کشف۱۵۳هزارمترمربع زمین‌خواری در گلستان

گرگان- فرمانده انتظامی گلستان با بیان این که ۱۵۳ هزار مترمربع زمین خواری در استان کشف شد، گفت: دو درصد سارقان گلستان تحصیلات عالیه دارند.

 به گزارش زرین نامه  به نقل از مهر،؛ سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهارکرد: امنیت، احسا س امنیت، گسترش و حفظ آن بدون یاری رسانه‌ها میسر نمی‌شود و رسانه‌ها پیش دستانه در مقابله با نیروهای مخرب نقش بسزایی دارند.

فاضل دادگر در خصوص آمار عملکرد نیروی انتظامی گلستان، بیان کرد: پلیس در بخش عمده ای از فعالیت‌ها متصل به سایر دستگاه‌ها و نهادها بوده که اگر همکاری از سوی این نهاد صورت گیرد خللی در فعالیت‌ها نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه گفتمان پلیس مطالبه گر شده است، ادامه داد: سرقت‌های خرد در مجتمع‌ها زیاد شده و بخشی از آمار را این اعداد تشکیل می‌دهد.

فاضل دادگر با بیان اینکه ۶ درصد افزایش وقوع سرقت در استان داشتیم، گفت: ۶۶ درصد از سرقت‌های استان کشف شده است.

وی افزود: یک درصد سارقان تا ۴ سال، ۱۸ درصد سارقان بین ۱۵ الی ۲۴ سال و ۶۳ درصد ۲۵ الی ۳۹ سال هستند.

فاضل دادگر بیان کرد: ۷۸ درصد سارقان بی سواد، ۲۰ درصد دیپلم و کمتر و دو درصد تحصیلات عالیه داشتند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال هزار و ۹۱۹ پرونده فقره مقابله با قاچاق تشکیل و هزار و ۷۲۸ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: عمده کالاها مواد دخانی، مواد ممنوعه، دام، چوب، تجهیزات ماهواره و غیره بوده است.

فاضل دادگر اظهارکرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۲۴ فقره تصرف اراضی ملی به متراژ ۱۵۳ هزار مترمربع و به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان کشف و ۴۵ نفر هم در این راستا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه سقوط و خودکشی دو فرضیه حادثه خانم سها رضانژاد بود، گفت: فضاهای جنگلی و توریستی باید ساماندهی شده و جولانگاه تورهای غیرمجاز نباشد.

فاضل دادگر افزود: بیان کردیم که دوربین کنترلی پلاک خوان در جنگل کردکوی داشته باشیم که محقق نشد و اتفاق بعدی در زمینه کوهنورد اهل کردکوی رقم خورد.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به افزایش کارتن به دستان، توضیح داد: افراد ناشناس از این طریق وارد گلستان شده و این امر آمار جرم‌ها را افزایش می‌دهد.

وی گفت: باند سرقت خودروهای شاسی بلند با هوشمندی پلیس کشف شد که کار بی نظیری در کشور بود.

انتهای پیام/