فقط از کشتی مدال می‌خواهند، از حمایت خبری نیست!

درحالیکه بار اصلی مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی بر دوش کشتی و دو، سه رشته دیگر است، اما این روزها هیچ حمایت و شارژی از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صورت نمی‌گیرد.

به گزارش زرین نامه ؛ بحث تکراری است، اما آنقدر باعث آزردگی خاطر گوش‌شکسته‌ها شده که تکرارش الزامی است.

باز هم در آستانه بازی‌های آسیایی هستیم، باز هم کشتی‌ چند روز بعد از مسابقات جهانی، این رقابت‌ها را پیش رو دارد و فدراسیون هم که به اهمیت کسب مدال در بازی‌های آسیایی واقف است، نیروهایش را تقسیم کرده و به نوعی پیش‌بینی می‌شود قهرمانی سال گذشته و حسابی که روی تیم رسول خادم باز شده را فدای اهمیت طلاهایی کرده که برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کسب آن خیلی اهمیت دارد.

سختی کار تقسیم نیرو و استفاده از یک کشتی‌گیر در هر دو میدان جهانی و بازی‌های آسیایی را تنها کسانی متوجه می‌شوند که تجربه وزن کم کردن داشته باشند.

این کشتی‌گیران به فکر افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم ایران هستند اما در کنار آن هر کدام زندگی خود را دارند و این روزها با شغل و درآمد، باز هم خیلی‌ها در برابر مخارج سنگین زندگی کم می‌آورند.

در سوی دیگر ناراحتی زمانی بیشتر می‌شود که نگاه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نسبت به کشتی، نگاهی متوقعانه است. اغراق نیست اگر بگوییم آنها بیشترین توقع را از این رشته در بازی‌های آسیایی دارند اما در کنار این توقع، حمایتی در خور دیده نمی‌شود.

از مسئولان چندان خبری در اردوهای تیم ملی نیست اما همین مسئولان وقتی کشتی مدال بگیرد، با آن عکس خواهند انداخت و در به نام زدن آن گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.

فدراسیون کشتی که نهادی زیرمجموعه و بسیار کوچکتر از کمیته و وزارت به شمار می‌رود، با وجود همه مشکلات مالی و بدهی‌های میلیاردی، سهم خود را انجام داد و با مشغله فراوان پنجشنبه شب در هتل اسپیناس مراسمی به عنوان جشن کشتی گرفت و به اعضای دو تیم آزاد و فرنگی پنج سکه طلا داد.

گرچه این هدیه خیلی ناچیز است، اما باز هم نشان‌دهنده این است که فدراسیون ارزش کار کشتی‌گیرانش را می‌داند و تمام تلاشش را به کار می‌بندد که برای آنها کاری انجام دهد.

سال گذشته هم رسول خادم در آستانه مسابقات جهانی، رایزنی کرد و از سوی بانک پارسارگارد، به هر یک از ملی‌پوشان رقمی اهدا شد و بعید نیست که در آستانه جهانی، بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

این روزها با هر یک از کشتی‌گیران و مربیان که صحبت می‌کنیم، ناراحتی‌شان را از عدم حمایت مسئولان و عدم حضورشان در اردوهای تیم ملی اعلام می‌کنند.حرف همه آنها این است که از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز انتظار می‌رود که حداقل به اندازه توقعات‌شان از کشتی، برای این رشته هزینه کنند./دانا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه