مناظره‌های تلویزیونی از نگاه یک مجری

زرین نامه: یک مجری برنامه‌های سیاسی تلویزیون در نقد مناظره‌های صداوسیما گفت:‌ در مناظره‌های تلویزیون باید به بافت موقعیتی زمان توجه کنیم. آنچه که در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد مناظره‌هایی در چارچوب‌های تعریف شده ولی متفاوت نسبت به دولت‌های گوناگون است.

به گزارش زرین نامه؛ مهدی مطهرنیا ضمن بیان مطلب بالا عنوان کرد: مناظره‌ها مناسب و متناسب با دولت‌های مختلف از سویه‌گیری متفاوتی برخوردارند. مناظره در پی ایجاد فضای تبادل افکار و اندیشه‌های گوناگون در فضای آزادانه،‌ عادلانه و به دور از مدیریت حمایتی از یک جناح یا تفکر خاص است.

وی افزود:‌ اما مهندسی پرسش‌ها و مدیریت اجرای بسیاری از مناظره‌ها واجد این معنا نیست، همان‌گونه که بسیاری از برنامه‌های صداوسیما برای نقد قدرت نسبت به دولت در چارچوب‌های متفاوتی شکل می‌گیرد.

مطهرنیا ادامه داد: برنامه‌هایی که به نقد عملکرد دولت‌ها می‌پردازند، در برخی از فرازهای تاریخی به واسطه‌ی مطلوبیت بیشتر آن دولت، در فضای تفکر مدیران صداوسیما این نقد بسیار مثبت‌اندیشانه هدایت می‌شود و در زمان‌هایی که دولت با تفکر صداوسیما زاویه‌ دارند، این نقد سویه‌گیری برجسته‌نمایی نقاط مثبت را به سمت و سوی بزرگنمایی ضعف‌های موجود هدایت می‌کند.

او خاطرنشان کرد: از این منظر باید این نوع جهت‌گیری را برای برنامه‌های مناظره‌گونه و نقدگرایانه مورد پروا قرار داد تا تحرکات برنامه‌سازان در بازار رقابت با شبکه‌های مختلف تلویزیونی‌ای که خواسته یا ناخواسته هم‌اکنون در رقابت با صداوسیما قرار دارند و در آینده‌ای بسیار نزدیک بیش از امروز این رقابت تشدید خواهد شد، مورد توجه قرار گیرد./ایسنا

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه