دستور دفن "سگ‌های زرد" در قطعه هنرمندان را چه کسی صادر کرد؟

زرین نامه: یک منبع آگاه در خصوص دفن "سگ‌های زرد" در قطعه هنرمندان گفت: دستور دفن این دو برابر در قطعه هنرمندان از سوی مقامات بالای دولتی صادر شد.

 
به گزارش زرین نامه؛ گروه موسیقی سگ های زرد که کار خودشان را در ایران به صورت زیرزمینی آغاز کرده بودند، بعد از حضور در فیلم بهمن قبادی تازه اندکی شناخته تر شدند ، اما اعضای این گروه در سال 2006 با مهاجرت به آمریکا ترجیح دادند تا حرفه موسیقی را در این کشور ادامه دهند و در نهایت کشته شدن سه نفر از اعضا به دست نفر چهارم گروه باعث شده تا نام سگ های زرد بیشتر از هر زمان دیگری در رسانه های داخلی و خارجی به چشم بخورد و درباره شان نوشته شود.
 
اما موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری در این حادثه توجه رسانه های داخلی را به خود جلب کرد ، دفن اعضای این گروه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) است. تدفینی که با تشخیص و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفت.
 
اگرچه افراد این گروه به فعالیت در زمینه موسیقی می پرداختند ، اما با یک نگاه اجمالی به گذشته و نحوه فعالیت و خروج سگ های زرد از کشور ، برخی از اقداماتشان در سال 88 ، نحوه به قتل رسیدنشان و یا حتی نامی که برای گروه خود انتخاب کرده اند و نگاهی به تعریف هنرمند در فرهنگ ایرانی و یا ویژگی یا شرایطی که خود وزارت ارشاد در تعریف هنرمند واقعی و متعهد برای صدور مجوز فعالیت به ان متوسل می شود بیندازیم ، آیا بازهم نام سگ های زرد در بین هنرمندانی که در این تعریف قرار کرفتند جای میگیرد.
 
دفن اعضای این گروه در قطعه هنرمندان در حالی رخ داده که وزارت ارشاد از اجازه دفن و خانواده های برخی از هنرمندان داخلی در قطعه هنرمندان خودداری کردند و علت این جلوگیری هم قرار نگرفتن نام آن هنرمندان در چارچوب تعریف خاصی که وزارت ارشاد از یک هنرمند می داند اعلام شده است.
 
در همین رابطه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه معاون هنری وزیر فرهنگ، با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه بیت المال ، اجساد این افراد را به ایران انتقال داده و در قطعه هنرمندان دفن میکند که این اقدام ، با اعتراض گسترده هنرمندان مواجه شد.
 
یک منبع آگاه در این خصوص گفت: دستور دفن این دو برابر در قطعه هنرمندان از سوی مقامات بالای دولتی صادر شد./دانا

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه