معرفی تازه های نشر: از بحران بزرگ تا خاک سپید نرم

زرین نامه: عصر پریکلس به رویدادهای یک دوره‌ ۵۰ ساله (۴۳۱ تا ۴۷۹ قبل از میلاد) از نظام حاکم بر کشور یونان اشاره دارد. در این دوره که با حکومت شخصی به نام پریکلس هم‌زمان بود، شهر آتن، پایتخت یونان، به نقطه‌ی اوج فرهنگی و سیاسی می‌رسد.

به گزارش زرین نامه؛ سه کتاب بحران بزرگ، عصر پریکلس و خاک سپید نرم از جمله کتاب هایی است که برای بسته فرهنگی این هفته افکارنیوز خرید آن به طرفداران کتاب و کتابخانی توصیه می شود. کتاب هایی که با توجه به قیمت مناسبشان در برابر آنچه به مخاطب عرضه می کنند جای چندان زیادی را هم در سبد خرید خانوار اشغال نخواهند کرد.

«بحران بزرگ»

نوشته‌ «جکلین فارل»، ترجمه «مهدی حقیقت‌خواه»

«بحران بزرگ» بخشی از تاریخ آمریکا از سال ۱۹۱۹ و پایان جنگ جهانی اول تا ۱۹۳۹ و حمله‌ آلمان به چکسلواکی و شروع جنگ جهانی دوم است. از رویدادهای مهم این دوره می‌توان به سقوط بازار سهام آمریکا، درگیری نظامی بین ژاپن و چین و انتخاب فرانکلین روزولت به ریاست‌جمهوری اشاره کرد.

این کتاب شامل هفت فصل است که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به «ریشه‌های بحران»، «صد روز نخست»، «بحث بین بازیابی و اصلاح» و «بحران جهان‌گستر» اشاره کرد.

این کتاب با ۱۱۹ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۵۰۰ تومان از مجموعه‌ کتاب‌های «تاریخ جهان» انتشارات «ققنوس» منتشر شده است.

«عصر پریکلس»

نوشته‌ «دان ناردو»، ترجمه‌ «فاطمه ایجی»

«عصر پریکلس» به رویدادهای یک دوره‌ ۵۰ ساله (۴۳۱ تا ۴۷۹ قبل از میلاد) از نظام حاکم بر کشور یونان اشاره دارد. در این دوره که با حکومت شخصی به نام پریکلس هم‌زمان بود، شهر آتن، پایتخت یونان، به نقطه‌ی اوج فرهنگی و سیاسی می‌رسد. از فصل‌های این کتاب می‌توان به «بذر تلخ رقابت»، «از اتحاد تا امپراتوری»، و «سقوط آتن» اشاره کرد.
این کتاب با ۱۳۳ صفحه، شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۵۰۰ تومان از مجموعه‌ کتاب‌های «تاریخ جهان» انتشارات «ققنوس» منتشر شده است.

«خاک سپید نرم»

نوشته «سینتیا رایلنت»، ترجمه‌ «صنوبر رضاخانی»

«خاک سپید نرم» تازه‌ترین اثر سینتیا رایلنت، نویسنده‌ زن آمریکایی است که درباره‌ شیفتگی یک نوجوان بی‌تجربه، سرخوردگی و درنهایت رسیدن او به ایمانی محکم‌تر و درکی عمیق‌تر از انسان است.

رایلنت نویسنده‌ حوزه‌ کودک و نوجوان آمریکاست که تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است. این نویسنده در سال ۱۹۸۷ برای «خاک سپید نرم» برنده‌ مدال نیوبری (جایزه‌ی ادبی کتاب کودکان) شد. رضاخانی در مقدمه‌ این کتاب درباره‌ دلیل انتخاب این کتاب برای ترجمه نوشته است: داستان ساده و ملموس و زبان خیال‌انگیز آن برایم بسیار جالب بود. داستانی که بی‌شک همه‌ ما آن را به اشکال گوناگون در دوران نوجوانی خود تجربه کرده‌ایم.

این کتاب با ۹۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۶۰۰۰ تومان توسط «منتشران اندیشه» وارد بازار کتاب شده است.

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه