اجلاسیه شهدا حافظ پیام شهادت است/ قلم های مدافع انقلاب با یادبودها تیزتر می شوند

اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان، یادبودها و یادمان های شهدا که تا به حال به آن ها خوب پرداخته شده، شورآفرین دل ها و شعورآفرین اذهان است و قدم ها و قلم ها و اندیشه ها را برای دفاع، نگهبانی و نگهداری از دست آوردهای انقلاب اسلامی آماده تر می کند.

به گزارش زرین نامه؛ بیست و پنجم آذر سال جاری، اجلاسیه ای مهم و بایسته در استان گلستان شکل خواهد گرفت که ضرورت اجرا و پیام روشنش مورد اتّفاق همه ی رهروان، معتقدان و عاشقان این فرهنگ غنی، راهنما، راهگشا و سعادت بخش است.

اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان، قطعاً مهم ترین اتفاق فرهنگی سال جاری و سال های اخیر در این خطّه است.

این برنامه ی اعتقادی و آیینی، ماه هاست که حال و هوای استان را معطّر به یاد و نام دلیرمردان مردی کرده است که از تنهاترین ضرورت وجودی خویش، یعنی جان، گذشتند تا جان دین و مذهب و آیین و باورها حفظ شود و بالنده گردد. آنان هرچه داشتند، در بازار عارفانه ی الهی به حراج نهادند تا موجودیت دین، ارض، عرض و ناموس و آیین این مملکت اسلامی حفظ شود و شد.

یادواره های شهدا که به یاری خدا در این سال ها، با شکوه و عظمت در جای جای این مملکت و این استان برگزار می شود، کلاس های درسی  هستند که در آن ها اعتقادها تقویت، نگرش ها روشن، باورها بارور و افق های آینده روشن بخش و بهجت آفرین می گردند.

شهادت و شهید شورانگیز ترین واژگان در قاموس بزرگ امت اسلامی هستند.

شهادت دروازه ی پرواز به ملکوت و آرزوی رها شدگان از دام دنیا و مؤمنان و شیفتگان به قرب الی الله است.

«شهادت هنر مردان خداست». کسانی آراسته به خلعت مطهّر و معطّر شهادت می شوند که قیود و دلبستگی های مادی و زمینی را رها و وجودشان را از هرچه رنگ و زنگ خالص کرده باشند. این والاترین هنر است. این هنر در دریای عمیق و وسیع «شناخت» یافت می شود و فقط مردان خدا توانایی و لیاقت غوص در این دریا را دارند.

شهید به فرموده ی امام راحل عظیم الشأن (رحمة الله علیه) به وجه خدا نظر می کند. چون به شایستگی این دیدار نائل گشته است، شمع محفل بشریت می شود. شهید اقیانوس زلال اندیشه ی رهایی را بی نیاز از هرچه ماده، در می نوردد و در پهنای معرفت و بصیرت غسل الی الله می دهد.

شهادت هدیه ای برای امت پیامبر اعظم(ص)  

این مقام آن قدر رفیع و وسیع و نورانی است که فقط گلچین شدگان امّت رسول آخر زمان را لیاقت حصول آن و حضور در آن حاصل می شود.

فرهنگ شهادت و شهید، از آغاز قیام ملّت ایران برای دستیابی به حکومتی مبتنی بر دین و آرمان های دینی به رهبری امام راحل عظیم الشأن(رحمةالله علیه)، رنگ و جلای خاصی گرفت. اعتقاد به همین باور و فرهنگ، ملت ایران را  آگاه، شجاع و بصیر کرد و آنان، بی هیچ پروای جان و جسم، قدم در راه سخت و خطرناک مبارزه نهادند و برای پیروزی بر سلطه ی طاغوت یا رسیدن به مقام رفیع شهادت تلاش کردند.

شهدا دشمن را از اسب غرور به خاک ذلت کشاندند

کشتی انقلاب که به ساحل پیروزی رسید، دشمنان تیره روز و تیره دل از تمام ابزارها برای نابودی یا انحراف آن استفاده کردند. جنگی نابرابر و سخت را بر این ملّت و مملکت تحمیل نمودند. اوج بصیرت ملّت در این دوران شکل گرفت. ملّت بسیج شد و شهادت را آرمان و منتهای آرزوی خویش قرار داد. همین اعتقاد به فرهنگ غنی شهادت و خون همین شهیدان، دشمن سراسر مسلح و ددمنش را به زانو در آورد و روزگارش را سیاه کرد. دشمنی که سوار بر اسب غرور، سودای سلطه بر این آب و خاک را در سر می پروراند، بر غبار ذلّت افتاد و مغلوب و منکوب شد.

این اعتقاد عمیق قلبی ملت بر شهادت از یک سو و دفاع از حریم آل الله و حرمت آل عصمت رسول الله باعث شده است مردان مرد این مرز و بوم بی پروای جان و بی اعتنای به مادیات و دنیا، جان در طبق اخلاص بگذارند و در آن سوی مرزها با گمراهان و مشرکان و فاجران به مبارزه برخیزند و خلعت معطّر و مطهّر  شهادت را بر تن نمایند.

عزت، قدرت، آبادانی و شور این مملکت مرهون مدیون همین فرهنگ است و همین شهدایی که جان خود را در راه این آرمان ها فدا و ایثار کردند.

انقلاب ما ممالک اسلامی را برای دفاع از دین بیدار ساخت

همین باز تعریف از شهادت و شهید و احیای همین اعتقاد نورانی که بقا و دوام دین در گرو آن است، توسط حکومت مقدّس جمهوری اسلامی، چشم ها و ذهن ها  و روان ها را متوجّه خدا کرده است و سرتا سر ممالک اسلامی، برخی آشکارا و به پا خواسته و برخی در خفا در اندیشه و آماده کردن زیر ساخت ها، آماده ی دفاع از اصل و اساس و واقعیت دین هستند.

کنگره های شهدا، حافظ پیام شهادت هستند

برگزاری این کنگره ها و این یادبودها و یادمان ها، ضرورتی است که تا به حال خوب به آن ها پرداخته شده است و با برگزاری امثال این برنامه ها، پیام شهادت، آرمان ها و مرام شهدا حفظ گردد و به نسل های امروز و فردا منتقل و سپرده شود.

دشمن استعماری دستش از استعمار خاک و ثروت فراوان این کشور کوتاه شده است اما اکنون به فکر استعمار فرهنگ و باور مردم است و در این راه تلاش های مذبوحانه و کارهایی زیادی انجام داده است.

نسل امروز، متأسّفانه، آماج بدترین، آشکارترین و مخرّب ترین برنامه های فرهنگی دشمن است. اصل و اساس اعتقاد و دین مورد حمله قرار گرفته است و هزاران هزار شبکه، رسانه و تریبون در این راه تلاش می کنند.

مصون سازی فرهنگ دفاع مقدس از حملات دشمن، وظیفه همه است

مصون سازی کشور، ملّت و فرهنگ دفاع مقدّس برابر این حملات کم سابقه و بی سابقه، وظیفه ی همگان، به ویژه دست اندرکاران مملکت است. آن هایی که می توانند، باید با تمام وجود و امکانات به میدان بیایند و راه نفوذ را بیابند و ببندند.

ترویج فرهنگ شهادت مطمئن ترین راه مقابله با نفوذ است

پرواضح است که یکی از مطمئن ترین راه ها و مؤثرترین روش ها برای مقابله با نفوذ و خطر دشمن، مصون سازی و ایمن آفرینی، تبیین، تعمیق و گسترش فرهنگ شهادت و شهادت طلبی است. این باور آن چنان رعب و هراس در دل دشمن می اندازد که با جود گذشت نزدیک به 4 دهه از عمر با پرکت حکومت اسلامی و تبلیغات وسیع و گسترده، جرأت کوچک ترین تعرضی پیدا نکرده است.

با اجلاسیه ها، قلم ها و قدم ها برای دفاع از انقلاب به پا می خیزند

لذا این کنگره و این یادبودها و یادمان ها باید رواج یابد و همگانی شود. همه جا و همیشه باید این فضای رهایی بخش و نجات آفرین تبلیغ شده و پایگاه کسب معارف دینی، شور و شعور ایمانی و اعتقادی گردد. شورآفرین دل ها و شعورآفرین اذهان باشد و قدم ها و قلم ها و اندیشه ها را برای دفاع، نگهبانی و نگهداری از دست آوردهای انقلاب به پا خیزاند.

از هرچه که باعث اختلاف، تضاد، تشکیک و تشویش اذهان می شود، دوری کنیم و همه یک دل و یک صدا با ایمان قلبی و عمیق در راه آرمان های والای شهدا و تعمیق فرهنگ غنی شهادت بکوشیم./ ان شاء الله

4175604289  نویسنده: حمیدرضا صادقی کارشناس فرهنگی

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه