زوزه گرگ‎ها و ساعت صفر شکار/ گرگاس ماده، مامور تقویت کانال‎های بیشتر و کیفیت نفوذ نهایی در ایران

در شرایط کنونی چندان دور از انتظار نبود؛ پیش از این نیز چند تن از چهره های امنیتی از سوی کشورهای اروپایی و از متحدین اصلی آمریکا تحت استتار ارتقای سطح روابط دیپلماتیک در پسابرجام ! بعنوان سفیر در ایران معرفی شده بودند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، حسن بیارجمندی دانشجوی دکترای حقوق از دانشگاه روابط بین الملل مسکو در یادداشتی نوشت؛ خبر معرفی سحر نوروز زاده از اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید بعنوان نخستین سخنگوی فارسی زبان در وزارت خارجه آمریکا (این پست در آوریل ۲۰۱۱ با هدف ارتباط و گفت و گوی مستقیم با مردم ایران ایجاد شد. )

در شرایط کنونی چندان دور از انتظار نبود؛ پیش از این نیز چند تن از چهره های امنیتی از سوی کشورهای اروپایی و از متحدین اصلی آمریکا تحت استتار ارتقای سطح روابط دیپلماتیک در پسابرجام ! بعنوان سفیر در ایران معرفی شده بودند؛

1- «نیکلاس هاپتون» سفیر انگلیس که از مأموران برجسته سازمان MI6- سازمان اطلاعات خارجی و جاسوسی انگلیس- بوده است.

 2- «فرانسوا سنمو»، سفیر که عضو برجسته و کهنه‌کار سرویس اطلاعات خارجی فرانسه - DGSE- بوده است

3- «میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان که معاون سازمان اطلاعات و امنیت آلمان- BND- بوده است.

سحر نوروز زاده افسر اطلاعاتی امنیتی پنتاگون، متخصص در حوزه خاورمیانه و ایران که تحصیلات پایه و تکمیلی خود را در دانشگاه های جرج واشنگتن(مطالعات خاورمیانه) و مریلند کالج پارک(مطالعات ایران یکی از مهمترین مراکز آکادمیک پیشتاز آمریکا در زمینه پژوهشی از جمله در حوزه ایران شناسی)گذرانده است.

جهت اطلاع یاد آور می شود که دانشگاه مریلند کالج پارک؛ دارای انستیتوی مطالعات ایرانی روشن (2004) می باشد که با این ایده بلندپروازانه تأسیس شده است که به مرکز اصلی برای آموزش، درک و شناخت فرهنگ ایرانی در آمریکا تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف، واحدها و برنامه های ویژه ای در زمینه آموزش زبان، ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران عرضه کند؛ ارتباطات و پیوندهای اجتماعی میان ایرانیان و ایرانی تباران با علاقمندان به مطالعات ایرانی را تقویت کند؛ و الگویی باشد برای تشویق به ارتباطات بین فرهنگی میان افرادی با پیشینه های متفاوت.

این افسر اطلاعاتی امنیتی وابسته به پنتاگون که جزو افسران ارشد میز ایران را در کارنامه خود دارد. اولین زن فارسی زبان است که مدیریت بخش ایران در شورای امنیت ملی کاخ سفید را بر عهده دارد. شورای امنیت ملی کاخ سفید یکی از مهمترین گروه های مشورتی و تصمیم ساز ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای اتخاذ تصمیمات مهم درباره مسایل امنیتی و نظامی و دیپلماتیک است.

وی بطور همزمان نیز با عضویت در این شورا، در دفتر رئیس جمهور آمریکا عضو تیم مسئول گفتگوهای هسته‌ای ۵+۱ با ایران بود و در حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا، عضو گروه سیاستگذاری با تمرکز بر ایران و مسائل مربوط به اجرای توافق هسته‌ای با ایران است.

نوروز زاده در طول دوران خدمت، از سوی نهادهای مختلف دولتی آمریکا ازجمله مدیریت تشکیلات اطلاعات ملی، اف بی آی، وزارت دفاع، و وزارت خارجه آمریکا مورد تقدیر قرار گرفته است.

golestanema22

بنابر اظهارات رسمی این افسر اطلاعاتی امنیتی؛ وی مسئول بخش ایران در تیم سیاست خارجی جان کری است و وظیفه اش عبارت است از تحقیق و مطالعه و ارائه تحلیل های لازم جهت سیاستگزاری‌های طولانی مدت و استراتژیک و ارائه پیشنهادات مختلف درباره سیاست خارجی به وزیر ذیربط است. در همین راستا وی رسما اعلام نموده است که "دولت آمریکا آمادگی برای بازگشایی کانال های بیشتر ! برای گفتگو با ایران دارد !!؟

شاید مهمترین سئوالی که برای خواننده محترم و یا هر مطلع از این اخبار مطرح شود این است که چرا آمریکا و کشورهای متحد اروپایی آن اینگونه علنی و باز از چهره های شناخته شده اطلاعاتی امنیتی در مرحله پسابرجام بهره می برد !!؟ اگر از علت خاص انتخاباتی آمریکا و پروژه جهانی گذار به فمیناکراسی و زمینه های نفوذ در حوزه سرمایه گذاری شده جنبش فمینیستی در ایران (که ما در چند یادداشت پیشین بطور خاص بدان پرداختیم) بالاخص با وجود معرفی گزارشگر زن حقوق بشر در ایران و نیز امکان تماس، ارتباط و جذب قشر جوان در فضای مجازی با توجه به ویژگی های خاص شخصیتی در این انتصاب اخیر بگذریم؛ می توان دو دلیل عمده راهبردی را مطمح نظر قرار داد:

1- ارسال پیام مستقیم حمایتی و تقویت کننده روحی و روانی به شبکه مدرنیزه شده اپوزیسیون داخلی ایران بعد از کودتای رنگی سال 88 که به بخشی هایی از نظام ایران رخنه و نفوذ نموده اند و نیز ایجاد انگیزه و دلگرمی لازم برای پیشبرد سیاست ها و برنامه های سرشبکه

2- فرا رسیدن ساعت صفر شکار برای گله گرگ ها بعد از 6سال تعقیب و گریز مخفیانه.

بر اساس نظریه ظاهر شدن گرگ ها؛ این امر نمی تواند تصادفی و یا اتفاقی باشد و این مواجه شدن ها می تواند پس از یک دوره تعقیب مخفیانه و با فراهم شدن زمینه ها و بسترهای ذیل رخ دهد:

تفرق و واگرایی(جدایی) در جامعه شکار و افزایش طمع در گرگ های شکارچی و پیشقراول

* مشاهده ضعف و ناتوانی در گام های جامعه شکار و تبادر ضعف و ناتوانی در تقابل

* کاهش شدید سطح آدرنالین در بدن و بدنه شکار و رسیدن آن به مشام گرگ ها

* اطمینان از عدم خارج شدن خنجرها از نیام و عدم نیاز به رعایت استتار، احتیاط و فاصله برای بهره گیری از غفلت

* بهره گیری از توانایی تولید صدا و زوزه کشیدن جهت تقویت کیفیت روابط اجتماعی خود (کانالهای ارتباطی)

و. . .

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه