بودجه سرشار در جیب مستشار/ فیلم برداری که کارگردان شد

زرین نامه: کمال تبریزی کارگردانی است که با ساخت سریال سرزمین کهن اعتراضات زیادی را متوجه صدا و سیما جمهوری اسلامی کرد.

به گزارش زرین نامه؛ کمال تبریزی کارگردان سریال جنجالی سرزمین کهن در کار نامه خود نقاط تاریکی دارد که نشان می دهد صدا و سیما در انتخاب وی به عنوان فردی که می خواهد عهده دار یک پروژه ملی شود اشتباه بزرگی را انجام داده است .

عملکرد وی نشان می دهد که تبریزی نمی توانست گزینه مناسبی برای ساخت فیلم سرزمین کهن با آن بودجه میلیاردی باشد ، به طوری که در همین پروژه هم زمانیکه حدود 40 قسمت از این سریال آماده پخش بود به درخواست تبریزی قرار شد اصلاحات کلی در این سریال صورت بگیرد که خود این نکته هزینه های میلیاردی مضاعفی را به صداو سیما تحمیل می کند .

کارشناسان هم به این نکته اذعان دارند که در این سریال نقش روحانیون بسیار کمرنگ نشان داده شده است و این در صورتی است که همگان به وضوح می داننند که روحانیت چه نقش تاثیر گذاری داشته و دارد.

آنها معتقد اند تبریزی مدتها ست با حرکت در حیطه خط قرمز ها و عدول از آن حرکت می کند که این خود می تواند تامل بر انگیز باشد.

با وجود اصلاحات مد نظر وی در سریال بعد از پخش سریال موجی از اعتراضات هم وطنان بختیاری را به علت تحریف تاریخ و توهین صورت گرفته در این سریال به همراه دارد و موجب آزرده خاطری این عزیزان می شود .

از نکات قابل تعمل در کارنامه تبریزی فیلم هایی است که در این چند سال اخیر ساخته شده و هیچکدام آنها نتوانسته به مرحله پخش عمومی برسد چون این فیلم ها هر کدام به دلیلی نتوانست مجوز اکران عمومی بگیرد ولی باز هم صداو سیما سکان هدایت این سریال ارزشمند که باید موجب مباهاتن ملت عزیز ما شود را به تبریزی سپرد که در عین ناباوری به جای اینکه باعث شود مردم ما به ساخت چنین مجموعه ای افتخار کنند موجبات اعتراض مردم عزیز ما را به همراه داشت .

البته آقای تبریزی توهین به مردم سرزمین ما را در چند مورد در کارنامه خود دارد به عنوان نمونه می توان به سرزمین کن اشاره کرد که در این فیلم مردم ما را انسانهایی خواب زده معرفی می کند و یک دونده در حال مرگ بیگانه ، سر زندگی را برای ما به ارمغان می آورد .

نکته جالب تر این است که وی اشتباهات خود را تکرار می کند و شاید به خاطر اینکه تاکنون برخورد قاطعی با وی نشده است و با آزادی عملی که دارد به توهین های خود ادامه می دهد .

و جالب تر اینکه صداو سیما باوجود اینکه برنامه هایی که در چند سال اخیر با همکاری تبریزی ساخته است هیچکدام مجوز پخش سراسری را نگرفته اند باز هم بر این کار اصرار کرده و ساخت چنین پروژه عظیمی را به تبریزی سپرده است .

با این شرایط هر عقل سلیمی پیش بینی چنین اشتباهی را می کرد و قطعا با توجه به عملکرد ایشان این پروژه به وی واگذار نمی شد ./گلستان ما 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه