نوآوری یادمان نرود

زرین نامه: تهیه‌ کننده انیمیشن "شکرستان" توجه جشنواره تلویزیونی جام جم به حوزه انیمیشن را اتفاق خوبی دانست و از اینکه برای بعضی از مدیران سوپراستارها جذابیت بیشتری دارند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ سید مسعود صفوی درباره جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: زمانیکه ما متوجه شویم برنامه هایمان در میان متخصصان مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد ناخوداگاه این حس در همه بوجود می آید که بخواهند برتر باشند و انگیزه ها را بالا می برد.

صفوی با بیان اینکه در کشور ما جشنواره زیاد برگزار می شود، ادامه داد: در برگزاری این جشنواره باید دقت بیشتری کرد تا نسبت به سایر جشنواره هایی که در طول سال برگزار می شود متمایز باشد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برنامه های تلویزیونی کمتر در جشنواره ای شرکت داده می شود و به جز این جشنواره، جشنواره دیگری برای حضور این برنامه ها وجود ندارد بنابراین باید سعی کنیم تا تعداد این نوع جشنواره ها بیشتر شود. علاوه بر این با توجه به اینکه جشنواره ها هزینه بر هستند باید دقت زیادی کنیم تا بیشترین سود را از این جشنواره ها ببریم.

مدیر مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری همچنین گفت: باید توجه داشت که این جشنواره تلویزیونی همواره نوآوری داشته باشد. یعنی زمانیکه به عنوان بهترین انتخاب می شویم باید بین کارهای قبل و بعد ما تفاوت وجود داشته باشد و بتوانیم به سمت خلاقیت در کارهای جدید پیش رویم.

تهیه کننده مجموعه "شکرستان" در ادامه افزود: این جشنواره باید سیاستی را اتخاذ کند تا به برنامه های ترکیبی، انیمیشن و گفتگومحور بیشتر اهمیت داده شود زیرا این برنامه ها در دنیا هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند تا آنجا که حتی برای آنها جشنواره جداگانه ای برگزار می شود.

صفوی با بیان اینکه متاسفانه در دو دوره گذشته به بخش انیمیشن کمتر توجه شد، توضیح داد: علت اصلی این است که سیاست گذاران و مدیران کمتر با فضای انیمیشن آشنا هستند و برای آنها سوپراستارها و بازیگران معروف جذابیت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: انیمیشن با توجه به فضای کودکانه و تخصصی که دارد چندان دیده نمی شود و در نتیجه با استقبال کمتری مواجه می شود اما خوشبختانه امسال اتفاقات خوبی برای این بخش رخ خواهد داد.

مدیر مرکز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیگر همه برنامه "شکرستان" را می شناسند و به نوعی محبوبیت هم پیدا کرده است. باید دقت داشت که هرچقدر هیات داوری و انتخاب قوی تر باشد اتفاقات بهتری برای بخش انیمیشن خواهد افتاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هرحال مدیران و سیاست گذاران باید بخواهند تا نگاه مثبتی به انیمیشن وجود داشته باشد و به واسطه این نگاه مثبت تلنگری هم به برنامه سازان و تهیه کنندگان این بخش زده شود./مهر


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه