اخلاق در فوتبال استان را دریابید

زرین نامه: در ماه های اخیر ، فوتبال استان وارد عرصه ای خطرناک شده که در صورت عدم تصحیح رویه ، خود به نوعی دیگر به بی اخلاقی ها دامن خواهد زد.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان لیگ؛ بدون شک در سالی که گذشت، لیگ برتر فوتبال استان یکی از معدود مسابقات پر طرفدار و جذاب ورزش استان بوده است. گرچه فوتبال به خودی خود ورزش مورد علاقه عامه مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد می باشد لیکن از اجرای متفاوت و منظم مسابقات امسال نیز نباید گذشت که حضور آقایان برزمینی، شکی و مازندرانی بعنوان مسئولین برگزاری این مسابقات عامل مهمی برای جذابیت هر چه بیشتر این مسابقات بوده است.

علاوه بر برگزاری منظم مسابقات، آنچه طی این دوره از مسابقات به جذابیت بیشتر آن کمک نمود، شهامت مسئولین برگزاری مسابقات در ورود به مقوله تخلفات و مسائل فوتبال ناپاک و روشنگری در این ارتباط بوده است، موضوعی که انصافا نشان از سلامت و اعتماد به نفس ویژه آنان دارد.

مسابقاتی که علی رغم حساسیت بالای آن، در نهایت با قهرمانی پر سر و صدای تیم امید گلستان خاتمه یافت و متخصصین صدور بیانیه، جواز حضور در رقابت های لیگ دسته سوم کشور را کسب نمودند.

متأسفانه در ماه های اخیر، فوتبال استان وارد عرصه ای خطرناک شده که در صورت عدم تصحیح رویه، خود به نوعی دیگر به بی اخلاقی ها دامن خواهد زد. همگان مستحضرند که به حکم شرع و اخلاق و نیز برابر قوانین جمهوری اسلامی، ایراد اتهام و حتی علنی نمودن اتهام افراد، قبل از صدور حکم قضائی توسط مراجع صالحه، ممنوع می باشد و علاوه بر نکوهش افشای اتهامات افراد به لحاظ اخلاقی، قانون نیز برای آن مجازات تعیین نموده است.

هنوز ماجرای اتفاقات طبقه سوم و صدور آن همه بیانیه بر ما روشن نگشته، هنوز اسناد تهمت های مدیرعامل باشگاه امید گلستان به آقای مازندرانی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در پایان دیدار این تیم با استقلال بندرگز موجود است، هنوز توهین های تماشاگران تیم امید گلستان به بازیکن تیم پاس هنگام تعویض شدنش در دربی گرگان را فراموش نکردیم، هنوز رفتار ناشایست سرمربی تیم امید گلستان پس از به ثمر رساندن گل دوم تیمش در دقایق پایانی مسابقه با پاس از ذهن ما پاک نشده که اتفاقات شرم آور پایان دیدار تیمهای امید گلستان و شاهین بندرگز در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام حذفی استان، این سؤال را در ذهن اهالی فوتبال مطرح کرده که واقعا فوتبال استان به کدامین سمت روانه شده است؟

اینکه مدیرعامل یک باشگاه که بر حسب اتفاق در چند ماه آینده بعنوان نماینده استان راهی رقابت های کشوری خواهد شد، شروع به اتهام زنی و هتک حرمت به پیشکسوتان فوتبال استان و بعضا ایراد اتهام و هتک حرمت سایر افراد نماید، نه جزو مأموریت و رسالت یک باشگاه ورزشی بوده و نه زیبنده یک جامعه ارزشی و اخلاق مدار است.

انصافاً حاصل و آورده مسابقاتی مانند مسابقه نیمه نهایی جام حذفی استان برای فوتبال ما چه می تواند باشد؟ اینکه افرادی، یکدیگر را به دروغ گوئی، سوء استفاده و ناپاکی متهم کردند و تازه صحت و سقم آن نیز معلوم نیست، چه مشکل و دردی از فوتبال و ورزش استان ما دوا می کند؟

به نظر می رسد این جریان ها با رویه فعلی و به دلیل بدآموزی ها و رواج بداخلاقی در جامعه، در ماه های آتی کار را به جائی برساند که مسئولان ناچار شوند ورود به استادیوم ها را برای سنین ۱۸ سال به پائین، قدغن نمایند.