مسائل اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‎ها تدوین شود

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما از ابتدای انقلاب نیازمند اقتصاد مقاومتی بودیم و امروز باید مسائل اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‎ها تدوین شود.

به گزارش زرین نامه؛ احمد شاهورانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان اظهار کرد: در جوامع دانشگاهی عقلانیت، عالمیت و آزاد اندیشی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید در مسائل هرکسی به اظهار عقیده بپردازد، تصریح کرد: در مسائل هسته‎ای شاهد هستیم که هر کسی از هر گوشه‎ای از کشور به اظهارنظر می‎پردازد و این در حالی است که باید متخصصان امر و کسانی که علم آن را دارند اظهارنظر کنند.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‎های شمالی ادامه داد: متخصصان و کسانی که به حقوق بین الملل آشنایی دارند باید مردم را نسبت به مفاد تفاهم نامه هسته‎ای آشنا و آگاه کنند.

شاهورانی با بیان اینکه امروز نیاز داریم که مسائل اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تدوین شود، گفت: ما باید در جوامع دانشگاهی به مسائل اقتصاد مقاومتی بپردازیم و باید دانشجویان اقتصاد در این راستا فعالیت کنند.

از ابتدای انقلاب ما نیازمند اقتصاد مقاومتی بودیم

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب ما نیازمند اقتصاد مقاومتی بودیم، افزود: امروز نیاز به اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته احساس می‎شود و من معتقد هستم حتی با برداشتن تحریم‎ها باز هم نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‎های شمالی خاطر‎نشان کرد: کسانی که در دانشگاه‎ها کار فرهنگی انجام می‎دهند باید تعقل و تفکر را از طریق بحث و تبادل نظر و جلسات آزاد اندیشی دنبال کنند.

دانشجویان باید بتوانند به صراحت اعتقادات خود را بیان کنند

شاهورانی با بیان اینکه 10 سال است که مقام معظم رهبری مسائل آزاداندیشی و کرسی‎های آزاداندیشی را در دانشگاه‎ها مطرح کرده، افزود: در دانشگاه دانشجویان باید بتوانند به صراحت اعتقادات خود را بیان کنند و مسئولان فرهنگی آن اعتقادات را مدیریت و هدایت کنند.

وی اسلام را دین تدوین دانست و گفت: ما در اعمال و رفتار خود باید از قرآن منشا بگیریم و باید بیندیشیم تا چه میزان این مهم در دانشگاه‎ها نهادینه شده است.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‎های شمالی افزود: افراط و تفریط باعث شکست جوامع می‎شود و باید در امور فرهنگی شرح صدر داشته باشیم.

شاهورانی یادآور شد: مخاطب شناسی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در برنامه‎های فرهنگی باید محور قرار بگیرد و نباید مسائل فرهنگی به گونه تحمیلی ارائه شود./فارس

انتهای پیام/م