جشنواره مردمی فیلم عمار ! چرا عمار ؟!

زرین نامه: نقش عمار در تاریخ اسلام چیست که این جشنواره نام این یار باوفای حضرت امیرالمومنین (ع) و صحابه رسول را برای خود برگزیده است؟

به گزارش زرین نامه به نقل از قابوس نامه؛ ظاهراً همان گونه که آن پیرو ولایت و امیرو مولای خویش چراغ روشنگری برداشته بود و نور بصیرت در فضای غبارآلود آن زمان می پراکند.

این جشنواره نیز ظاهرا همین رسالت را چشم انداز خود قرار داده است امید است بتواند به این هدف خویش دست یابد.

اما جشنواره ای که بنده تجربه ی شرکت در بخش فیلم آن را داشته ام از نظر سازماندهی و کار تشکیلاتی به شدت منسجم و نظام مند عمل می کند.

آنهایی که دستی در آتش برپایی اینگونه فستیوال ها دارند بخوبی این نکته ای را که ذکر کردم، در می یابند. بویژه این که قرار است این رویداد هنری ، مردمی بودن را نیز در پسوند خود داشته باشد؛ «جشنواره مردمی عمار»

این موضوع بحث سازماندهی و تشکیلات منسجم داشتن را بیشتر از پیش مهم جلوه می دهد.

نکته ای دیگر که در بحث گزینش فیلم ها به چشم می خورد و در مرامنامه و سیاست جشنواره توسط متولیان آن بیان شده است ، توجه به هنر بومی و دینی با توجه به موضوعات مبتلابه امروز جامعه است و همین قضیه موجب می شود که بسیاری از فیلم هایی که در دیگر رویدادهای هنری از دایره ی انتخاب هیئت های گزینش بخش مسابقه ، بیرون قرار می گیرند، در اینجا دیده شوند و به نمایش در در آیند.

ویژگی قابل توجه دیگر این رویداد هنری توجه به اکران و نمایش در آمدن آثار برای مخاطب است.

به دیگر بیان فیلم های این جشنواره صرفا در چند سالن و برای شرکت کنندگان به نمایش در نمی آیند، بلکه گسترۀ وسیعتری برای نمایش پیدا می کنند واین مجال را می یابند تا با طیف بیشتری از مخاطبان روبرو شوند واین فرصت بسیار غنیمتی است که هم برای فیلم ساز مهیا می شود تا بازخورد اثرش را در ارتباط با مخاطب ببیند و هم برای مخاطب علاقه مند این فرصت را فراهم می آورد تا با رنگین کمانی از آثار مستند که به شناخت بهتر و بیشتر او از اوضاع معاصر جامعه اش کمک می کنند.، روبرو شود واین کم امتیازی برای هر دو طرف نیست که می توانند در مسجد ،محله ، آمفی تئاتر دانشگاه ، نمازخانه ، مدرسه و اداره و مکانهای دیگر رو بروی هم بنشینند وبا یکدیگر ارتباز برقرار کنند.

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه