هر روز با یک پیام کوتاه قرآنی /4

زرین نامه: روز خود را با یک پیام قرآنی آغاز کنید. امروز با سوره حمد آیه ی 4

بسم الله الرخمن الرحیم

مالک یوم الدین

از نظر عقلی، مالک هر چیزی فقط کسی خواهد بود که آن را خلق کرده، آفریده و به عالم هستی و وجود آورده باشد(مثل اختراع ...).

اگر خوب به همه ی موجودات ریز و درشت عالم نگاهی بیاندازیم، چیزی که بشر آن را بوجود آورده باشد نخواهیم یافت. آسمانها، کهکشانها، خورشید، ماه، ستارگان، زمین، کوه ها، دشت ها، دریاها، درختان، گیاهان، میوه ها، سبیزیجات، حبوبات، حیوانات اهلی و غیر اهلی، کلیه ی موادغذایی و ... کدام یک را بشر، جنیان یا شیاطین آفریده اند؟

حتی اختراعات بشری نیز، با واسطه آفریده ی پروردگار عالم و خدای بزرگ هستند. چرا که مغز،هوش، چشم، گوش، دست، پا و امکانات موجود در روی زمین که مواد اصلی مادی و معنوی انجام این اختراعات و اکتشافات هستند هیچ یک توسط انسان درست نشده، و ازمخلوقات و آفریده های خدای باریتعالی هستند و انسان، از وجود خودش تا موارد ذکر شده،همه و همه که با آنها به علم و فن آوری و اختراع و اکتشاف رسیده، از آن خداوند است.

پس این خدای متعال است که معمارریزودرشت موجودات گذشته، حال و آینده ی نظام هستی است و انسان مستقیما توان بوجود آوردن خود و حتی یک سبزه وعلف را نداشته است. (شما به گیاهان، موادغذایی، میوه جات... نگاه کنید)، کدام را بشر درست کرده و آفریده است؟...

پس تنها بوجود آورنده ی دنیا و به تبع آن آخرت خداست، وتنها مالک هرد عالم نیز او خواهد بود(مالک یوم الدین).

مالک یوم الدین یعنی چه؟

در پاسخ این سئوال با توجه به مقدمات فوق باید گفت: مالک یوم الدین، یعنی آفریننده ،صاحب اختیار و پادشاه روز جزا و قیامت ،خداست و پاداش و جزا نیز به امر او برای انسان ها و موجودات (مومن و صالح/کافر و ظالم...) بطور عادلانه (در قالب بهشت و جهنم) صادر می شود.

صدق الله العلی العظیم

گردآورنده: مبین


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه