آمادگی تمام دستگاه ها در مواقع بحران ضروری است

زرین نامه: معاون فرماندار علی آباد کتول با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه ها در مواقع بحران گفت: آمادگی تمام دستگاه ها و تجهیزات آن ها در مواقع بحران موجب کاهش خسارات و تسهیل در کمک رسانی به مردم می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ ابراهیم احمدی در کارگاه تخصصي امداد و نجات و آموزش همگاني در جمع مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان علی آباد کتول گفت: مهمترين عامل در بحث مديريت بحران کسب اطلاعات واقعي از محل جغرافيايي آن مکان است.

وی اظهارداشت: آموزش های تخصصی امداد و نجات در جهت آمادگی تمام دستگاه های اجرايي هنگام بحران لازم است.

احمدی با بیان اینکه نقش مديران در حوادث احتمالي بسيار حساس و تعيين کننده است، افزود: قرارگيري در بطن حوادث، حضور فعال و بموقع در محل حادثه و اقدام عملي مديران در اين زمينه از جمله وظايف مديران به هنگام بحران ها و بلایای طبیعی است.

معاون فرماندار علی آبادکتول خاطر نشان کرد: ادرات شهرستان در زمان حادثه باید با تمام امکانات خود آماده خدمات رساني به مردم باشند و همکاري لازم را با گروه های مدیریت بحران داشته باشند.

GIS یکی از ابزارهای کمک کننده در مدیریت بحران

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول نیز با بیان اینکه استان گلستان در سوانح و تلفات سهم بالایی دارد، خاطر نشان کرد: اجرای صحیح مدیریت بحران، ضامن کاهش تلفات و خسارات ناشی از سوانح است.

رضا حاجیلری با اشاره به آموزش ابزارهای کمک در مدیریت بحران در این کارگاه آموزشی، افزود: آموزش و استفاده از علوم و فنون نوین نظیر بهره گیری از GIS یکی از ابزارهای کمک کننده در مدیریت بحران است.

وی تشریح کرد: GIS یک سامانه اطلاعات جغرافیای جهت تولید، نگهداری مدیریت و پردازش داده های مکانی با هدف ایجاد نگرش بهتر و علمی تر به محیط اطراف است.

حاجیلری افزود: سامانه GIS در هنگام خطرات و بلایا موجب سهولت دسترس به اطلاعات و اتخاذ تصمیمات بهتر می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ این کارگاه به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در علی آباد کتول برگزار شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه