اهدا كارت افتخاري روايتگري به امام خامنه اي

زرین نامه: سرهنگ علي پور گفت: در جلسه اي كه مسئولين بسيج با فرمانده معظم كل قوا داشتند پس از ارائه گزارش اردوهاي راهيان نور كارت افتخاري روايتگري مناطق عملياتي نيز به مقام معظم رهبري اهداء گرديد كه با نظر مثبت ايشان مواجه شد. 

به گزارش زرین نامه، باستان علي پور معاون كميته زيارتگاه ها و روايتگري راهيان نور از آموزش و اعزام راويان به مناطق عملياتي خبر داد.

وي كه سابقه حضور بيش از 10 سال در مناطق راهيان نور را دارد افزود: با عنايت خداوند متعال توانسته ايم در 4 سال گذشته با برنامه ريزي هاي صورت گرفته چندين دوره روايتگري را در دانشگاه امام حسين(ع) برگزار نماييم.

علي پور ادامه داد: حدود 200 نفر از فرماندهان دفاع مقدس و از سطح فرمانده گردان به بالاتر در اين دوره ها شركت كردند.

وي گفت: هر يك از دوره هاي برگزار شده به 2 بخش تئوري (10 روز) و كارورزي (10 روز) تقسيم گرديد و همچنين از اساتيد شاخصي مانند سردار صفوي و سردار غلام پور استفاده گرديد.

معاون كميته روايتگري راهيان نور با اشاره به تربيت مربيان مجرب و كارآزموده در بحث روايت گري راهيان نور ادامه داد: پس از اتمام دوره، هر يك از مربيان موظف اند در استان محل زندگي خود به آموزش و تربيت بيش از 10 نفر راوي بپردازند.

علي پور از تربيت و آموزش بيش از 15000 نفر راوي در سطح كشور خبر داد و افزود: در كنار آموزش رزمندگاني كه در دفاع مقدس حضور داشته اند، از دانشجويان علاقه مند نيز استفاده نموده ايم.

وي ادامه داد: تركيب كلاس ها شامل 60 درصد از سپاه، 20 درصد از ارتش و 20 درصد از ناجا و جهادسازندگي مي باشد و معتقديم كه اين كلاس ها باعث وحدت رويه خواهد شد.

علي پور با تأكيد بر حضور خواهران در روايت حماسه هاي دفاع مقدس افزود: تاكنون موفق به تربيت و آموزش بيش از 3000 راوي خواهر در سطح كشور گرديده ايم كه در سال گذشته به همراه كاروان هاي دانش آموزي به مناطق راهيان نور اعزام گرديدند.

معاون كميته روايتگري راهيان نور از صدور كارت روايتگري خبر داد و افزود: با تشكيل و راه اندازي شبكه راويان دفاع مقدس تاكنون 7000 كارت روايتگري صادرشده كه تا پايان سال 92 براي باقي اعضاء نيز كارت صادر خواهيم كرد.

وي همچنين با اشاره به انواع كارت هاي صادر شده ادامه داد: كارت راويان دانشجويي به رنگ خاكستري، راويان رزمنده به رنگ قهوه اي و راويان فرمانده به رنگ آبي طراحي گرديده است.

سرهنگ علي پور گفت: در جلسه اي كه مسئولين بسيج با فرمانده معظم كل قوا داشتند پس از ارائه گزارش اردوهاي راهيان نور كارت افتخاري روايتگري مناطق عملياتي نيز به مقام معظم رهبري اهداء گرديد كه با نظر مثبت ايشان مواجه شد.

وي با اشاره به تأمين راويان كاروان هاي دانش آموزي در طول سال افزود: از تاريخ 12 مهرماه الي 16اسفندماه، جمعا 9666 نفر راوي به همراه كاروان هاي دانش آموزي به مناطق اعزام نموده ايم. علي پور همچنين از استقرار راوي در تمام نقاط زيارتگاهي خبر داد.
وي با تأكيد بر روايت صحيح و به دور از انحرافات از تاريخ دفاع مقدس اظهار داشت: با حضور مستمر در همه زيارتگاه ها و رصد روايت هاي راويان، هر كجا كه انحرافي مشاهده گردد به خود راوي تذكر داده خواهد شد.

معاون كميته زيارتگاه ها و روايتگري راهيان نور از نقش پررنگ سازمان حفظ آثار سپاه در خصوص مناطق زيارتگاهي خبر داد و افزود: نگهداري، حفظ و اداره اماكن زيارتگاهي برعهده اين سازمان مي باشد.

وي همچنين با استقبال از سفرهاي خانوادگي به مناطق عملياتي گفت: راهيان نور دانش آموزي كمك شاياني به انعكاس و معرفي مناطق در بين خانواده ها داشته و هم اكنون شاهد استقبال بي نظير و رواج سفرهاي خانوادگي به سرزمين هاي مقدس راهيان نور هستيم.

علي پور با شرح برنامه هاي معنوي تحويل سال در نقاط زيارتگاهي اظهار داشت: در سال هاي گذشته فقط يك نقطه به عنوان محلي براي تحويل سال زائران برنامه ريزي شده بود كه امسال با عنايت شهدا در تمامي نقاط برنامه هاي مفيدي را اجرا نموديم.

شايان ذكر است هر ساله بسياري از علاقه مندان و زائرين شهدا سال جديد خود را با حضور در مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس تحويل مي نمايند./قرارگاه روابط عمومي راهيان نور اهواز

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه