کلافگی کاربران از سریال «OF & ON» اینترنت در علی آباد کتول

این روزها که انجام هر کارکوچک و بزرگی به اینترنت و دنیای مجازی ربط پیدا می کند، قطع شدن پیاپی اینترنت درعلی آباد کتول آن هم موقعی که کار مهمی در حال انجام است، به امری ملال آور و کلافه کننده تبدیل شده است.

به گزارش زرین نامه؛ شاید خیلی ها دوران دیال آپ را یادشان باشد که باید برای هر بار اتصال به اینترنت کارت می خریدند و با وارد کردن رمز و کلی دردسر از اینترنتی با سرعت حدود 56 کیلوبایت به قول خودشان اینترنت دیزلی) استفاده می کردند.

اگر چه اینترنت در خانه ی شهروندان ایرانی عمر زیاد ندارد اما فرازهای زیادی داشته و با رشد جهانی اینترنت و وابستگی بیشتر فعالیت های روزانه به این شبکه جهانی، به سرعت رشد کرده و امروز کمتر خانه ای را در اطراف خود حتی روستاها می بینیم که به اینترنت دسترسی نداشته باشند.

آن روزها که تازه اینترنت پرسرعت یا همان ADSL مخابرات راه اندازی شده بود، بسیاری از کاربران ایرانی از اینکه می توانند با اینترنت دیزلی خود خداحافظی کنند و با سرعت بیشتر و در زمان کمتری به محتوای مورد نظر در اینترنت دسترسی یافته و کارهای الکترونیکی خود را راحتتر انجام دهند، بسیار شادمان بودند، اما عمر این شادی زیاد هم طولانی نبود و هر روز سرعت اینترنت و اتصال آن با یک مشکل مواجه می شد و حالا که اینترنت جزء جدایی ناپذیر بسیاری از زندگی ها شده این مشکلات هم به امری کلافه کننده و ملال آور تبدیل شده است.

معمولاً این طور مرسوم است که هر چه از زمان تاسیس یا راه اندازی چیزی بگذرد و مسئولان، دست اندرکاران و کارشناسان آن تجربه اندوزی کنند، مشکلات آن چیز کمتر شده و پیشرفت می کند، اما این رسم درباره اینترنت پرسرعت مخابرات نقض شده و هر روز که می گذرد بر مشکلات قطع شدن های پیاپی و کاهش سرعت اینترنت افزوده می شود و ظاهراً شماره تلفن پشتیبان 2020 هم دیگر کارساز نیست و هربار که کاربران برای یکی از مشکلات اینترنت با آن ها تماس می گیرند، کارشناسانش نمی توانند پاسخ قانع کننده ای بدهند و در اکثر مواقع رفع مشکل در توانشان نیست.

در هر حال امید است که دولت تدبیر، تدبیری فرموده و امید کاربران برای اتصال به اینترنت پرسرعت که چه بسا اگر داخلی باشد بهتر است را ناامید نسازند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه