اعتماد به دوست و کلاهبرداری اینترنتی/ کارت شارژ متهم را به دام انداخت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری فردی که از دوست و همکار خود کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش زرین نامه ؛ حبیب‌الله رجبلی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ یک میلیون و 100 هزار ریال از حساب بانکی وی که به صورت غیرمجاز و از طریق اینترنت انجام شده بود، موضوع ضمن تشکیل پرونده قضایی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات کارشناسی و تخصصی مشخص شد متهم برای از بین بردن رد پای خود از طریق خرید شارژ تلفن همراه اقدام به خالی نمودن حساب شاکی کرده است.

این مسئول تأکید کرد: کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا استان گلستان با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی در نهایت فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی از شاکی و متهم مشخص شد متهم با شاکی به واسطه نزدیکی محل کارشان آشنایی و دوستی داشته‌ است.

اعتماد بیش از حد به دوست و سرقت اینترنتی

رجبلی متذکر شد: متهم در خصوص نحوه انجام این کلاهبرداری عنوان کرد که با توجه به آشنایی و دوستی که با شاکی داشته و اینکه شاکی به دلیل عدم آشنایی به خدمات بانکداری الکترونیک نمی‌توانست اینگونه فعالیت‌ها را انجام دهد، از وی خواست تا برای کارت بانکی‌اش از طریق دستگاه خودپرداز رمز اینترنتی انتخاب کند.

وی اضافه کرد: این موضوع بهترین فرصتی بود تا متهم با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی قربانی برداشت غیرمجاز از حساب را انجام دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یادآور شد: در حال حاضر نیز متهم به همراه پرونده و مستندات و اعترافات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

رجبلی متذکر شد: خوشبختانه ماموران پلیس فتا با بکارگیری ماموران و کارشناسان مجرب و کارآزموده و آموزش دیده توانسته است در سال‌های اخیر بسیاری از موضوعات پیچیده را حل کرده و بسیاری از متهمان حرفه‌ای را در کمترین زمان ممکن دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی کند

وی در پایان عنوان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما و شماره تماس‎های 017218242 و ،0172182282 گزارش تا اقدامات مناسب از سوی پلیس اتخاذ و اجرا گردد./فارس