آیا این پول ها خوردن دارد ؟

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ظهر دیروز (جمعه 91/9/10) یک گروه از کارگران در بلوار صیاد شیرازی در حال تخریب و پتک زدن به بلوک های سالم بلوار صیاد شیرازی بودند که در پیگیری خبرنگار گلستان ما که چرا این بلوک های سالم را خراب می کنید گفتند ما در حال بازسازی و مرمت بلوک های این بلوار هستیم .!!!!!!!!

پاسخ این کارگر به این دلیل کنجکاوی خبرنگار ما را برانگیخت که تمامی بخش هایی از بلوار که آن ها در حال تخریب و پتک زدن به آن بودند کاملا سالم و بی عیب و نقص بوده و برای بازسازی و مرمت فقط احتیاج به رنگ زدن ساده داشتند .

نکته جالب دیگری که وجود داشت این بود که هیچ ناظر و مسئولی چه از طرف پیمانکار و چه از طرف شهرداری نظارتی بر عملکرد این گروه که در حال نابود کردن بلوک های سالم بودند در محل حضور نداشته و پس از پیگیری و اسرار خبرنگار ما بالاخره پیمانکار در صحنه حاضر شده و با اظهار بی اطلاعی از این عمل کارگران در ظاهر با اعتراض به آن ها مانع ادامه کار شده و به کارگران دستور داد تا محل را ترک کنند .

پس از خارج شدن خبرنگار از صحنه و دورشدن از محل آن ها دوباره شروع به کار کردند. اما این بار به جای تخریب علنی و کندن بلوک ها ، اقدام به ضربه زدن با پتک به لبه ی بلوک های بلوار کرده تا به صورت مصنوعی بلوک ها را دچار آسیب کنند و در بعضی از نقاط بر روی شکستگی ها خاک ریخته تا در ظاهر طوری به نظر برسد که از تخریب این بلوک ها مدت های زیادی می گذرد و این بلوک بر اثر گذر زمان و حوادث طبیعی و حوادثی همچون تصادف خودرو به این روز افتاده اند . متاسفانه در بعضی از این تخریب ها حتی به آسفالت خیابان نیز خسارت وارد شده که این نیز همانند کارهای دیگر مشخص نیست چه مدت طول بکشد تا ترمیم شود .

حال در این میان چند سوال مطرح است که اصلاً بلواری که چند سال از احداث آن نمی گذرد و شرایط فیزیکی این بلوار به نحوی است که اگر در واقع مسئولین شهر و شهرداری محترم به فکر بازسازی و مرمت آن هستند می توانند با رنگ زدن و رسیدگی از این دست به وظیفه خود عمل کنند چه دلیلی دارد که برای به اصطلاح بازسازی آن ، پیمانکاری را مشخص کنند تا بلوک های آن بلوار را تعویض کند و آن پیمانکار نیز با تخریب ساختگی و ضربه و آسیب زدن به بلوک های سالم بخواهد مقدار بیشتری از بلوک ها را تعویض کند که در نتیجه دستمزد بیشتر از شهرداری طلب نماید .

سوال بعد این است که به فرض اینکه بلوک های بلوار آسیب دیده و احتیاج به تعویض شدن و مرمت داشته باشند ، آیا نباید ناظر شهرداری یا خود پیمانکار بر عملکرد گروه اجرایی و کارگران نظارت داشته باشند تا چنین صحنه های نا امید کننده ای به وجود نیاید ؟

آیا این استفاده بهینه و مناسب از بیت المال است ؟

آیا این عملکرد مناسب و قابل قبول از شهرداری است ؟

آیا این معنای اقتصاد مقاومتی و ملی است که با وجود تحریم های گوناگون و شرایطی که کل کشور درگیر آن است و همه در حال صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع هستند این آقایان در حال ضربه زدن به منابع و اموال عمومی و سوء استفاده از وضع موجودند .

آیا این پول ها خوردن دارد ؟

این سوال در حالی مطرح می شود که چند روز پیش عبدالرضا چراغعلی یکی از اعضاء شورای شهر در حاشیه برگزاری مراسم 5 آذر که در صحن شواری برگزار شد در گفتگوی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات شورا در صحبت اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت :

ما برای اجرا کردن این فرموده مقام معظم رهبری و استفاده بهینه از وقت ، هزینه و منابع تمهیدات مناسبی را اندیشده ایم و تلاش کردیم که پیمانکاران ما بیکار نباشند و پروژه ها تعطیل نشود تا در اثر بیکار بودن پیمانکاران و تعطیلی پروژه ها جوانی بیکار نباشد .

آیا بیکار نبودن پیمانکاران و تعطیلی پروژه ها این معنا را میدهد که به بیت المال ضربه بزنیم و از منابع خود بیت المال در جهت ترمیم و بهبود آن مصرف نماییم ؟

تخریب عمدی بلوار برای اخذ سود بیشتر از پیمانکاری با سوء استفاده از عدم نظارت و خلوتی روز جمعه را چگونه می توان توجیه نمود .

متاسفانه تا کنون پیگیری و تماس با شهردار محترم گرگان و شهردار منطقه و اعضاء کمیسیون عمرانی شورای شهر به جایی نرسیده و در این خصوص کسی پاسخ مناسبی را به خبرنگار ما نداده است .

پیگیری گلستان ما همچنان ادامه دارد

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه