تخصیص 130 میلیارد تومان برای آموزش روستائیان/ فعالیت 14 هزار آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‎ای در کشور/ سالانه 3 میلیون نفر آموزش می‎بینند

مدیرکل پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای گفت: به منظور آموزش و توانمندی بخش روستایی 130 میلیارد تومان از محل درآمد یارانه‎ها به سازمان فنی و حرفه‎ای تخصیص داده شد.

به گزارش زرین نامه؛ شکرالله جمالی در حاشیه آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان آق‎قلا در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر اعتبار پیش‎بینی شده به سازمان فنی و حرفه‎ای تخصیص پیدا کند شاهد تعدیل ساعت آموزشی در بخش روستایی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اختلاف فاحشی بین سرانه آموزشی شهری و روستایی وجود دارد، تصریح کرد: اگر 6 میلیون نیروی کار فعال در روستاها وجود داشته باشد سرانه آموزشی آنها 7.8 درصد ساعت است که این سرانه در شهرها 10 درصد برآورد می‎شود.

تا زمانی که آموزش کاربردی نباشد فضای بازار کار میل منفی دارد

مدیرکل پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای بر لزوم برقراری عدالت آموزشی تاکید کرد و افزود: یکی از اصلی‎ترین برنامه‎های سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای حول محور آموزش‎های کاربردی با رویکرد نیازسنجی جامعه است که از جمله می‎توان به توانمندسازی و آموزش‎های مهارت عشایر و مناطق مرزی با رویکرد اشتغال پایدار و نیز افزایش مهارت‎های فارغ‎التحصیلان دانشگاهی است.

جمالی با اشاره به روند رو به رشد تعداد فارغ‎التحصیلان دانشگاهی و اشباع شدن رشته‎های تحصیلی بیان داشت: تا زمانی که آموزش کاربردی مبنا نباشد فضای بازار کار برای کارجویان میل منفی دارد بنابراین با ارتقاء مهارت افراد جذب بازار کار می‎شوند.

وی آموزش به اقشار آسیب‎پذیر جامعه و افرادی که در ندامتگاه دوره حبس می‎گذرانند، زنان بدسرپرست و بی‎سرپرست همچنین کودکان کار را از اولویت‎های سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای برشمرد.

بیش از 700 مرکز ثابت در سطح کشور مبادرت به ارائه آموزش می‎کنند

این مقام مسئول بیان داشت: درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای قابل توجه نیست اگر برنامه‎های این سازمان با پشتوانه مالی حمایت شوند یقینا اتفاقات خوبی در جامعه رقم خواهد خورد.

جمالی با اشاره به اینکه بیش از 700 مرکز ثابت در سطح کشور مبادرت به ارائه آموزش می‎کنند، گفت: آموزش برای عموم جامعه رایگان است و افراد علاقمند می‎توانند از آموزش‎های لازم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه حدود 14 هزار آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه‎ای در کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: این تعداد آموزشگاه سالانه به 3 میلیون نفر آموزش ارائه می‎دهند افرادی که فاقد مهارت و یا متقاضی کار هستند از این آموزش‎ها برخوردار می‎شوند./فارس

انتهای پیام/م