نقد داوري ديدار پرسپوليس و فولاد

زرین نامه: يکي از کارشناسان داوري فوتبال معتقد است که داور ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و فولاد به اشتباه بازيکن سرخ‌پوشان را اخراج کرد و پنالتي اين تيم را نگرفت.

به گزارش زرین نامه؛ محمد رياحي درباره عملکرد تورج حق‌وردي، داور ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و فولاد اظهار کرد: داور در تمام دقايق بازي نسبتا خوب قضاوت کرد اما در يک صحنه مرتکب اشتباه بزرگي شد و بازيکن پرسپوليس را به ناحق اخراج کرد.

* گل اول پرسپوليس صحيح بود

رياحي ابتدا به اولين گل بازي اشاره کرد و گفت: در دقيقه چهار بازي که گل اول پرسپوليس به ثمر رسيد، کاملا صحيح بود و بر خلاف آن چه برخي مي گويند، اين گل آفسايد نبود. بازيکن اول که صاحب توپ شد در آفسايد نبود و هر دو مهاجمي هم که روي توپ اثر گذاشتند از بازيکن پاس‌دهنده عقب‌تر بودند پس اين گل صحيح بود و کمک داور اول اين بازي در اين صحنه شاهکار کرد.

* تعلل کمک داور

وي در ادامه به اتفاقي در دقيقه هشت بازي اشاره کرد و گفت: در اين دقيقه در يک متري کمک داور بازيکن پرسپوليس را با خطا متوقف کردند اما کمک داور آن قدر در اعلام خطا تعلل کرد که خود داور در سوتش دميد. فيفا در سال ۱۹۹۰، براي حل بسياري از مشکلات داوري اختيارات زيادي به کمک داوران داد اما اين جا کمک داور دوم بازي خوب عمل نکرد.

* بازيکن فولاد بايد اخطار مي‌گرفت

اين کارشناس داوري در ادامه از اشتباه داور در ندادن کارت زرد به بازيکن فولاد سخن گفت: در دقيقه ۱۶ بازيکن فولاد تکل خطرناک و وحشتناکي روي پاي بازيکن پرسپوليس زد اما داور به اشتباه به او کارت زرد نداد.

* عاليشاه بزرگنمايي کرد

رياحي همچنين به صحنه‌اي اشاره کرد که اميد عاليشاه با دريافت کارت زرد از داور مسابقه، حضور در داربي پايتخت را از دست داد. او گفت: در دقيقه ۲۹ بازي، عاليشاه استارت سريعي انجام داد و با دروازه‌بان فولاد برخورد کرد. در اين صحنه برخوردي بين دو بازيکن صورت گرفت اما عاليشاه بزرگنمايي کرد و کارتي که گرفت صحيح بود.

* پنالتي پرسپوليس گم شد

کارشناس داوري در ادامه گفت: در دقيقه ۷۶ بازي اتفاقي افتاد که بيشترين بحث‌ها درباره داوري بازي در مورد آن مطرح مي‌شود. در اين صحنه بار ديگر عاليشاه استارت زد و از دروازه‌بان فولاد عبور کرد اما دروازه‌بان، او را با خطا متوقف کرد. به نظر مي‌رسد که دروازه‌بان فولاد عادت کرده که مهاجمان حريف را در محوطه جريمه بزند! در اين صحنه داور بايد براي سرخ‌پوشان پنالتي مي‌گرفت و به دروازه‌بان فولاد اخطار مي‌داد اما درست برعکس عمل کرد و به عاليشاه کارت داد. در نتيجه اخراج بازيکن پرسپوليس هم اشتباه بود.

اشتباه داور در اين بازي درست برعکس اشتباهي بود که در ديدار استقلال و راه‌آهن رخ داد. در آن بازي، داور صحنه‌اي را که پنالتي نبود، به اشتباه پنالتي گرفت./ایرنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه