رمز گشايي از عملكرد سايت " جرس "

زرین نامه: سايت ضد انقلابي جرس پس از فرار عده اي از مشاوران سران فتنه 88 به خارج ، با حمايت بيگانگان ، توسط محسن كديور ، عبدالعلي بازرگان ، عطالله مهاجراني، اكبر گنجي و عبدالكريم سروش تاسيس و قرار شد كه نقش « اطاق فكر جنبش سبز! » را ايفا نمايند.

شناسايي و بازداشت تعدادي از مرتبطين شبكه بنگاه خبر پراكني BBC فارسي كه اخيرا صورت گرفت علاوه بر افشاي ابعاد و اهداف يكي از گسترده ترين شبكه هاي آن بنگاه در داخل و خارج از كشور، در عين حال موجب كشف مخزني از اطلاعات پيرامون رسانه هاي مختلف جريان فتنه كه نقش خرده بلند گو را براي بيگانگان ايفا مي كردند نيز شده است.

اكنون با انتشار رسمي برخي از اطلاعات مربوط به اين پرونده و افشاي تدريجي و پراكنده اخبار ديگري پيرامون آن علت جنجال كم سابقه رسانه هاي جبهه استكبار و ايادي و وابستگان به اصطلاح ايراني آنها و مجموعه رسانه هاي فتنه گران پس از بازداشت مذكور مشخص مي گردد.

يك منبع مطلع ضمن اشاره به آثار اقدام پيش گفته اظهار داشت: يكي از تاكتيك هاي فتنه گران فراري براي جلب همكاري برخي از افراد دستگير شده، دادن وعده انتقال به خارج و ايجاد امكان اسكان و اشتغال در كشورهاي مورد نظر بوده است.

بدين ترتيب برخي از عناصر بي ريشه و جاه طلب كه غايت آمال خود را در اقامت و اشتغال در خارج مي ديدند فريب آن وعده ها را خورده و سر از پا نشناخته، بدنبال جمع آوري اطلاعات مورد نظر عناصر فراري يا اجراي بي كم و كاست خطوط كاري آنها مي رفتند.

منبع ياد شده افزود: اينكه در مراحل رسيدگي به اين پرونده بر اين افراد ، سخت گرفته نشده بدان جهت بود كه دستگاه هاي ذيربط اطمينان حاصل كرده بودند غالب متهميني كه مورد سو استفاده شبكه وطن فروش عامل انگليس ها قرار گرفته بودند از روي اطلاع و قصد آسيب زدن به كشور نبوده و غالبا به خاطر سادگي و جاه طلبي خويش در دام آن شبكه قرار گرفته بودند.

و به همين جهت زماني كه از خباثت آن افراد مطلع شدند زبان گشودند و بسياري از ديگر اطلاعات خود پيرامون گذشته و حال آن جماعت و اقدامات آنها و برنامه هايي كه براي انتخابات بعدي تدارك ديده شده بود را افشا كردند.

اين منبع آگاه در ادامه افزود: مثلا سايت جرس كه در اطلاعيه سوم وزارت اطلاعات به اسم، مورد اشاره قرار گرفته بود، يكي از پايگاه هاي شبكه رسانه اي بيگانه بود كه چند تن از بازداشت شدگان را اغوا و به شبكه مزبور وصل كرده بود.

متوليان اين سايت به آن چند نفر گفته بودند كه پس از يكسال همكاري تمام عيار و اجراي دستورهاي سايت در داخل كشور، آنها را به خارج منتقل كرده و در گام اول در آن سايت بكارگيري خواهند كرد.

از سوي ديگر اين افراد دوستاني داشتند كه در سايت مذكور مشغول به كار بودند و مي دانستند كه مسئولين سايت به بهانه مشكل كمبود بودجه در حال اخراج آنها بودند!

منبع مطلع مورد اشاره اضافه كرده است دقيقا در همان زمان كه سايت جرس در حال اخراج تعدادي از كاركنان فعلي خود بود ما اطلاع موثق و مستند داشتيم كه حاميان خارجي فتنه به مناسبت در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري آتي، اقدام به تزريق بودجه اي كلان به سايت كرده بودند كه حتي موجب شگفتي خود متوليان سايت شده بود.

اما مشكل از جايي شروع شد كه حاميان خارجي فتنه كه همواره نگران حضور عوامل اطلاعاتي بودند جمهوري اسلامي بين فتنه گران و ضد انقلاب هستند و به منظور ايجاد پوشش براي پرداخت هاي كلان نقدي به اين سايت ( و سايت هاي مشابه ) تصميم مي گيرند وجوه نقد را در قالب « كمك هاي ايرانيان خارج از كشور » آن هم نه به حساب رسمي سايت، بلكه به حساب چند تن از اعضاي هيات مديره سايت واريز نمايند تا به زعم خويش، نهايت حفاظت را رعايت كرده باشند.

اما واريز پولها همان و ناپديد شدن بخش عظيمي از آن همان و تشديد درگيري هاي قبلي و ايجاد دعواهاي جديد نيز همان.

تا آنجا كه به چندين اخراج و استعفا مي انجامد.

مهمترين آن استعفاي محسن كديور بود كه رسما علت استعفاي خود را « بي اخلاقي در سايت ، دزدي ، فضاي اتهام زني و ...» مطرح مي نمايد.

اما نكته بسيار جالب اين است كه اين فرد به زعم استعفاي ظاهري، در عين حال نمي تواند از آن امكان مالي بي حساب و كتاب دل بكند و لذا همزمان با استعفا ، يكي از خواهرانش را به عنوان مدير جديد سايت معرفي مي نمايد!

ديگر اعضاي هيات مديره سايت نيز كه از اين انتصاب خانوادگي ناراضي بودند و در برابر كاري انجام شده قرار گرفته بودند، بلافاصله يك نفر از آنها خود را به عنوان قائم مقام سايت ( عبدالرضا تاجيك ) و ديگري ( رجب مرزوعي ) خود را به سمت دبير خانه سايت جرس معرفي مي كنند.

به گفته اين منبع مطلع، پس از تحولات مذكور ( حنيف.م ) با يكي از دوستان مونث خود در داخل كشور تماس گرفته است و به او مي گويد: پدرم اخيرا سمت مهمي در سايت جرس گرفته است و قرار شده چند پست جديد ايجاد كنيم و تو نيز آماده باش كه نزد من آمده و در يكي از اين پست ها مشغول كار بشوي!

پديد آمدن چنين جوي در سايت فتنه گران مدعي فرهيختگان و نوانديش ديني، موجب اعتراض شديد كاركنان سايت شده است.

آنها در تماس هاي خود با بستگان و دوستان خويش ضمن اشاره به آشفتگي هاي موجود در مديريت سايت، مسئله دزدي ها، عزل و نصب ها، استئفاها و تقليل وحشتناك بازديدكنندگان سايت، مي گويند: " اين به اصطلاح رسانه كه خود را انديشمند، فرهيخته و آوانگارد مي خوانند و به مسئولين جمهوري اسلامي انتقاد مي كنند كه « حكومت داري بلد نيستند » ، خودشان نمي توانند يك رسانه كوچك و يك جمع بسيار محدود را مديريت كنند و هر روز با يك مشكل و يك بحران و يك دزدي مواجهند.

لازم به توضيح است كه سايت ضدانقلابي جرس پس از فرار عده اي از مشاوران سران فتنه 88 به خارج، با حمايت بيگانگان، توسط محسن كديور، عبدالعلي بازرگان، عطالله مهاجراني، اكبر گنجي و عبدالكريم سروش تاسيس و قرار شد كه نقش « اطاق فكر جنبش سبز! » را ايفا نمايند.

موضوع بسيار جالب توجه آن بود كه اين تيم اعلام كرده بود « برنامه رسانه فراگير » خود را در سه فاز به اجرا در خواهند گذاشت؛ فاز اول تاسيس سايت جرس بود كه انجام شد (گرچه نه در حد و اندازه اي كه ادعا كرده بودند).

فاز دوم، گسترش فعاليت رسانه اي در فضاي مجازي با راه اندازي راديو و تلويزيون اينترنتي و تعميم اطلاع رساني نسخه هاي تلفن همراه، آي پد، آي فون و ... بود.و درفاز سوم، در نظر داشتند شبكه بزرگ راديو و تلويزيوني ماهواره اي جرس را راه اندازي نمايند!

اما پس از سه سال و اندي نه تنها در مرحله اول طرح" رسانه فراگير " ناكام بودند بلكه، عاقبت فرهيختگان تشكيل دهنده اطاق فكر جنبش سبز(؟!) آن شده كه يكي به اتهام دله دزدي و جيب بري از سايت مجبور به استعفا مي شود، گنجي مريدخواننده بد نام زمان طاغوت( گوگوش) شده و به عشق او دل و دين از دست داده و كفريات مي سرايد!

نو انديش ديگر مادر زن كشف حجاب كرده يك تحكيمي را به عنوان دوست دختر خويش برگزيده و حتي از حضور با او در مجالس و محافل عمومي نيز ابايي ندارد!

نو انديش فراري از دست چندين همسر! اخيرا لندن را به عنوان وطن اصلي خود معرفي كرده است.

و آن كس كه قرار بود بازرگان باشد دلال رابطه بين فرزندان يكي از سران فتنه با اطاق فكر موصوف و ايضا با يك سرويس اطلاعاتي غربي شده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه