كسب و كارهاى اينترنتى موفق چگونه ميلياردر شدند؟

اين روزها كسب و كارهاى نوين با تلاش و برنامه ريزى خوب توانسته اند درآمدهاى هنگفتى كسب كنند.

به گزارش زرین نامه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال هاى اخير و با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژى، كسب و كارهاى اينترنتى جايگاه بسيار مناسبى بين مردم پيدا كرده و توانسته اند سرمايه عظيمى به دست آورند. در اين مسير استارت آپ هايى موفق بوده اند كه با برنامه ريزى دقيق و تكيه بر دانش فنى و بازاريابى گام برداشته اند. براى درك بيشتر در اين مطلب به چند استارت آپى كه امروزه بيش از يك ميليارد دلار ارزش دارند مى پردازيم.

اوبر Uber

تراويس كالانيك و گرت كمپ در سال ٢٠٠٩ نرم افزارى هوشمند را براى موبايل ارائه كردند كه افراد در سريعترين زمان و با كمترين هزينه مى توانستند تاكسى بگيرند؛ اين دو جوان پس از چند سال شركت اوبر را در فرانسيسكو راه اندازى كردند تا كار خود را گسترش دهند. امروزه اوبر توانسته در بيش از ٢٧٠ شهر دنيا كار خود را رونق بخشد و همين باعث شده اين شركت به ارزش ٦٨ ميليارد دلار در سال ٢٠١٦ برسد؛ لرزشى كه فيسبوك با تجربه كه ارزشى معادل ٥٠ ميليارد دلار داشت را پشت سر بگذارد. اين روزها كه اوبر در صدر برترين استارت آپ هاى دنيا قرار گرفته سعى دارد با داشتن ميلياردها دلار سرمايه مسير قانونى پيشرفتش را هموارتر كرده و خدماتش را با قوانين شهرى دنيا وقف دهد تا بر كل شهرهاى دنيا تسلط داشته باشد.

دیدی چاکسینگ Didi Chuxing

این اپ بزرگ با ارزش۵۰ میلیارد دلار حاصل ادغام دیدی داچ و کودی داچ است که می توان گفت هر کدام از آنها به تنهایی یکی از بزرگترین شرکت های تاکسی اینترنتی در چین بودند. در سال 2015 با هدف اتمام رقابت ها و تبدیل شدن به یک قدرت تمام عیار در این زمینه طبق توافق نامه ای هلدینگ گروه علی‌بابا و هلدینگ تنسنت باهم ادغام و به دیدی چاکسینگ تبدیل شدند که حتی بزرگ‌ترین استارت‌آپ دنیا در این زمینه یعنی اوبر را هم پشت سر گذاشت. در حال حاضر این شرکت با دریافتی سالانه حدود 20 میلیارد دلار، در طول روز 20 میلیون مسافر را بین 400 شهر جابجا می کند و طبق گفته های جین لو Jean Liu مدیر دیدی این شرکت مشغول ارزیابی بازارهای جدید است.

شیائومی Xiaomi

شیائومی با ارزش ۴۶ میلیارد دلار، پس از 4 سال به بزرگ‌ترین فروشنده‌ گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد. راز موفقیت این شرکت را می توان در چهار دلیل خلاصه کرد. اول اینکه لی جون Lei Jun ، بنیان‌گذار این شرکت گروه برجسته‌ای از مدیران را برای راه‌اندازی شیائومی دور هم جمع کرده است، دوم اینکه این شرکت به‌طور مداوم گوشی‌هایی با درک درستی از شبکه‌های اجتماعی و ترکیب گوشی‌های هوشمند عرضه می کند، سوم پاسخ‌گویی و به‌روزرسانی هفتگی است که اغلب بر اساس پیشنهادهای مشتریان انجام می‌شوند و دلیل چهارم محصولاتی با ویژگی‌های پیشرفته است که با برندهای معروف جهان قابل مقایسه و حتی رقابت هستند، اما تفاوت قیمت قابل‌‌توجهی دارند.

ایربی‌ان‌بی Airbnb

در سال ۲۰۰۷ برایان چسکی و جو گبیا برای پرداخت اجاره خانه‌شان مجبور شدند آپارتمان خود را به چند غریبه کرایه بدهند. پس از اسن اتفاق آنها به همراه ناتان بلکارچک تصمیم گرفنتند با استفاده از همین ایده یک بازار آنلاین بسازند تا هرکسی که اتاق اضافه ای دارد، بتواند به مسافران اجاره بدهد. این استارت آپ در ابتدا توجهی به خود جلب نکرد و حتی برخی آن را ایده‌ای افتضاح نامیدند اما کم‌کم تبدیل به پایگاه داده‌ آنلاین بزرگی شد که بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه داشت. شرکت ایربی‌ان‌بی با ارزش ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به یک آژانس مسافرتی تکامل ‌یافته ای تبدیل شد که تورهای تفریحی، رزرو رستوران، پرواز و کرایه‌ اتومبیل را هم به خدماتش اضافه کرد.

نتيجه گيرى:

با نگاه عميقتر به اين كسب و كارهاى نوين كه امروز در صدر پردرآمدترين شركت هاى دنيا قرار گرفته اند چند مورد مشخص مى شود؛ در ابتدا نتيجه اى كه از اين كسب و كارها مشاهده مى شود نشانگر مهم بودن حوزه كسب و كارهاى اينترنتى است بطورى كه با داشتن يك تيم مناسب و همچنين داشتن دانش لازم مى توان يك ايده خوب را به ثمر رساند و با حداقل هزينه در جهان مشهور شد. از طرف ديگر همه اين استارت آپ ها مسير مشخص شده اى از اول داشتند كه مشخص بودن مسير با تكيه به يك برنامه خوب مى تواند آينده روشنى را ترسيم كند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه