سازماندهی خیرین دیوارهای مهربانی را محکم می کند

1393716 753گاهی فعالیت های انسان دوستانه مانند دیوار مهربانی و... رخ می دهد، اما به دلیل عدم سازماندهی، کارشناسی دقیق و تعریف چشم انداز، به راحتی از اذهان به دست فراموشی سپرده می شود.

به گزارش زرین نامه؛ رضا حاجیلری درباره لزوم سازماندهی خیرین و هدفمند سازی فعالیت آن هادر جامعه نوشت: هر شخص بر اساس اعتقادات و عواطف انسانی خود راه های مختلفی برای کمک به هم نوعان انتخاب نموده و بر اساس آنچه نقشه راه خود می داند، به انجام فعالیت های هدفمند می پردازد.

برخی مواقع این فعالیت ها به گونه ای نمود پیدا می کند که از نظر دیگران، ما به عنوان یک فرد خیر شناخته می شویم. خیری که علاوه بر هزینه های مالی، از بعد انسانی نیز دست به خیراتی همچون اخلاق نیکو، رفتار پسندیده و... می زند.

حال یکی از نیازهای امروز جامعه ما، ساماندهی فعالیت های خیرین در حوزه مختلف است که باید در مرحله اول شناسایی توانمندی خیرین اعم از سیاسی، اجتماعی و مالی در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

مرحله بعد که اهمیت زیادی هم دارد، مشخص کردن نیّات خیرین، هدایت و سوق دادن خیرات به سمت و سوی نیازهای جامعه است، چرا که در بسیاری از موارد خیرین نیت خود را به سمت و سویی می برند که شاید از نظر اهمیت به عنوان اولویت چندم جامعه باشد.
اینجاست که نقش مجمع خیرین نمود پیدا می کند تا با شناسایی خیرین و اولویت بندی نیازها، به عنوان حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان ایفای نقش نماید.

سازمان ها، ارگان ها و موسسات زیادی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی، جمعیت هلال احمر و بسیاری از موسسات خیریه کوچک و بزرگ در حوزه جذب خیرین با نیّات مختلف در حال فعالیت هستند، اما باید توجه داشت، لازمه ایجاد اطمینان بین مردم و خیرین، ایجاد هماهنگی جهت تجمیع ورود و خروج خیرات است‌.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه