قالیباف و جلیلی؛ جدال عمل و گفتمان

زرین نامه: با اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص تایيد صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری ، باید قالیباف و سعید جلیلی را به عنوان دو قطب اصلی رقابت آتی دانست.

به گزارش زرین نامه؛‌ شورای نگهبان احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری آتی را معرفی کرد تا تحلیل های جدیدتری در عرصه رقابت شکل گرفته و دو قطبی قالیباف- جلیلی به خوبی خود را به نمایش بگذارد.

در شرایط فعلی و با نگاهی به اسامی کاندیداهای مطرح شده ، می توان دریافت که قالیباف، به عنوان یک مدیر اجرایی اصولگرا و مقبول مردمی و نیز سعید جلیلی به عنوان یک حامی اصلی گفتمان انقلاب اسلامی و مرد هسته ای کشور، رقبای اصلی انتخابات آتی هستند و به احتمال زیاد، رییس جمهور بعدی از بین این دو نفر انتخاب خواهد شد.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و دارای سوابق اجرایی متعدد یکی از اصولگرایانی است که از مدت ها پیش به عنوان یکی از گزینه های اصلی انتخابات آتی مطرح بود. وی در انتخابات سال ۸۴ نیز کاندیدای ریاست جمهوری شده بود، اما امروز شرایط با روزگار گذشته متفاوت شده و قالیباف، یکی از دو راس اصلی مبارزه انتخاباتی در دروه یازدهم ریاست جمهوری است.

وی مدیر توانمند با سابقه اجرایی موفق توصیف می شود که عملکردش در نیروی انتظامی و شهرداری تهران موید این مطلب است. تهران در دوره شهرداری قالیباف دوره با نشاط و رو به توسعه ای را پشت سر گذاشت و طرفداران قالیباف معتقدند، چنین عملکردی می تواند به کل کشور، تسری یابد.

سعید جلیلی هم به عنوان یک پدیده انتخاباتی در کشورمان مطرح است. وی مرد هسته ای ایران است که توانسته با عملکرد و رفتار خود، طرفداران خوبی را به دست بیاورد. جلیلی همچنان از گفتمان انقلاب اسلامی حمایت کرده و در عرصه کوتاه حضورش در دیپلماسی هسته ای، عملکرد مثبتی را از خود به نمایش گذاشته است.

هر چند چهره های دیگری نیز برای انتخابات آتی کشورمان حضور دارند، اما قطعا رقابلت اصلی بین دو گزینه اجرایی و گفتمانی خواهد بود و البته که نظر سنجی های صورت گرفته هم این موضوع را تایید می کنند. / خاورستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه