آقای روحانی! این مدیر کل ها را برکنار کنید

زرین نامه: با روی کار آمدن دولت جدید مردم از آقای روحانی انتظار دارند که مدیر کل های زیر را که هیچ مسئولیتی در قبال خدمت به مردم ندارند را از کار برکنار کند.

به گزارش زرین نامه؛ این دسته از مدیران افرادی هستند که با لابی های مختلف سیاسی و یا بستگی فامیلی به مدیریت رسیده که تعداد این مدیران در استان ما کم نیستند.

مدیریت های ضعیف یکی از دلایلی بود که دولتهای قبلی در کنار نقاط قوت خود همواره با آن روبه رو بود و این چالش بارها در عرصه های مختلف مانند اقتصاد خودش را نشان داد.

از طرفی برخی از این افراد چنان به برخی از واسطه های خود در دولت متصل بودند که جدا ساختن و برکناری آن کاری ناممکن بود. مدیر کل سابق صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از این دست بود که در عین بی کفایتی بواسطه آشنایی با اسفندیار دولت حتی به وزیر هم جوابگو نبود.

برخی دیگر از این مدیران یا برادر زاده و خواهر زاده وزیر بودند و یا در ستاد انتخاباتی رئیس جمهور وقت حضوری فعال داشتند و یا دوستانی قوی دست در بدنه اصلی دولت داشتند که این افراد نیز همواره در دوران مدیریت خود با چالش های جدی مواجه بودند اما هیچگاه جوابگو نبودند که هیچ ، از مردم و نظام طلبکار هم بودند.

به هر حال انتظار مردم از آقای روحانی به عنوان منتخب مردم ایران که شعار " دولت تدبیر و امید "، اعتدال گرایی و شایسته سالاری را مطرح کرده ، این است که با چنین مدیرانی برخورد و آنها را برکنار کند.

** مدیرانی که ساعت 9 صبح باید ماشینی با شیشه دودی به درب منزل آنها برود و آنها با کت و شلواری اتوکشیده و ادکلن پاشیده به محل کار تشریف فرما شوند.

** مدیرانی که در ظرف چند ساعتی که در اداره خود حضور دارند سر خود را به جلسات بی نتیجه گرم می کنند و وقتی برای پاسخگویی به مردم ندارند.

** مدیرانی که صرفا به دلیل اتصال به منابع ثروت و قدرت ، صندلی را اشغال کرده اند.

** مدیرانی که اگر بیکار هم نشسته باشند حوصله سر و کله زدن با ارباب رجوع و حل و فصل مشکل مردم را ندارند.

** مدیرانی که دائم در مجالس ختم هستند و منتظرند مراسم سوم و یا هفتم یک بنده خدایی باشد و احیانا استاندار و فرماندار هم در آن مراسم باشند و او هم خودی نشان دهد.

** مدیرانی که تنها کارکرد مثبت آنها حرف زدن است و در عمل چیز دیگری از آنها می بینیم.

** مدیرانی که رئیس آنها، همسرشان است و مجبورند به خاطر زن خود ، برادر خانم و فامیل های وابسته را مشغول بکار کنند حتی اگر در این راه از جوانان تحصیلکرده و شایسته عبور کند.

** مدیرانی که هیچ نظارتی بر زیرمجموعه خود ندارند و نمی دانند در اتاق ها چه می گذرد و چقدر ارباب رجوع از اداره متبوع راضی است و آیا مشکلات مردم حل می شود یا نه؟

** مدیرانی که تغییر دولت ها هم نمی تواند آنها را ، حتی تکانی کوچک بدهد.

** مدیرانی که منشور اخلاقی ادارات را در قاب های زیبا می زنند اما خودشان رعایت نمی کنند.

** مدیران کلی که در مقابل هوای نفس خود توان خویشتن داری و مقابله نداشته و از موقعیت بوجود آمده ،با ایجاد روابط نامشروع سوء استفاده می کنند.

** مدیرانی که از ترس خبرنگاران و افکار عمومی و نداشتن عملکرد مثبت ، نشست خبری نمی گذارند.

آقای روحانی ! در جامعه اسلامی خدمت به مردم نه تنها یک وظیفه بلکه اجر اخروی دارد و هر مسئولی باید در دوران کاری خود ، فقط به فکر مردم باشد نه اینکه زندگی خود و بستگان خود را بسازد و برای جامعه ارزشی قائل نباشد.

آقای روحانی ! مردم انتظار دارند نظارت ها دقیق و کارشناسی باشد تا یکی مثل خاوری نتواند ظرف چندین سال ، فعالیت پنهانی انجام دهد و کسی متوجه نشود تا اینکه وی از کشور بگریزد .

نتیجه اینکه "دولت اعتدال "، کار سختی در این عرصه در پیش رو دارد، عرصه ای که بسیاری از مردم به دلیل پارتی بازی، رشوه، اختلاس، ربا ، ریا، عوام فریبی، احتکار و . . . دل خوشی از مسئولین ذیربط ندارند و همواره در محافل خصوصی و دوستانه انتقادات به این دسته از مدیران کل و مدیران میانی وجود دارد.

در این عرصه نیاز است اعتماد به فضای عمومی کشور بازگردد تا تعامل بین دولت و مردم بیشتر شود و راه برای پیشرفت و توسعه هموار گردد وگرنه بدون اعتماد متقابل هیچ کاری نمی توان انجام داد.

فرامرز گلستانی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه