از حمله گاز انبوری به شورای نگهبان تا دعوت به مشارکت یکپارچه مردم در انتخابات

با توجه به شمارش معکوس برای برپایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بررسی اخبار و مطالب منعکس‌ شده در رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب جای تأمل و دقت دارد. از این رو، بررسی محتوای این رسانه‌ها و سیر پردازش آن و تحرکات جریان‌های مؤثّر بر روند انتخابات ضروری به نظر می‌‌رسد.

به گزارش زرین نامه؛  محمد دیلم کتولی تحلیلگر سیاسی نوشت: با توجّه به در پیش بودن دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمانی آن با پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و اهمیّت آن، شاهد تلاش رسانه‌های بیگانه با هدف کاهش مشارکت مردمی و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات هستیم، به طوری که با منفی‌ نگری نسبت به جریان انتخابات، به شانتاژهای خبری و برجستگی برخی از خبرها با هدف زیر سؤال بردن انتخابات سالم می‌پردازند و ضمن آن، تخریب چهره‌ کاندیداها، دلسرد کردن مردم با هدف کاهش مشارکت و برجسته کردن تحریم‌ها و مشکلات درونی کشور را دنبال می‌کنند.

انعکاس رسانه‌ای غیرمستقیم

تلاش رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب همیشه در ایام انتخابات دلسرد کردن مردم از مشارکت حداکثری و تهییج افکار عمومی برای پشت پا زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده است.

سیبل انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی هم از ضربات دارت‌های این رسانه‌ها بی‌نصیب نمانده است؛ به گونه‌ای که این بار نه تنها مشارکت مردم در انتخابات هدف گرفته شده است، بلکه مأموریت‌های خاصی از سوی اتاق‌های فکر تغذیه‌ شده از سوی آمریکا و محافل رژیم صهیونیستی برای اصحاب این رسانه‌ها تعریف می‌شود تا با ناکارآمد جلوه دادن برنامه‌های نامزدها، تخریب شخصیت و وجهه‌ کاندیداهای موجّه، زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان در رد و یا تأیید صلاحیت ها، برجسته کردن مشکلات جامعه از قبیل تأثیر برجام (برنامه جامع اقدام مشترک ایران و1+5) و حتّی فرهنگی و دیگر سیاست‌های طراحی‌شده، به تضعیف روحیه‌ افکار عمومی بپردازند.

مهمترین تحرّکات انتخاباتی رسانه‌های ضد انقلاب

اگر چه از مدّت‌ها قبل رسانه‌های ضد انقلاب در تلاش‌اند تا جهت‌ دهی انتخابات ایران را در دست بگیرند و در انعکاس و انتشار اخبار مستقیم و غیرمستقیم و با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گوی سبقت را از هم بربایند؛ این روزها و با نزدیک ‌تر شدن به ایام انتخابات، شاهد موضع‌ گیری‌ های مستقیم و بدون واسطه‌ موضوعاتی مانند فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بر مردم و دیگر خبرهای حاشیه‌ ای هستیم.

اهم تلاش‌های رسانه ای ضدانقلاب به قرار زیر است:

- برجسته کردن تحریم‌ ها و مشکلات درونی کشور

- تحریم انتخابات

- ارائه‌ اخباری از روند ثبت‌ نام تا احراز صلاحیت

- تخریب فضای انتخابات و دو قطبی کردن آن و بزرگنمایی نقش اصلاح طلبان و..

- القای شبهه ‌ی انتخابات ناسالم

- نگاه امنیتی به فضای انتخابات در ایران

- القای شائبه‌ تقلب در انتخابات

- نفی آزادی انتخابات در ایران

- القاء شکاف درون نظام درون حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران

- برجسته سازی موضع انتقادی دکتر روحانی علیه شورای نگهبان بویژه سخنان وی پس از بیانات و رهنمود های انتخاباتی رهبر معظّم انقلاب اسلامی

- القاءغیر رقابتی و تشریفاتی بودن انتخابات با دامن زدن به رد صلاحیت ها با کلید واژه « رد صلاحیت گسترده »

- تشکیک در معیارهای شورای نگهبان و سلیقه ای دانستن آن

- ورود سید حسن خمینی به عرصه انتخابات و اجتهاد، رد صلاحیت و ... مسائل جانبی نامبرده

- ورود هاشمی رفسنجانی و فرزندانش به عرصه انتخابات و تأیید یا رد نامبردگان

- بزرگنمائی تنش های موجود بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه به ویژه تنش با عربستان سعودی، بهانه ‌ای برای تاثیر گذاری رسانه های بیگانه به ویژه بی بی سی فارسی بر انتخابات پیش رو

