اقدام قابل تأمل شبکه ورزش در گرایش جوانان به ماهواره

زرین نامه: شبکه ورزش که کار تخصصی آن پوشش رویداد های ورزشی مهم است از پخش دیدار زیبا و دیدنی والیبال برزیل و ایتالیا دو همگروه ایران در لیگ جهانی والیبال صرف نظر کرد.

به گزارش  زرین نامه؛ شب گذشته مسابقات پرهیجان لیگ جهانی 2014 والیبال با برگزاری چند دیدار بسیار زیبا و دیدنی در خواب غفلت شبکه های ورزشی به خصوص شبکه به اصطلاح تخصصی ورزش آغاز شد. (نتایج کامل شب اول +جدول)

یکی از مسابقات مهیج و پرطرفدار در سطح جهان و به خصوص در کشورمان لیگ جهانی والیبال است که شب گذشته در حالی اولین روز این مسابقات با برگزاری دیداری مهیج و دیدنی بین تیم های برزیل و ایتالیا و چهار دیدار دیگر آغاز شد که انتظار می رفت با وجود حضور تیم والیبال جمهوری اسلامی ایران در گروه اول مسابقات و همگروهی با تیم های برزیل و ایتالیا حداقل شبکه ورزش که کار تخصصی آن پوشش رویداد های ورزشی است دیدار زیبا و دیدنی بین این دو تیم را به صورت مستقیم پوشش دهد اما متاسفانه به راحتی از پوشش این دیدار صرف نظر کرد و اقدام به پخش دیدارهای ضبط شده دوچرخه سواری ناکجاآباد و مسابقه بسکتبال لیگ NBA آمریکا کرد!

شاید پاسخی که مسئولین این شبکه خواهند داد این است که با توجه به فصل گرم و احتمال پخش برخی تصاویر از تماشاگرانی که وضعیت پوششی مناسبی ندارند در خلل این مسابقات، از پوشش مستقیم این رقابت ها صرف نظر کردند، که این بهانه قابل قبول نیست زیرا افرادی در اتاق فرمان به خوبی پخش زنده مسابقات را زیر نظر دارند از پخش تصاویر نامتعارف جلوگیری می کنند و این را در پخش زنده های مختلف گذشته به خوبی انجام داده اند.

قطعا شبکه ورزش فیلم ضبط شده آن را پس حذف تصاویر غیرقابل پخش در آینده ای نزدیک پخش خواهد کرد، اما پخش زنده بازی والیبال کجا و بازپخش آن کجا!

در این شرایط برخی از علاقه مندان به مسابقات ورزشی در این سطح به این فکر می افتند که برای تماشای لیگ جهانی والیبال و مسابقات مختلف ورزشی که از شبکه های ایرانی پخش نمی شود اقدام به تهیه ماهواره کنند و ضعف شبکه های تلویزیون ایران در پوشش این گونه رویدادهای مهم را از این طریق برطرف کنند که می تواند اثرات سوء دیگری نیز داشته باشد.

امیدواریم صدا و سیما به عنوان رسانه ملی بستر پخش مسابقات مهم ورزشی که در کشور طرفداران بسیاری دارند را فراهم و از گرایش جوانان این مرز و بوم به تهیه ماهوار و انحرافات بعد از آن جلوگیری کنند.

* مهدی نبات

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه