از چه زمانی کودک را به دندانپزشکی ببریم؟

زرین نامه: بررسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد كه رسيدگي به دندان هاي كودكان در سال هاي اوليه زندگي شان بسيار ضروري است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ ۶ ماه بعد از اولین دندانی که در آورد باید كودك را نزد دندانپزشک برده تا وضعیت لثه‌ و دندان‌های او را بررسی کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند اگر می‌خواهید دندان‌های کودکتان کنار هم و بدون فاصله در آید و رشد کند، باید خوراکی‌های سفت مانند "آجیل‌ها" و سبزیجات خام مصرف کند تا دندان‌هایی که رشد می‌کنند ثابت و پابرجا بمانند و تکان نخورند.

گفتنی است، اگر کودکان را هرچند وقت یکبار نزد دندانپزشک ببرید، مشکلات دندان او کمتر شده و در آینده احتیاج به "ارتودنسی" پیدا نخواهند کرد. گفتنی است دندان پزشکان باید برنامه مشخص و ثابت غذایی را برای تقویت دندان‌ها به کودکان بدهند و تعداد دفعات مراجعه به کودک را طوری تنظیم کنند که مشکلات دندان برای او به وجود نیاید.

استفاده از نخ دندان، مسواک با خمیر دندان ژله‌ای، "فلوراید" و سفید کننده‌ها می‌توانند از دندان‌های کودکان محافظت کنند و احتمال آسیب دیدگی آن‌ها را در بزرگسالی تا ۷۵ درصد کاهش دهند./باشگاه خبرنگاران


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه