گیاهان دارویی باید در چرخه تولید، فرآوری و مصرف هویت پیدا کنند

زرین نامه: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: گیاهان دارویی به یک کار کلان و باارزش اقتصادی تبدیل شده که باید در چرخه تولید، فرآوری و مصرف عمومی هویت پیدا کنند.

به گزارش زرین نامه؛ علی‎اکبر سوخت‎سرایی ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‎ای گیاهان دارویی شمال کشور در گرگان اظهار داشت: گیاهان دارویی یکی از موضوعات باارزش در راستای بهداشت، سلامت، پیشگیری و درمان جوامع انسانی محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد خانواده گیاهان دارویی در گلستان وجود دارد، تصریح کرد: یک‎هزار و 700 گونه گیاهی در گلستان شناسایی شده و حدود 400 گونه در عرصه‎های جنگلی و طبیعی استان وجود دارد.

گرایش عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی معطوف شده است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تأکید بر اینکه گرایش عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی معطوف شده است، ابراز داشت: با وجود تشخیص عوارض داروهای شیمیایی، گرایش عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی افزایش و منعطف شده است.

سوخت‎سرایی متذکر شد: بهره‎برداری بی‎رویه از عرصه‎ها ضرر و زیان‎هایی را متوجه طبیعت می‎کند که باید در این راستا فرهنگسازی بهره‎برداری مناسب طبیعی مورد اولویت قرار داده شود.

وی، تشکیل کمیته راهبردی گیاهان دارویی در گلستان را یک اقدام ارزشمند برشمرد و اذعان داشت: برخورداری از تنوع اقلیم طبیعی، بهره‎برداری‎های صنعتی، تجاری‎سازی و ... سبب شده تا نسبت به تشکیل کمیته گیاهان دارویی در استان اقدام شود.

جلوگیری از انقراض گونه‎های کمیاب اولویت کمیته راهبردی گیاهان دارویی

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان؛ جلوگیری از انقراض گونه‎های کمیاب را از مهم‌ترین اهداف کمیته راهبردی گیاهان دارویی در استان برشمرد و بر بهره‎برداری از گیاهان دارویی، اشتغالزایی، ترویج کارآفرینی، ایجاد و راه‎اندازی مراکز دانش‎بنیان بر لزوم و ضرورت ایجاد کمیته راهبردی گیاهان دارویی در استان تأکید کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه