500 برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از اجرای 500 برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد.

به گزارش زرین نامه ؛ قربانعلی پاشا ظهر پنجشنبه در گفتگو با رسانه های استان با اعلام این خبر افزود: این برنامه ها در هفته تربیت بدنی و ورزش 26 مهر لغایت 2 آبان به منظور تبلیغ و ترویج همگانی کردن ورزش به اجرا در می آید.

پاشا از ورزش به عنوان یکی از مهم ترین عوامل ایجاد جامعه سالم، شاداب و سرزنده نام برد و اظهار کرد: امروزه تأثیر ورزش در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: ما می توانیم با برنامه ریزی درست و دقیق و با آینده نگری به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به صورت خودجوش به ورزش روی آورند و از این طریق هم توسعه ورزش همگانی را داشته باشیم و هم با بهره مندی از نظر

کارشناسان، تجربه پیشکسوتان، مربیان و داوران، در راستای توسعه ورزش قهرمانی نیز قدم برداریم.

وی تصریح کرد: هر چه ما در راستای توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی کار کنیم در کاهش بسیاری از هزینه های اجتماع نظیر مبارزه با مفاسد، اعتیاد و ... مؤثر خواهد بود.

پاشا خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به توطئه های متعدد دشمنان داخلی و خارجی و ابعاد وسیع تهاجم فرهنگی بیش از هر زمان دیگری نیاز به معرفی الگوهای رفتاری و گفتاری به جوانان احساس می شود و ورزش می تواند با پرورش قهرمانان آراسته به اخلاق و سجایای اخلاقی بهترین الگوها نظیر پهلوان تختی، پوریای ولی و... را به جامعه معرفی کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان در پایان، پیاده روی همگانی، دو همگانی، دوچرخه سواری و هم چنین غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، دیدار با علما به ویژه ائمه جمعه، حضور هماهنگ و منسجم جامعه ورزش در نماز عبادی سیاسی جمعه را از مهم ترین برنامه فرهنگی ورزشی این هفته برشمرد./مهر