خودخواهی بيجاي برخي فعالان سیاسی تركمن تا كجا ؟

زرین نامه: در هفته های گذشته هر کدام از نیروهای ترکمن که برای فرمانداری آق قلا مطرح شد همین ماها بودیم که با تبر به سمت استانداری حرکت کردیم و ریشه طرف را زدیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از تركمن سسي؛ در روزهای اخیر بعد از انتشار خبر احتمال انتصاب حیدر علی احمدی به عنوان فرماندار جدید آق قلا در محافل عمومی و برخی از سایتهای محلی موجی از اعتراض و جلسات در این شهرستان راه افتاده است.

چهره های سیاسی و دینی مشهور آق قلا با این انتصاب مخالفت کرده و آن را نشانه عدول استاندار محترم گلستان از شعار های خود قلمداد نمودند.

در این رابطه غالب افراد با انتقاد از تعیین احتمالی احمدی به عنوان فرماندار آق قلا خواستار تعیین یک فرماندار بومی - ترکمن برای این شهرستان شدند.

در این زمینه بنظر می رسد با توجه به سوابق موجود در تصدی گری فرمانداری آق قلا توسط گزینه های ترکمن در سالهای گذشته ، این درخواست غیر منطقی و دور از ذهن نباشد اما در این رابطه یک مساله وجود دارد.

عزیزان معترض یک سوال از شما وجود دارد.

و آن سوال این است که بینی و بین الله در صورت عدم تعیین آقای احمدی ، آیا نیروها و بزرگان آق قلا بر روی یک گزینه ترکمن به اجماع می رسیدند ؟

قطعا می دانید خیر.

قطعا بهتر از ما می دانید که در هفته های گذشته هر کدام از نیروهای ترکمن که برای فرمانداری آق قلا مطرح شد همین ماها بودیم که با تبر به سمت استانداری حرکت کردیم و ریشه طرف را زدیم.

البته این شرایط محدود به آق قلا نیست در بندر ترکمن و گمیشان هم شرایطی مشابه داریم.

در بندر ترکمن تا حدی رقابت های داخلی نیروهای ترکمن فرسایشی و بی رحمانه شد که امام جمعه محترم این شهر حاج آخوند عابدی کر چند وقت پیش در دیدار با استاندار گلستان با گلایه از فضای موجود در سطح این شهرستان خواستار انتصاب یک گزینه غیر ترکمن برای این شهرستان شد!

به نظر شما آیا حاج آخوند عابدی کر نسبت به گزینه ترکمن تعصب ندارد یا مشکل جای دیگری است؟

مشکل از کجاست؟

مشکل از خودخواهی ها و منیت های بیجای برخی از فعالان سیاسی و برخی از بزرگان ماست.

مشکل از اینجاست که ما هیچ کدام همدیگر را قبول نداریم چه برسه به غریبه.

در مورد آق قلا هم خود شما بهتر از ما می دانید که پیچیدگی های لابی های قدرت در این شهرستان ، بسیار بیشتر از سایر شهرهاست.

بگذارید این بحث را بیشتر از این باز نکنیم.

چون برخی از عزیزانی که در حال حاضر خواستار انتصاب یک گزینه ترکمن برای فرمانداری آق قلا هستند ، در هفته های گذشته برای انتصاب یک گزینه ترکمن سنگ اندازی هایی کرده اند که بماند و در یک فرصت مناسب خواهیم گفت.

یک بحث دیگر هم در این زمینه وجود دارد.

چرا در زمینه انتصاب افراد به شکل نامناسبی، بجای تاکید بر عنصر شایستگی و توانمندی افراد فقط و فقط بر عنصر ترکمن بودن تکیه داریم.

اگر فردا استاندار یک گزینه ترکمن بی تجربه و ضعیف را برای آق قلا معرفی کند چشم بسته آن را قبول می کنیم . پس بیایید قدری در شیوه پیگیری و طرح مباحث دقت کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه