بسیج نقش زیادی در موفقیتم داشت

زرین نامه: فرهاد قائمی یکی از ستاره های تیم ملی والیبال است که توسط ولاسکو به والیبال ایران معرفی شد. او بسیجی فعال است و یکی از ورزشکارانی بود که در همایش مرام و اخلاق پهلوانی که از سوی سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش زرین نامه؛ ملی پوش والیبال ایران که از دوران راهنمایی عضو پایگاه بسیج محلشان در شهرستان گنبد است نقش بسیج را در موفقیتش غیرقابل انکار می داند .

او در گفت و گو با خبرگزاری بسیج درباره انتخابش به عنوان یکی از ورزشکاران با اخلاق و همچنین جایگاه منش پهلوانی در ورزش صحبت کرده است.

آقای قائمی ، شما یکی از ورزشکارانی بودید که به عنوان ورزشکار اخلاق مورد تقدیر قرار گرفتید ، در این باره صحبت می کنید؟

خیلی خوشحالم که در این مراسم و کنار بزرگان ورزش ایران بودم . این باعث افتخار من بود که به نمایندگی از جامعه والیبال در این مراسم شرکت کردم و این جایزه متعلق به من نیست و به همه والیبالی ها تعلق دارد. این تقدیر باعث شد تا وظیفه من در ادامه راه سنگین تر بشود و با انگیزه بیشتر وارد میدان مسابقات بشوم. امیدوارم این گونه مراسم ها هر ساله باشکوه بیشتری برگزار شود تا اخلاق و منش پهلوانی بیشتر از قبل در ورزش ایران ترویج پیدا کند.

در حال حاضر جایگاه اخلاق و مرام پهلوانی را در ورزش ایران چطور می بینی؟

اخلاق و پهلوانی در ورزش جایگاه بسیار بالایی دارد که نمی توان حد و اندازه ای برای آن قائل شد. ورزشکاران ایرانی هم در میادین آسیایی و المپیک با منش و رفتاری که داشته اند واقعا درباره پهلوانی سنگ تمام گذاشته اند و این موضوع در آینده هم ادامه خواهد داشت تا در دنیا ورزشکاران ایران را با مرام پهلوانی شان بشناسند.

تو یکی از ملی پوشانی هستی که عضو فعال بسیج هم هستی

من از مقطع راهنمایی و دبیرستان عضو بسیج بودم و در مسابقات کشوری بسیج هم شرکت کردم. در پایگاه محلمان هم عضو هستم و همچنان فعالیت می کنم. به هر حال این وظیفه ماست و این باعث افتخار من است.

و عضویتت در بسیج در پیشرفتت چقدر تاثیر داشت؟ و به صورت کلی نقش بسیج را در گسترش ورزش در سطح جامعه چطور ارزیابی می کنی؟

خب در همان رده های پایه که بودم ، مسابقات بسیج در رشته پایه برگزار می شد که من هم شرکت کردم و استعدادهای خوبی در این بازی ها به ورزش معرفی می شدند .در مجموع می توان گفت که بسیج با توجه به حضور در بطن جامعه ، نقش زیادی در معرفی استعدادهای ورزش دارد و من هم به عنوان کسی که از دل این رقابت ها پیشرفت کرده ام نمی توانم نقش بسیج در پیشرفتم را انکار کنم.

در مورد تیم ملی والیبال صحبت کن ، پس از درخشش در لیگ جهانی ، این روزها مشغول آماده شدن برای شرکت در جام ملت های آسیا در امارات هستید، با توجه نتایجی که در دو سال گذشته گرفته اید ، کمترین انتظار مردم در این مسابقات قهرمانی شما در آسیا است.

والیبال در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته، طوری که دنیا هم والیبال ایران را تحسین می کند. با پشتوانه و انگیزه ای که همه بچه ها دارند همه متحد شده اند و برای قهرمانی جام ملت ها به امارات می رویم تا با گرفتن جام ، گوشه ای از انتظارات مردم را پاسخ بدهیم.با توجه به حضور ولاسکو و همچنین انگیزه زیادی که بین ملی پوشان وجود دارد مطمئن باشید که در لیگ جهانی سال آینده هم ایران شگفتی ساز خواهد شد./خبرگزاری بسیج