جام جهانی زیر سایه امکانات ضعیف برزیل/فقر؛ سمبل میزبانی!

زرین نامه: ترافیک سنگین اکثر اتوبون ها و خیابان ها شهرهای مختلف برزیل باعث شده تا اکثر تیم های، خبرنگاران و مسافران در برنامه ریزی های خودشان دچار مشکل شوند.

به گزارش زرین نامه؛ کمتر کسی پیش بینی می کرد که جام بیستم چنین حال و هوایی پیدا کند. جامی که اگرچه در سرزمین فوتبال و به میزبانی به اصطلاح عاشقان فوتبال برگزار می شود اما به هیچ وجه جذابیت و شور و حال دوره های گذشته را نداشته است.

ضعفی که تا حدود زیادی به مشکلات عدیده میزبانی و فقر امکاناتی برزیل مربوط می شود و نارضایتی اکثر تیم ها، مسئولان فدراسیون ها، نمایندگان رسانه های مختلف و توریست های عزیمت کرده به سرزمین قهوه را در پی داشته است. حتی هتل های پنج ستاره برزیل نیز از امکانات و کیفیت استاندارد لازم برخوردار نیست و در موارد بسیاری صدای اعتراض تیم های و میهامانان را بالا برده است. مشکل اینترنت و عدم تامین امکانات اولیه ای مثل آب آشامیدنی، مشکلات پیش پا افتاده ای است که زمینه شکل گیری اعتراض ها را بوجود آورده است.

نکته جالب توجه اینکه برخی هتل های برزیل برای کسب درآمدزایی دست به هرکاری زده اند و حتی از پخش رایگان مسابقات فوتبال در اتاق هتل ها نیز خودداری کرده اند تا مسافران در ازای خرید حق پخش از شبکه های کارتی بتوانند مسابقات را تماشا کنند! مشکلات حمل و نقل عمومی، بالا بودن کرایه های تاکسی، عدم امکانات از سوی شهرداری به مسافران، اختلال در ساعات حرکت متروها و عدم آشنایی راهنمایان به زبان انگلیسی از جمله مشکلات حمل و نقل در برزیل است.

ضمن اینکه ترافیک سنگین اکثر اتوبون ها و خیابان ها شهرهای مختلف برزیل باعث شده تا اکثر تیم های، خبرنگاران و مسافران در برنامه ریزی های خودشان دچار مشکل شوند. کشور برزیل در حالی میزبانی بیستمین دوره جام جهانی فوتبال را بر عهده گرفته که به هیچ وجه امکانات دورهای گذشته مسابقات را به میهمانان خود ارائه نمی کند.

به عنوان مثال در مرکز رسانه ای ورزشگاه سائوپائولو که میزبان افتتاحیه بود و روزانه بیش از هزاران نماینده رسانه ای کشورهای مختلف را به خودش می بیند، نه تنها از ارائه ساده ترین امکانات به متقاضیان عاجز است بلکه با هزینه هایی تا سه برابر قیمت عادی سطح شهر آب آشامیدنی، چای، قهوه و تغذیه در اختیار نمایندگان رسانه های می گذارد! یکی از مشکلات دیگر میزبانی برزل به بحث مخابراتی و سیم کارت های تلفن همراه مربوط می شود که تبدیل به سوهان روح متقاضیان تبدیل شده است.

توزیع سیم کارت های سوخته و تقلبی، عدم ارائه خدمات از سوی اپراتورهای برزیلی از جمله مشکلاتی است که باعث شده تا بسیاری از مشترکان اعتباری با وجود صرف هزینه های هنگفت، هنوز به خط تلفن دسترسی نداشته باشند. عدم آشنایی مردم برزیل به زبان انگلیسی بار مشکلات را افزایش داده و باعث شده تا تازه واردها با برزیل با نوعی سرگردانی مواجه شوند. سرگردانی و مشکلاتی که ناشی از میزبانی ضعیف و پر ایراد و اشکال سرزمینی است که فقر در آن بیداد می کند./برنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه