انصراف ۱۶ کاندیدا در علی آبادکتول/ 3 کاندیدا در گود رقابت باقی  ماندند

فرماندار علی آبادکتول از انصراف 16 کاندیدا در حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 کاندیدا برای پیروزی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تصاحب کرسی این شهرستان در بهارستان با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ ابراهیم احمدی در نشست ستاد برگزاری انتخابات شهرستان علی آباد کتول با استاندار گلستان، با بیان اینکه از 205 روز گذشته پیش فرآیند برگزاری انتخابات آغاز شده، گفت: همه امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و انسانی در این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی حماسه آفرین در 11 اسفندماه آماده شده است.
وی در ادامه از برگزاری چندین جلسه و همایش با حضور اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان در کمیته رسام انتخابات خبر داد و افزود: از موضوعات جالب توجه دانش آموزان برگزاری همه فرایند انتخابات توسط مردم بود که در بازدید از فرمانداری اظهار می کردند.
احمدی اظهار کرد: در روز یازدهم اسفندماه، 4 تیم عکاسی مسئولیت ثبت حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای را به عهده دارند.
رییس ستاد انتخابات شهرستان علی آبادکتول، از عزل 3 نماینده فرماندار به دلیل طرفداری از کاندیداها خبر داد و گفت: ما معتمد مردم هستیم. باید امانت دار آن ها در بحث انتخابات باشیم. سلامت و حفظ آراء مردم خط قرمز ماست.

فرآیند برگزاری انتخابات بر محور قانون است
تجری رییس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان علی آباد کتول نیز در این نشست گفت: رعایت قانون، اخلاق و شرع مقدس اسلام محور فعالیت ماست.
وی گفت: صورت جلسه و همه ی فعالیت های قبل، حین و بعد فرایند برگزاری انتخابات ، با گوشی های موبایلی که در اختیار نمایندگان هیئت نظارت در روز یازدهم اسفندماه قرار می گیرد، بالافاصله ثبت و ارسال می شود.
تجری با بیان اینکه در انتخابات گذشته این شهرستان جزو شهرهای قرمز و حالا جزو شهرهای زرد است، تصریح کرد: مشارکت مردم علی آباد کتول در انتخابات، همیشه بیش از میانگین کشوری بوده و در خصوص خرید و فروش رای و همچنین ورود غیر طبیعی و زیاد اشخاص غیربومی به شهرستان در روز انتخابات مطالبه دارند که دستگاه های ذیربط به ویژه نیروی انتظامی برای پیشگیری از این اتفاق ناپسند باید با قدرت ورود کنند.
مزرعه رییس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان نیز در این جلسه گفت: 160 نفر شامل اعضای هیئت بازرسی، سربازرس و بازرس در فرایند برگزاری انتخابات با ما همکاری می کنند و در هر شعبه اخذ رأی، یک بازرس به صورت ثابت حضور دارد.  
ذوقی دادستان شهرستان علی آباد کتول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم آرامش روانی و عمومی در جامعه، گفت: 70 نفر از افراد بد سابقه ای که گمان می رفت زمنیه خرید و فروش رای فعالیت کنند، به مراجع قضایی احزار و تفهیم شده و تعهدنامه امضا کردند.
وی تاکید کرد: مرز باریکی میان مشارکت پرشور و رعایت قانون وجود دارد که با حساسیت زیاد، باید آن را رعایت کنیم تا خدشه ای به روند انتخابات و شور انتخاباتی وارد نشود.
دادستان شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه باید مشخص شود که خرید و فروش رای رخ می دهد یا بیش از حد یک موضوع بزرگنمایی می شود، اظهار کرد: 5 تیم متشکل از عزیزان پاسدار، انتظامی و نماینده دادستانی در سطح شهرستان برای پیشگیری از خرید و فروش رای در روز انتخابات فعالیت می کنند.
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه