اصلاح فرهنگ کشور در گرو عمل به فرهنگ فاطمی است

زرین نامه: امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول با اشاره به پیام فرهنگ و اقتصاد مقام معظم رهبری در آغاز سال گفت: فرهنگ و اهداف فرهنگی حضرت فاطمه الزهرا (س) باید برای اصلاح فرهنگ کشور بیش از گذشته مورد توجه مردم و مسئولین قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با تاکید بر اهمیت ایام فاطمیه بیان کرد: یکی از بزرگ ترین حوادث تاریخ در ایام فاطمیه اتفاق افتاد که تاریخ اسلام نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت.

وی با اشاره به امامت امام علی (ع) بعد ار رحلت حضرت محمد (ص) اظهار کرد: پیامبر (ص) در موقعیت های مختلف راجع این مسئله در بین مسلمانان سخن گفته بودند، اما مسلمانان بعد ار رحلت پیامبر (ص)، به آن چه مد نظر و مطلوب ایشان بود، عمل نکردند.

موسوی تصریح کرد: عدم توجه مسلمانان به سخنان پیامبراعظم (ص) منشاء اصلی اتفاقات و حوادث عظیم برای اهل بیت و تعداد انگشت شماری از یاران واقعی ایشان از جمله حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بود.

دفاع جانانه ی حضرت فاطمه (س) ایشان را در تاریخ جاودانه کرد

امام جمعه ی شهرستان علی آباد کتول با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و اینکه ایشان مورد اعتماد شدید پیامبر بودند، به طوری که این بانوی بزرگ اسلام را پاره ی تن خود می نامیدند، اذعان داشت: دفاع جانانه ی حضرت فاطمه(س) از ولایت، یکی از دلایل اصلی جاودانگی ایشان در همه ی اعصار و تاریخ است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) برای دفاع از ولایت همه ی بلا ها را به جان خریدند، بنابراین می طلبد ما شیعیان که وارث آن فداکاری ها هستیم، این بانوی بزرگ را بهتر بشناسیم و شیوه ی زندگی خود را به سیره ی ایشان بیشتر نزدیک کنیم.

موسوی خاطر نشان کرد: امروز به مراتب عمل به راه و روش حضرت فاطمه(س) اهمیت بیشتری دارد، به خصوص که امسال را مقام معظم رهبری سال فرهنگ و اقتصاد نیز نامیده اند.

امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول در پایان گفت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی جاری و پل ارتباط بین تاریخ گذشته، حال و آینده است، که برای کسب سعادت واقعی در زندگی باید همه ی بشریت از ایشان درس بگیرند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه