آشفتگی اقلیم تهدیدی علیه جنگلهای شمال است

زرین نامه: مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان گفت: مهمترین تهدید طبیعی برای جنگلهای شمالی افزایش دمای کره زمین و آشفتگی اقلیم است.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، حمید سلامتی در حاشیه نخستین کارگاه آموزشی جنگل شناسی نزدیک به طبیعت در گرگان گفت: این تهدید ها در دست بشر نیست و مسایل زیست محیطی محسوب می شوند.

وی افزود: در جنگلهای شمالی به نوعی معیشت مردم بیش از حد وابسته به بخش کشاورزی و دامپروری است که با توجه به سرایط حاکم می تواند تاثیر منفی روی جنگل ها بگذارد، خصوصا این مشکلات در استان در بخش شرقی و در منطقه در جنگل های گیلان بیشتر دیده می شود.

سلامتی ادامه داد: در شرق استان و گیلان پراکنش جمعیت در دل عرصه های جنگلی و عدم یکنواختی این عرصه ها مدیریت را برای ما سخت کرده است و در شرایط فعلی تاثیرات منفی خود را خواهد گذاشت.

نخستین کارگاه جنگلشناسی نزدیک به طبیعت در اکوسیستمهای معتدله از صبح پنجشنبه اعاز به کار کرد.

در این کارگاه 130 نفر از دانشجویان، مدیران منابع طبیعی و سازمان جنگلها و مراتع کشور از سراسر ایران شرکت کرده اند.

علیرضا علی عرب ، مسئول ثبت نام و اطلاع رسانی این کارگاه گفت: 27 نفر از شرکت کنندگان دعضو هیئت علمی دانشگاه های کشور، 17 نفر دانشجوی مقطع دکتری، 46 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 25 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان جنگل ها و مراتع کشور هستند.

وی افزود: مدرس این کارگاه دکتر شوتس از سوییس است که رییس سابق سازمان بین المللی پروسیلوا یا جنگلشناسی نزدیک به طبیعت است.

علی عرب ادامه داد: روز دوم این کارگاه شرکت کنندگان برای بازدید علمی و آموزش عملی مفاهیم آموزش داده شده در جنگل به جنگل شصت کلاته خواهند رفت.