یخبندان مدیریت خانواده در شبکه‎های اجتماعی/ بی‎برنامگی آموزش و پرورش در حوزه تربیتی دانش‎آموزان

درحالی که چندی پیش توده هوای سرد گلستان را به یخبندان تبدیل کرده بوده اما یخبندان مدیریت خانواده در استفاده بی حدو حصرنوجوانان و بی برنامگی مسئولان آموزش و پرورش گلستان در این حوزه را بیش از بیش نمایان ساخت.

به گزارش زرین نامه به نقل از کلاس بیست؛ هیچ کس درعصر حاضر نمی تواند استفاده از شبکه های اجتماعی و فراگیری آن را انکار کند.

حال آنکه استفاده از این شبکه های اجتماعی نیز از سوی بسیاری کارشناسان این حوزه تیغ دولبه بیان می شود،  ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی، تنبیه دانش آموزان که به سرعت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت و برگزاری میتینگ  دهه 80 ها  در گرگان زنگ خطر جدی این شبکه های اجتماعی را در گلستان به صدا در آورده است و در تازه ترین اقدام نیز از سوی پلیس فتا نوجوانان گرگانی عامل انتشار تصاویر اراذل و اوباش و شرارت در شبكه‌های اجتماعی شناسایی شدند.

از طرفی شبکه های اجتماعی موجب شناسایی افراد نیازمند فراوانی  شده است که  معرفی به مسئولان و یا کمک های خیرین به رفع مشکلات آنان انجامیده است و حتی در اجتماع بزرگ اربعین  با وجود بایکوت خبری از سوی رسانه های جهانی تصاویر  این حرکت عظیم فرهنگی را برای جهانیان مخابره کرده است.

البته نمی توان از بحث جامعه شناسی آن گذشت اما در این یادداشت می خواهیم  شرح واقعی یک روی سکه آن را بازگو کنیم.

khabarjali

از نخستین روز آذرماه با وارد شدن توده هوای سرد به استان بارش برف و وقوع یخبندان سرتاسر استان گلستان و استان های همجوار را فرا گرفت که باعث بروز مشکلاتی از سوی دانش آموزان در شبکه های اجتماعی شده است.

با بارش شدید برف در روزهای گذشته بسیاری اخبار تعطیلی مدارس را از شبکه های اجتماعی  و کانال های مختلف آن دنبال می کردند اما دیدیم متاسفانه برخی از نوجوانان با حمله به آیدی مدیران کانال و ارسال کامنت هایی که به دلیل رکیک بودن نمی توان آنان را بازگو کردسعی در تحت تاثیر قرار دادن مدیران در درج خبرهای دروغ داشتند و عده ای نیز پارا فراتر گذاشته و با جعل خبرها و لوگوی کانال ها و سایت های معتبر آموزش و پرورش اخبار دروغ را در کانال ها و گروه های مختلف انتشار می دادند که نیازمند رسیدگی جدی از سوی پلیس فتا استان می باشد.

در حالی که استفاده بی حدوحصر نوجوانان از شبکه های اجتماعی بدون هیچ نظارتی آنان را به بی اخلاقی هایی کشانده که خواسته یا ناخواسته در گرداب  جرم می اندازد و چه بسا مشکلات قضایی فراوانی راهم به دنبال داشته باشد.

حال سوال اینجاست؛ نقش والدین دراین حوزه چه می شود؟ آموزش و پرورش برای آموزش نوجوانان چه برنامه هایی دارد؟

علی ای حال؛ اتفاقاتی که در استان گلستان به وقوع پیوسته است، نشان می دهد که چه خانواده و چه آموزش و پرورش سهم خود را از تربیت فرزندان به خوبی ایفا نکرده اند و به نوعی ولنگاری تربیتی را با این سهل انگاری ها رقم زده اند که نمی توان به سادگی از آن گذشت، چرا که غفلت از این حوزه می تواند لطمات جبران ناپذیر را در آینده نوجوانان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه