مصاحبه سایت روبین کازان روسیه با سردار آزمون

زرین نامه: عملکرد خوب سردار آزمون ورزشکار گنبدی در تیم روبین کازان روسیه باعث شده که سایت این باشگاه مصاحبه ای مفصل با بازیکن جوان ایرانی اش داشته باشد.

به گزارش زرین نامه؛ سردار آزمون درباره شروع فوتبالش گفت : « در 9 سالگی به تیم عقاب های گنبد پیوستم که یکی از بهترین آکادمی های فوتبال ایران است و 5 بازیکن آن عضو تیم ملی هستند. اولین مربی ام محمود سعیدی بود که چیزهای زیادی به من یاد داده. تیم بعدی ام اتکای گلستان بود که در لیگ جوانان ایران حاضر بود. بعد از آن در 15 سالگی به سپاهان که یکی از معروف ترین تیم های ایران است پیوستم و تبدیل به جوان ترین بازیکن لیگ برتر کشورم شدم. از آن زمان به بعد، بازی در تیم ملی را هم تجربه کردم. اگر چه از بچگی در پست مهاجم بازی می کردم اما حالا بازی به عنوان هافبک هجومی و پشت سر مهاجمان را دوست دارم.»

او درباره خانواده اش و نقش آنها در موفقیتش گفت: « من در یک خانواده کاملا ورزشی بزرگ شده ام. پدر من یکی از چهره ها شناخته شده والیبال ایران است و چند نفر از اعضای خانواده ام والیبال بازی می کنند البته فوتبالیست هم در خانواده مان داشته ایم. شهر من – گنبد کاووس – آنقدر فضای سبز زیادی دارد که می توان در همه جای آن فوتبال و والیبال بازی کرد.

بازیکن تیم ملی جوانان در پاسخ به این سئوالی که چرا روبین کازان و روسیه را برای ادامه فوتبال انتخاب کردی، گفت: خانواده ام نقش مهمی در این انتخاب داشته اند ضمن آنکه مسلمان بودن مردم تاتارستان و هم زبانی او با سرمربی روبین کازان باعث شده که به روسیه بیایم.

آزمون افزود : می خواهم زبان روسی را هم یاد بگیرم و از هم بازی شدن با علیرضا حقیقی راضی هستم.

آزمون در مورد فوتبال روسیه گفت: « در این کشور بازیکنان باید به لحاظ فیزیکی در شرایط خوبی باشند و خودشان را برای جنگ های تن به تن آماده کنند. ضمنا گل زدن در لیگ روسیه اصلا کار راحتی نیست. در مورد تیمم هم باید بگویم که روبین به جای آنکه سراغ اسم ها برود از بازیکنان جوان و جویای نام استفاده می کند که این کار بسیار ارزشمندی است. فکر می کنم اگر خوب تلاش کنم می توانم به تیم اصلی برسم. »

آزمون در پایان حرف هایش به این نکته اشاره کرده که روبین کازان تیم شناخته شده ای در بین ایرانی هاست . / گل