سبک بایاکورن کاراته در 25 استان کشور اجرا می‌شود

زرین نامه: نایب رئیس فدراسیون کاراته گفت: سبک بایاکورن کاراته بیش از سه سال وارد کشور شده و در 25 استان کشور اجرا می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ احمد شقاقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان تاکنون بیش از 300 نفر به سبک بایاکورن کاراته روی آورند.

وی در خصوص برگزاری دوره آزمون دان یک، دان چهار و فن بایاکورن کاراته که در سالن وحدت شهرستان بندرترکمن برگزار شد، تصریح کرد: دومین دوره آزمون دان یک و دان چهار کاراته در بین مربیان و ورزشکارانی که کمربند مشکی دارند به میزبانی شهرستان بندرترکمن برگزار شد.

نایب رئیس فدراسیون کاراته افزود: استان گلستان پیشینه پرورش قهرمانان خوبی داشته است چنانچه اخیرا یکی از قهرمانان جهان در این رشته ورزشی از استان گلستان بوده است.

آینده گلستان در رشته کاراته روشن است

شقاقی آینده گلستان را در رشته کاراته روشن خواند و ابراز امیدواری کرد با حمایت و علاقه‎ای که در بین ورزشکاران این رشته وجود دارد شاهد قهرمانی جوانان این خطه شمالی در جهان باشیم.

بر اساس این گزارش؛ یک‎دوره کلاس مربی‎گری و استاژ فنی سبک‎های بایاکورن و کن‎شین‎کان کاراته هفته اول تیر ماه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به میزبانی شهرستان بندرترکمن برگزار شد.

در این دوره 68 نفر از مربیان و علاقه‌مندان از شهرستان‎های گرگان، بندرترکمن، آق‎قلا، گمیشان و سیمین شهر در این کلاس شرکت داشتند.

گفتنی است این کلاس زیر نظر هانشی احمد شقاقی نایب رئیس فدراسیون کاراته و رئیس سبک بایاکورن کشور به مدت چهار ساعت اجرا شد و در پایان به شرکت‎کنندگان گواهی عملی و استاژ فنی اهدا شد./فارس