چرا چرخ سفرهای استانی دولت پنچر شد ؟

زرین نامه: ای کاش سفرهای استانی دولت با همان سبک و سیاق اولیه ادامه می یافت و مصوبات آن از جنبه های شعاری فاصله می گرفت.

تردیدی نیست که یکی از مهم ترین و پر اقبال ترین شعارها و اقدامات آقای دکتر احمدی نژاد, انجام سفرهای استانی به منظور آشنائی و برطرف سازی مشکلات موجود در اقصی نقاط کشور بود .

در این سفرهای استانی, ساکنان روستاها و مناطق دور افتاده ای به دیدار رئیس جمهور و هیات وزیران نائل شدند که تا آن زمان مسئولی بالاتر از دهیار به آن پای ننهاده بود.

هر چند از زمان طرح ایده سفرهای استانی در زمان تبلیغات دوره نهم ریاست جمهوری و پس از آغاز بکار دولت نهم، گروهی از کارشناسان این شیوه از مدیریت را مورد تردید قرار دادند, اما شکی نیست که با ساز و کارهای موجود که اکثر تصمیمات و بودجه ریزی ها بصورت متمرکز در پایتخت و یا حداکثر در مراکز استانها انجام می گرفت, این رویکرد می توانست به بومی سازی تصمیمات و اتخاذ بهترین تدابیر برای رفع مشکلات بینجامد.

از سوئی دیگر در حین اجرای پروژه های مصوب نیز مشکلاتی اجرائی دست و پا گیر مدیران سطوح میانی می شد که حل آن در حدود اختیارات این مدیران نبود .

این گره ها به آسانی با حضور مدیران بلند پایه کشوری در نزدیک ترین مکان به پروژه حل و فصل گردید و همگان شاهد آثار و برکات آن در کشور بودند .

جهش بی سابقه ای در فعالیت های عمرانی و اجرائی کلید خورد که حسرت استمرار آن را بر دلها گذاشت.

ای کاش این سفرها با همان سبک و سیاق اولیه ادامه می یافت, مصوبات آن از جنبه های شعاری فاصله می گرفت .

و باز هم ای کاش اجرا شدن مصوبات برای چشاندن طعم شیرین مزایای آن به مردم، با جدیت بیشتری پیگیری می شد!

به راستی چرا مردم که با سفرهای دور اول و دوم دولت , به جبران عقب ماندگی ها و محرومیت های موجود , امیدوار شده بودند ، دیگر نتوانستند رئیس جمهور را در میان خود ببینند ؟

نگاهی اجمالی به وضعیت اجرای طرح های مصوب در جریان سفرهای قبلی دولت ، گویای این حقیقت است که هنوز هم بار زمین مانده در جای جای کشور به چشم می خورد که برداشتن آن از تنها در توان هیات محترم دولت بوده و باز کردن گره های کور آن در حدود اختیارات مدیران استانی نیست.

مردم به شرایط و مشکلات اقتصادی که این روزها بدلیل کینه توزی های دشمنان به کشور تحمیل شده به خوبی واقفند, اما توقع حضور رئیس جمهور محترم در استانها و تلاش مجموعه هیات وزیران برای حل مشکلاتی که با موانع اجرائی غیر مالی روبرو شده و از حرکت باز ایستاده اند, انتظار بی موردی نیست.

به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام , فرصت ها همچون ابر بهاری در گذرند و مردم هم در انتظار رئیس جمهوری که ماههای پایانی دوران ریاست جمهوری خود را طی می کند .

سفرهایی که امید است بتواند با جدیت دولت در پیگیری مصوبات قبلی به کالبد طرح های عقب مانده ، جان تازه ای بدمد .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه