لزوم استفاده از ساختار ترافیکی دلتا در چهار راه جنگلده علی آبادکتول+تصویر

زرین نامه: یکی از معضلات ترافیکی شهر و به عبارتی نقطه کور ترافیکی شهر، خیابان های طالقانی شمالی و جنوبی می باشند که حتی با یک طرفه شدن این خیابان ها نیز مشکل حل نشده است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ امروزه به دلیل افزایش تعداد خودرو ها در سطح معابر شهری، کمبود یا نبود پارکینگ، عدم احداث جاده یا معابر جدید، کم بودن عرض خیابان ها و کوچه ها و در صدر همه این موارد، عدم توجه به قوانین و تابلو های راهنمایی و رانندگی باعث شده تا رانندگی در سطح شهر به دشواری و یا کندی انجام شود.

در حال حاضر یکی از معضلات ترافیکی شهر و به عبارتی نقطه کور ترافیکی شهر، خیابان های طالقانی شمالی و جنوبی می باشند که حتی با یک طرفه شدن این خیابان ها نیز مشکل حل نشده است.

هر چند این امر باعث حذف چراغ راهنمایی در مرکز شهر شده و در وقت شهروندان صرفه جویی می شود، ولی در عمل باعث شلوغی یا پارک در وسط خیابان توسط عده ای از شهروندان در این دو خیابان (علی الخصوص مقابل داروخانه شبانه روزی ) می شود.

متاسفانه عده ای از شهروندان با این استدلال که خیابان یک طرفه است اقدام به پارک دوبل می کنند که در خیابان کم عرض پارک دوبل به مثابه پارک در وسط خیابان محسوب می شود.

اما گاهی اوقات نیز برخی تغییرات جزئی می توانند در روان سازی ترافیک درون شهری موثر باشند. در بسیاری از شهر ها به منظور روان سازی ترافیک از ساختار دلتا استفاده می شود.

در ساختار دلتا همانگونه که در تصویر دیده می شود، خیابان دو طرفه است ولی عبور مستقیم و گردش به چپ ممنوع است و فقط گردش به راست آزاد است.

JANGALDEH.JPG - 80.25 کیلو بایت

در واقع با اجرای این سیستم در چهار راه جنگلده، خیابان های طالقانی شمالی و جنوبی به حالت قبل یعنی دو طرفه برمی گردند، با این تفاوت که عبور مستقیم و گردش به چپ برای خودروهایی که از این دو خیابان به سمت چهار راه در حرکت هستند ممنوع می شود و فقط مجاز به گردش به راست هستند.

با این تغییر ساختار نه تنها نیاز به چراغ راهنمایی نخواهد بود بلکه امکان پارک دوبله در این خیابان ها نیز وجود نخواهد داشت.

خبرنگار افتخاری زرین نامه: وحید حاج سعیدی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه