روایت نصرالله از علاقه‌اش به رهبر انقلاب

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: سیدحسن نصرالله با تأکید بر وحدت صحنه داخلی و بین مذاهب و ادیان بهترین رهبری را بر جنبش حزب الله لبنان دارد و با روشن‌بینی شرایط پیچیده برای رفع خطر تکفیری‌ها را درک کرد.

به گزارش زرین نامه؛ مراسم رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین» امروز شنبه در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب «سرچشمه» با حضور سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله در ایران، غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، مجتبی رحماندوست، مرتضی طلایی و حجج اسلام محمدرضا زائری، سیدهادی خسروشاهی، رضا غلامی و موسوی هوایی برگزار شد.

غضنفر رکن‌الدینی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه جوانان لبنان خود را متمرکز کرده‌اند تا در خط مقدم سیدحسن نصرالله گام بردارند، گفت: نصرالله بعد از شهادت سیدعباس موسوی، ۲۳ سال پیش عنوان دبیرکل حزب را دریافت کرد و از آن زمان تا امروز حساس‌ترین مراحل دنیا را پشت سر گذاشته است و از حزب الله به حق به بهترین شکل سکانداری کرده است.

وی افزود: اینجا نقطه عطف پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده نظام سلطه رقم خورده است، زحمات نهضت محرومان امام موسی صدر، هسته مقاومت و مقوله حزب الله و پیروزی آن‌ها بعد از تجاوز صهیونیسم به بیروت و اشغال آن و در نهایت شاهد رشد روزافزون مقاومت حزب الله و عملیات شهادت طلبانه بودیم.

رکن‌الدینی با تأکید بر پیروزی‌های هرچه بیشتر حزب‌الله با رهبری سیدحسن نصرالله اظهار داشت: اولین بار جنگ تاریخی سال ۱۹۹۳ در جنگ عربی ـ اسرائیلی شکست خوردند، در سال ۲۰۰۰ دیگر شورای امنیت قطعنامه را اجرا نمی‌کند و اسرائیل فرار می‌کند و این بی سابقه از تاریخ اشغالگری فلسطین است و به مردم روحیه می‌دهد که بدون امید به سازمان‌های بین المللی پیروز شدند.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰۰، ۲۰۰۶، جنگ ۳۳ روزه، ‌۲۰۰۹ غزه، ‌۲۰۱۲ و جنگ اخیر ۵۱ روزه نقش برجسته سیدحسن نصرالله و رهبری‌اش در صحنه لبنان بازتاب عمیقی داشت،‌ ادامه داد: آنچه امروز در صحنه منطقه و بین الملل شاهد هستیم، به عنوان بهترین مسأله جریان‌های تکفیری از همان ۲۰ سال پیش روشن‌بینانه درباره خطراتش گوشزد کرده و آن را درک کرده و زمینه‌های رویایی خطر را مطرح کرده است.

سفیر سابق ایران در لبنان بیان داشت: براساس جمله معروف شهید مطهری که دشمن خود را بشناسید، نصرالله یزید و شمر زمان را شناخت که اینها همان اسرائیل و هم‌پیمانان او هستند و حق ملت و مردم را غصب کردند، سیدحسن به اسرائیلی که این جنگ را جنگ شیعه و سنی قلمداد کرده بود، فهماند که این کذب بزرگ است و تکفیری‌ها هدایت شده و دست پروده سازمان‌های اطلاعاتی غربی و طرف دیگر قربانیان جریانات شیعه، سنی، مسیحی و ... است.

وی با تأکید بر اینکه روشن‌بینی سیدحسن نصرالله از شرایط پیچیده برای رفع خطر تکفیری‌ها و نفوذ حزب‌الله در سوریه قابل ستایش است، توضیح داد: رابطه بین سیدحسن و مقام معظم رهبری نیز قوی است و به عقیده خود سیدحسن رابطه مرید و مرادی است.

رکن‌الدینی در پایان گفت: امروز اگر بخواهیم جایگاه واقعی خود در دنیا و ارتباط لبنان و جمهوری اسلامی را درک کنیم، باید حزب الله و رهبری سیدحسن نصرالله مطالعه کنیم و مقاومت و حزب الله را جدی بگیریم./فارس

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه