جشنواره فرهنگ روستا در محمدآبادکتول برگزار شد

زرین نامه: دهیار روستای محمدآبادکتول از برگزاری جشنواره فرهنگ روستا در امام زاده شیخان دهنه ی محمدآبادکتول با هدف آشنایی مردم با فرهنگ این روستا خبر داد.

محمدعلی دیلمی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه گفت: این جشنواره بر اساس برنامه ریزی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، همکاری کمیته گردشگری روستایی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان و شهرستان علی آبادکتول، شورای اسلامی و دهیاری این روستا برگزار شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره شامل نمایش طنز، بازی های بومی و محلی، اجرای موسیقی و ارائه غذاها و صنایع دستی سنتی است.

دیلمی معرفی شیوه زندگی و فرهنگ این روستا را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، فرماندار علی آبادکتول، بخشدار کمالان و مسئولان شهرستان علی آبادکتول در این جشنواره حضور داشتند.

دهیار روستای محمدآبادکتول راه اندازی کمپ گردشگری روستایی در شهر فاضل آباد را از دیگر برنامه های این روستا در ایام نوروز معرفی کرد و افزود: در این کمپ لباس های محلی برای گرفتن عکس یادگاری، صنایع دستی، لبنیات محلی همچون ماست، کره، دوغ و شیر، غذاهای محلی مانند آش رشته و آش دوغ، آبجوش، نان و حلوای محلی رایگان ارائه می شود.

دیلمی خاطر نشان کرد: در راستای آشنایی گردشگران نوروزی با موسیقی کتولی، این موسیقی در کمپ روستایی به طور زنده برای گردشگران اجرا موسیقی و راهنمایی های لازم به مسافران برای حضور در منطقه گردشگری دهنه محمدآبادکتول انجام می شود.

برای مشاهده تصاویر این جشنواره اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه