چرا چادر بدن‌نما ارزان است؟!

به ياد مي‌آورم چند وقت قبل در جلسه حجاب و عفاف، يكي از خانم‌هاي مسئول فرهنگي- اجتماعي اصفهان پيشنهاد مي‌داد براي استفاده دختران جوان از چادر بايد چادرهاي جديد با تزئينات زيبا و متنوع طراحي شود تا ميل و رغبت آنها به پوشش اسلامي بالا برود! بايد گفت اين مسئله هم جاي تأسف بسيار دارد و هم تأمل چراكه بعضاً مسئولان فرهنگي كشور ما بدون داشتن سواد ديني و علمي، تنها براساس سلايق شخصي و با پول بيت‌المال به جان چادر افتاده‌اند و كم و زيادش مي‌كنند. 
 

معصومه طاهري
مرجع : روزنامه جوان
 
تا ديروز همه نگراني و دغدغه ما اين بود كه دشمن از طريق حمله به حجاب و مدگرايي مقاصد شوم خود را در تهاجم فرهنگي دنبال مي‌كند اما صد افسوس كه امروز علي‌الظاهر بايد غم اين را بخوريم كه مسئولان فرهنگي خودمان دست از سر حجاب اسلامي بردارند و رها كنند اين برنامه‌سازي‌ها و طرح‌هاي دست و پا شكسته درخصوص فرهنگ‌سازي‌هاي حجاب را كه نه تنها تأثيري در تقويت حجاب و عفاف در جامعه ندارد بلكه سهواً يا عمداً حدود و ثغور آن را مي‌شكنند. مدل‌هاي ارائه شده در نمايشگاه‌هاي مختلف مد و لباس اسلامي كه اخيراً هم باب شده، اصولاً با تعريف فقهي حجاب همخواني ندارد و از قرار متصديان ساماندهي مد و لباس براي رفع تكليف كاري بدون اينكه از ديدگاه‌هاي اسلامي و فقهي مراجع استفاده كنند، اقدام به طراحي حجاب كرده‌اند؛ لباس‌هايي كه حتي در بدن مانكن‌هاي نمايشگاه‌ها هم جلوه ناجوري براي بازديدكنندگان دارد، چه برسد به پوشيدن
 
اگر ما نخواهيم مد و لباس اسلامي طراحي شود بايد چه كسي را ببينيم؟! هربار با صرف هزينه‌هاي سنگين از بيت‌المال و رسانه‌اي كردن پرسروصدا، يكسري مدهاي نه چندان اسلامي برمانكن‌ها پوشانده مي‌شود و بعد به عنوان يك كار فرهنگي در راستاي حجاب و عفاف در كارنامه آقايان ثبت مي‌گردد ولي گويا به قول استاد كوشكي درخصوص آخرين نمايشگاه مد و لباس، اينها قصد دارند تيشه به ريشه حجاب اسلامي به نام كارگروه ساماندهي مد و لباس ايراني اسلامي بزنند و مدهايي را به نام حجاب اسلامي در جامعه رواج دهند كه با حجاب اسلامي همخواني ندارد. 
 
بايد پرسيد اگر واقعاً دلسوز حجاب اسلامي در جامعه هستيد چرا قيمت يك چادر كه مارك اصلش هم غيرايراني است بايد گران باشد ولي مانتوهاي ناجور و بدن‌نما زير ۱۰ هزارتومان؟! با اين كنترل بازار و گراني‌هاي كمرشكن تصور مي‌كنيد دختران ما سراغ كدام حجاب بروند؟! وقتي حتي درسالي كه با نام حمايت از توليد ملي است هيچ كاري براي بهبود كيفيت پارچه به خصوص چادرهاي ايراني و كاهش هزينه‌هاي آن صورت نگرفته است، چگونه با صرف هزينه‌هاي سنگين از بودجه بيت‌المال نمايشگاه‌هاي متنوع مد و لباس برگزار مي‌شود كه بازدهي زيادي ندارد
 
آقايان، اگر عده‌اي دور و بر خودتان به طرح‌هاي شما چهچه مي‌كنند، آن را مقياسي براي كل جامعه برآورد نكنيد و تعميم ندهيد. بعضي وقت‌ها بادمجان دورقاپچين‌ها چشم انسان را به روي حقيقت مي‌بندند. به قول آقاي كوشكي شمايي كه اين لباس را به عنوان لباس زنان جامعه شيعي معرفي مي‌كنيد، آيا خودتان حاضر هستيد دختر و همسرتان چنين لباسي بپوشند و به اجتماع بيايند؟! اگر فردي چنين لباسي پوشيده باشد و در جامعه حاضر شود نگاه مردان نامحرم را به خود جلب نمي‌كند! انگار بعضي وقت‌ها فراموش مي‌كنيم مسلمان شيعه هستيم و در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه چشم همه مسلمانان دنيا به آن دوخته شده است تا از ما الگو بگيرند. 
 
كاش كمي هم به جاي اين كارهاي كم‌بازده و پرهزينه، روي فرهنگ‌سازي درست و اصولي حجاب كار مي‌شد تا در تلويزيون و سينماي ملي‌مان تنها مجرمان و بدبخت بيچاره‌ها را با حجاب و چادري نشان ندهيم و در عوض پولدارها و روشنفكران را با پوشش‌هاي ديگر. 
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه