مدخل کمربندی علی آباد کتول؛ راه پر آهی که باید اصلاح شود

مدخل ناامن و غیر استاندارد کمربندی علی آباد کتول که چند سالی از افتتاح آن می گذرد،  حالا به مسیر پر از آهی تبدیل شده که به دلیل تصادفات زیاد، برای بسیاری از شهروندان و مسافران این شهرستان خاطره ای جانسوز است.

به گزارش زرین نامه؛ محمد رضا دوستی دیلمی کارشناس ارشد مدیریت دولتی در این باره نوشته است: مدیریت شهری عبارت است از آن که؛ اگر مدیریت به درختی تشبیه شود که شاخه های گوناگونی مانند مدیریت صنعتی، مدیریت مالی و چون اینها دارد، یکی از شاخه های جدید این درخت مدیریت شهری است. روشن است که مشخصات و ساختار نهادهای قانونی اداره کننده شهر از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد و هر جامعه ای با توجه به ساختار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود تعریف یا تلقی ویژه ای از مدیریت شهری دارد. ترکیب مدیریت و شهر مفهوم ساماندهی به امور مربوط به برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع وذامکانات، هدایت و کنترل در محدوده شهر را تداعی می کند.

وظایف مدیریت شهری 

مسئولین و مدیران شهری و شهرستانی باید بتوانند در دنیای رقابتی نقاط قوت و ضعف شهر خود را شناخته و در صدد تقویت مزایای رقابتی آن برآیند و از آنجایی که پروسه آماده سازی زیر ساخت های اساسی برای عملکرد کار آمد شهرها از وظایف مسئولین شهرستان ها است و وظایف کنونی مدیران استراتژیک تنها معطوف به مواردی از قبیل برنامه ریزی و خدمات رسانی نمی شود، بلکه جهت دهی فعالیت های شهری و ترسیم چشم انداز شهر و شهرستان ضرورت دوچندان دارد.  

همانطور که در تاریخ خوانده ایم، در زمان وکیل الرعایا پس از شکوائیه یک شهروند ایرانی مبنی بر سرقت اموال و جواب زیرکانه اش به خان زند، که من خفته بودم چون می پنداشتم که حکومت و کارگزاران شما بیدارند، فلذا همین جواب زیرکانه باعث قبول و ردّ مال او از طرف وکیل می شود.

اما چندی پیش که با وقوع طوفان شدید در گرگان مامور شهرداری مورد مواخذه قرار می گیرد، هرچند اصول مدیریت با اصل تبیه و تشویق سازگار است، اما ما بر نمی تابیم، در حالی که در دین مبین ما خداوند خطاب به رسول الله دارد با این مضمون که اگر تکلیفت را خوب انجام ندهی ما گردنت را می زنیم که این تعبیر بس عجیب و قابل تامل است (حاقه 44)، ولیکن متاسفانه چندسالی است که پس از تکمیل نیمه تمام بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان علی آباد کتول که به عنوان یک پروژه نافرجام در عرصه عمرانی به چوب مثال مسئولین استانی و مسافرین و شهروندان علی آبادی تبدیل شده بود، گویی تکرار ماجرا باز صادق است و چند سالی است که با پروژه نیمه تمام مدخل ورودی کمربندی شهرستان علی آباد کتول از سمت غرب یعنی (مسیر فاضل آباد ) مواجه هستیم.

به لحاظ فنی می طلبید در آنجا میدانی احداث شود، اما با توجه به پیش آمدهای اسف بار طی این چند سال و مشاهده انحراف مسافرین نا آشنا به مسیر به عنوان یک معضل جانی و اجتماعی که امنیت گذر کنندگان از این مسیر را به خطر انداخته تبدیل شده است.

متاسفانه این مدخل به عنوان چوب ضرب المثل جدید رانندگان و گذر کنندگان هم استانی پس از تکمیل بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) شده است؛ در اینجا ضرورت می یابد که مدیران استانی راه و شهر سازی و مدیران ارشد شهرستانی تا دیر نشده و خسارات جانی و مالی متعدد خانواده های دیگری را داغدار ننموده به یک مدیریت استراتژیک بر مبنای اولویت حقوق شهروندی تصمیم سازی و اولویت بخشی کنند، تا هر غروب جمعه با گذر از این مسیر پر تردد آه تاسف بار همشهریان بیشتر نشود، و خاطره ناخوشایندی از شهر و شهرستان توسط زائران و مسافرین نا آشنای این خطه سرسبز و شهید پرور به نقاط دور دست ایران اسلامی به ارمغان و سوغات تلخ برده نشود.

در پایان توفیق همه مسئولان خدوم و زحمت کش شهرستانی و استانی را از خداوند منان طلب می نمایم. 

انتهای پیام/

 

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه