رئیس هیئت دوومیدانی گلستان: استعفا می‌دهم

زرین نامه: رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان از پایان فعالیت خود در آینده‌ای نزدیک از این هیئت خبر داد و گفت : مایل نیستم به عنوان عامل افول دوومیدانی گلستان معرفی شوم

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس ، سید وحیدرضا میرا با بیان اینکه بنا به دلایل متعددی ادامه فعالیت در هیئت دو و میدانی مقدور نیست، اظهار داشت: عدم اهتمام اداره کل ورزش و جوانان استان به این رشته ورزشی یکی از دلایل اصلی این تصمیم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان گلستان فاقد حتی یک پیست استاندارد تاتاران و یا حتی خاک آجر با کیفیت مطلوب است تا دوندگان قادر به انجام تمرینات و یا حتی برگزاری مسابقات باشند.

کوچک‌ترین هزینه‌های هیئت دو و میدانی امکان‌پذیر نیست

رئیس هیئت دو و میدانی استان گلستان ابراز داشت: پیست‌های موجود نیز در اختیار هیئت فوتبال استان بوده که تقریبا استفاده در زمان مناسب را برای دوندگان استان غیرممکن ساخته است.

میرا خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی خاص و ویژه در مقطع زمانی کنونی جامعه و عدم کمک های مالی از جانب فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان ،امکان تامین اعتبار هزینه‌های هیئت را غیرممکن ساخته و کوچک‌ترین هزینه‌های هیئت نظیر پرداخت حقوق و دستمزد عوامل اجرایی و اجاره دفتر هیئت و حتی پرداخت نزدیک به یکسال حق‌الزحمه اندک مربیان فعال در هیئت‌های شهرستانی امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی در چندین مرحله درخواست در اختیار قرار دادن فضای ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان به هیئت دو و میدانی استان صورت پذیرفت که اداره کل ورزش و جوانان استان نه تنها اقدام به برگزاری مناقصه نکرده بلکه اقدام به تمدید قرارداد فضاها و اماکن ورزشی کرد.

بی‌توجهی و ظلم مضاعفی به هیئت دو و میدانی استان شاهد هستیم

رئیس هیئت دو و میدانی استان گلستان تاکید کرد: برخی از هیئت‌های ورزشی دارای بضاعت مالی مناسب علاوه بر در اختیار داشتن زیرساخت‌های تخصصی مورد نیاز با درآمد ناشی از مدیریت اماکن در اختیار، به سهولت به فعالیت نه چندان موفق خود مشغول هستند حال آن که هیئت دو و میدانی استان که به جرات می‌توان یکی از پرافتخارترین و مستعدترین هیئت‌های استان در ورزش استان معرفی کرد به کوچک‌ترین خواسته‌های خود نیز دست‌نیافته‌ایم و بی‌توجهی و ظلم مضاعفی را تاکنون شاهد بوده‌ایم.
میرا ادامه داد: با عنایت به شکل‌گیری نخستین دوره حرفه‌ای لیگ دو و میدانی در سال ۱۳۹۲ با توجه به شرایط پیش گفته هیئت استان نه تنها قادر به شرکت در مسابقات لیگ آتی نیست بلکه براساس تقویم فدراسیون دو و میدانی حتی قادر به شرکت در ۲۰ مرحله مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف بانوان و آقایان نخواهد بود که به هیچ عنوان زیبنده استعدادهای بی‌نظیر دو و میدانی استان نیست.
عدم توجه مسئولان ورزشی گلستان به دوومیدانی را ناشی از عدم رضایت از اینجانب تعبیر می‌کنم
وی عنوان کرد: از این رو و به نظر می‌رسد شاید عدم توجه مسئولان ورزشی استان به این رشته ورزشی ناشی از عدم رضایت از اینجانب به عنوان رئیس هیئت دو و میدانی استان باشد که شاید تبریک موفقیت ورزشکاران استان گلستان در مسابقات غرب آسیا به مدیران و مسئولان متعدد استان به غیر از زحمت‌کشان در جامعه دو و میدانی استان تاییدی بر نظر اینجانب باشد.
مایل نیستم به عنوان عامل افول دو و میدانی گلستان معرفی شوم
رئیس هیئت دو و میدانی استان گلستان متذکر شد: در هر صورت با توجه به مطالب فوق‌الذکر مایل نیستم به عنوان عامل افول و نزول این رشته ورزشی در استان گلستان که می‌توان از آن به مهد دو و میدانی کشور اذعان داشت در آینده معرفی شوم.