- پروژه زیر سوال بردن انتخابات اسفند با ثبت‌ نام‌های فله‌ای و زیر سؤال بردن عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت فلّه ای ها

تحریم انتخابات

موضوع جالب در این انتخابات بر خلاف دفعات پیشین نه تحریم که مشارکت یکپارچه مردم بوده و رسانه های بیگانه در یک سر در گمی محض تحریم و دعوت به مشارکت گسترده را با هم القاء کرده اند. فشار تحریم‌ ها از یک سو و فقدان برنامه‌ برای رفع مسائل اقتصادی ناشی از آن و تبعات تصویب برجام از سوی دیگر از موارد نادری است که این روزها گره کور رسانه های بیگانه گردیده و قضیه‌ فوق را در اذهان عمومی پررنگ‌ تر جلوه می‌دهد.

در این بین سناریوی تحریم انتخابات توسط رئیس جمهور فراری و همکار گروهک تروریستی منافقین آخرین برگ رسانه های بیگانه است.

ابوالحسن بنی‌صدر ضمن مقاله‌ای که در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد، تصریح کرد: چون رأی دادن در حقیقت تصدیق حاکمیت است، نباید در انتخابات شرکت کرد و باید به تحریم انتخابات پرداخت. وی می‌نویسد: فرض بگیریم که «انتخابات» به طور کامل «آزاد» باشد؛ به این معنی که هم آزادی نامزد شدن وجود داشته باشد و هم آزادی بیان و آزادی اجتماع و آزادی وسایل ارتباط جمعی و آزادی نامزد گزینی به یُمن برخورداری از حق اطلاع و شفافیت انتخابات؛ با وجود همه این‌ها، آیا رأی دادن در چنین سیستمی جز تسلیم شدن به قدرت سالب حق حاکمیت و برگزیدن کارگزار برای «رهبر» معنی دیگری می‌دهد؟

وی ادعا کرد: انتخابات در ایران آزاد نیست چون تحت نظارت شورای نگهبان قرار دارد.

موضوع دیگری که این روزها پررنگ‌ تر از دیگر اخبار غیر انتخاباتی در این رسانه‌ها به چشم می‌خورد، بحث پیرامون تضاد درونی بین دو قطب اصلاح طلبی و اصولگرائی در ایران است؛ تا جائیکه از بی بی سی فارسی گرفته تا سایر بنگاه های خبر پراکنی همه به دنبال القاء این مطلب اند که رد صلاحیت ها بیشتر از اصلاح طلبان بوده و سعی شده به خواسته‌های ایشان توجه ویژه نشان دهند.

اصحاب این رسانه‌ها با تکرار این حوادث و مرور تاریخ به ویژه انتخابات 88 و اتفاقاتی که در جریان آن انتخابات رخ داد، قصد از سرگیری آموزش‌ها را دارند.

ارائه‌ اخباری از روند ثبت ‌نام تا احراز صلاحیت

روند انتشار خبرهای کامل و جامع به همراه حاشیه‌های آن از حضور نامزدها در وزارت کشور و ثبت‌ نام آن‌ها مأموریت بعدی است. در این زمینه می‌توان به بحث پیرامون نامزدهای ثبت‌ نام‌ شده و گمانه‌ زنی از تأیید یا رد صلاحیت آنان ضمن برجسته کردن لیست اصول‌گرایان اشاره کرد. اما با گذشت زمان، آمدن یا نیامدن، رد یا تأیید هاشمی پررنگ ‌تر شده و اظهارات دارای چالش و اشکال وی از شورای محترم نگهبان محور اصلی و جزء خبرهای برجسته شود.

اگر چه برخی رسانه‌های داخلی با این رویه همراه شدند، اما رسانه‌های ضدانقلاب، با قلم نویسندگان فراری از وطن، اهتمام خود را معطوف بر نسخه‌پیچی برای نامزدها و تأکید بر حضور هاشمی کردند.

انعکاس نقل‌قول‌هایی مبنی بر آمدن هاشمی برای انتخابات خبرگان رهبری و رد ویا تأیید وی ونیز اظهارات وی در حمایت از سیّد حسن خمینی (نظیر اظهارات نامبرده در فرودگاه مهر آباد مبنی بر اشبه الناس بالخمینی راجع به سیّد حسن ) موضوع محوری رسانه های بیگانه تبدیل شود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی اعلام نظر شورای محترم نگهبان پروژه‌ منجی‌سازی از هاشمی و گمانه‌زنی از آمدن و نیامدن او، مبدل به مسئولیت جدّی رسانه‌های ضدانقلاب شد. منجی ساختن از هاشمی و ارائه‌ گزارش‌های مفصلی از عملکرد او طی سال‌های پس از جنگ به عنوان سردار سازندگی، مأموریت جدیدی بود که از آن سوی مرزها و از سوی رسانه‌های ضدانقلاب تزریق می‌شد و در داخل توسط دست‌به‌قلم‌های اجاره‌ای نظیر روزنامه های آرمان ،شرق و..
تأکید بر دوقطبی شدن انتخابات نیز روند دیگری است که این رسانه‌ها دنباله رو آن هستند تا جائیکه می تواند چنین القاءکند که نظام جمهوری اسلامی ایران از درون دچار دوگانگی در حاکمیّت شده و آنرا به فروپاشی سوق می دهد.

البتّه روشن است که دراین میان نوک پیکان حمله این رسانه ها «شورای محترم نگهبان »وعملکرد انقلابی آن در ردّ ویا تأیید نامزدها وشیوه های نظارت موجود در جمهوری اسلامی ایران است.

القای شبهه‌ انتخابات ناسالم

فصل الخطاب القائات رسانه های بیگانه در دوران انتخابات در ایران به القاءاین مطلب خلاصه می شود که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ناسالم و شبهه ناک است!!!

هرچند این رسانه ها هیچگاه به این مطلب نمی پردازند که در کشورهای حامی امریکا هستند کشورهائی که هنوز با شیوه قرون وسطائی و پادشاهی( نظیر عربستان سعودی وچند میکروکشور حاشیه خلیج فارس) اداره می شوند و مردم آنها صندوق های آرائ را حتّی در خواب نیز ندیده اند.

بالاترین نوشت: «چرا رأی دادن یا ندادن به معنای کاهش یا افزایش مشروعیت نظام نیست؟»

نگاه امنیتی به فضای انتخابات

شانتاژهای خبری و برجستگی برخی از خبرها با هدف زیر سؤال بردن انتخابات رقابتی و سالم از جمله اهداف این پروژه است.

نفی آزادی انتخابات و جوسازی‌ها

زیر سؤال بردن انتخابات آزاد جزء موارد پُرشمار و تکراری در جریان برگزاری دوره‌های مختلف انتخابات در ایران توسط رسانه‌های ضدانقلاب است. گردانندگان این رسانه‌ها با توسل به این هدف، تلاش می‌کنند همانند انتخابات ۸۸، حوادثی را که فتنه‌گران رقم زده بودند تکرار کنند. به این منظور، با ارائه‌ی گزارش‌هایی ضدونقیض از حمله به ستاد برخی نامزدها، دستگیری روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و همچنین محکوم کردن سلب آزادی بیان! بار دیگر سعی دارند راه را برای آشوب‌های خیابانی باز کنند و به سناریوی نوشته‌شده‌ای که مراحل قبل را طی کرده است خاتمه دهند.

برخی از تیترهای این رسانه‌ها به شرح زیر است:

- وزارت امور خارجه‌ی آمریکا از مقامات ایران خواسته به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند و حق آزادی بیان مردم ایران را نقض نکنند.

- وزارت امور خارجه‌ ی آمریکا در واکنش به خبر رد صلاحیت‌ها خواهان فراهم شدن شرایط شرکت آزادانه‌ی شهروندان ایران در انتخابات شده است.

- انتخابات؛ ترس حکومت از تجربه‌ ی پیشین

- موج جدید احضار، بازگرداندن زندانیان، ارعاب و تهدید روزنامه‌ نگاران

- انعکاس جهانی حمله‌ی رژیم به جریان اطلاعات و ارتباطات در آستانه‌ی انتخابات

- محدودیت اینترنت، تضمین آرامش نظام

امّا ایران عزیز ما کشور قدرتمندی است و قدرت آن پس از مردم، مدیون رهبری آن است، کشتی این انقلاب کشتیران قابلی دارد و رهبر این کشور فردی است که سیاستمداران دنیا به هوش سیاسی و دشمن شناسی و روان شناسی اجتماعی بی نظیر ایشان اذعان دارند . رهبر معظّم انقلاب اسلامی همچون انتخابات گذشته در چندین نوبت به تحلیل اوضاع سیاسی جهان، منطقه و کشور پرداخته و برای انتخابات آسیب شناسی بی نظیری را ارائه نمودند که در پایان این بررسی اشاره ای گذرا به آن می نمائیم.

محور صلی هشدار معظّم له در این دوره بر ورود عناصر نفوذی به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ولزوم هشیاری مردم دراین رابطه بوده است:
«آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند.» آن‌ها می‌خواهند «عنصر نفوذی را وارد مجلس کنند.» آن وقت آن عنصر «مثل موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند» تا در ایران تغییرات مورد نظر دشمنان انجام شود.

۲. ارائه‌ی فهرست انتخاباتی با مقاصد فاسد و غیر انقلابی: جریان غرب‌گرا و جریان نفوذی در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها با «مقاصد فاسد و غیر انقلابی، فهرست انتخاباتی پیشنهاد خواهند داد.» راه نفوذ اینگونه بازخواهد شد.

۳. مأیوس کردن مردم از انتخابات: برخی با گفتن حرف‌های مختلف «مردم را از انتخابات مأیوس» می‌کنند. گفتن مداوم و پرتکرار حرف‌هایی مانند انتخابات آزاد، تخلف گسترده، تقلب و… تلاش عده‌ای است تا ذهن مردم نسبت به انتخابات مخدوش شود. مردم حضورشان در انتخابات برای کشور امنیت، در بین دوستانش اعتبار و در بین دشمنانش ابهت خواهد آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی ازاین هشدار تاریخی ، به تلاش دشمن در سال ۸۸ برای سرنگونی انقلاب اسلامی با استفاده از انقلاب و کودتای رنگی اشاره کردند و سپس به نکات مهمی در باب انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پرداختند. بر این اساس محورهای مورد توجه بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

الف: تحلیل کودتای رنگی سال ۸۸ و اهداف و علل آن

ب: انتخابات و ۵ نکته مهم انتخاباتی

۱: اهمیت و جایگاه مهم انتخابات در ایران اسلامی

2: اهمیت انتخاب صحیح

3: اعتماد به فهرست های ارائه شده توسط متدینین و انقلابیون

4: اهمیت شاخص های انقلابی گری

5: ریزش ها و رویش های انقلاب را با هم ببینیم 

در پایان لازم است برای توجّه بیشتر به حساسیّت این انتخابات برای امریکائی ها به این حرکت نمادین دیپلماسی امریکائی ها توجّه کنیم که سه تن از نمایندگان سنای آمریکا از دولت آن کشور خواستند برای سفر آنان به ایران برای سه هدف ایران را تحت فشار قرار دهد 1- بررسی پایبندی ایران به برجام 2- کنترل مسیر پول های آزاد شده ایران 3 – نظارت بر انتخابات پیش رو

با نگاهی به اخبار و مطالب منتشرشده از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و گفته‌های مقامات آمریکایی درمی‌یابیم انتخابات ایران بارقه‌ی امیدی برای دول غربی است که با احراز صلاحیت‌ها این کورسویی امید به سیاهی منجر شد و به طور حتم، در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی ومجلس خبرگان رهبری ، شاهد نسخه‌های جدیدی از سوی رسانه‌های وابسته‌ به آن‌ها خواهیم بود.

دراین بین لزوم هشیاری و بصیرت نخبگان سیاسی جامعه همچون گذشته احساس می شود که به تکلیف خود در امر انتخابات عمل نمایند که محورهای اصلی این تکالیف عبارتند از:

1- توسّل وتوکّل به خداوند متعال واستمداد از حضرات ائمه معصومین (ع) وشهدا برای انجام بی غیب ونقص وبرگزاری بدون حاشیه انتخابات در جهت تقویت ارکان وساخت درونی نظام جمهوری اسلامی ایران

2- تبلیغ به مشارکت بیش از پیش مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری

3- تبلیغ به انتخاب اصلح ازطریق بصیرت افزائی به مردم بوسیله مشورت با نخبگان سیاسی و جلسات هم اندیشی

4- خنثی سازی تبلیغات رسانه های بیگانه در تحریم ویا شرکت کمرنگ مردم در انتخابات

5- تبلیغ به تمکین به قانون وگریز از اظهارات واقدامات فراقانونی در ساحت سیاسی کشور بویژه انتخابات پیش رو

6- کمک به برقراری بیش از بیش امنیت وآرامش در فضای سیاسی کشور واقدام به غبار زدائی وشفافیّت برای جلوگیری از بروز فتنه هائی نظیر فتنه 88

7- تقویت نهاد های قانونی برگزار کننده انتخابات سالم نظیر شورای محترم نگهبان ،وزارت محترم کشور ودست اندرکاران متعهّد امر انتخابات

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه