یک سفر انتخاباتی ؛ برنامه ها و حاشیه ها + تصاویر

زرین نامه: هفته گذشته گلستان میزبان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود ، که در دوره قبل نیز خود را در معرض رای مردم قرار داد و پس از عدم توفیق در انتخابات ، منفعل شد و مدتی مواضع همسو با جریان فتنه گرفت .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد احتمالی ریاست جمهوری یازدهم به منظور شرکت در مراسمات هفته وحدت و سخنرانی تبلیغاتی در روز شنبه 7 بهمن ماه 91 ساعت 22:30 از طریق پرواز تهران به گرگان وارد فرودگاه گرگان شد و مورد استقبال تعدادی از حامیان خود قرار گرفت .

از سفر دو روزه محسن رضایی به استان گلستان و برنامه ها و سخنرانی های او ؛ صدها خبر ، گزارش و تحلیل در خبرگزاری های ملی ، نشریات و سایت های محلی درج گردید که بیشتر این سخنان و برنامه ها جنبه شعاری داشته و با کاربرد تبلیغاتی برای انتخبات سال 92 صورت گرفته است .

از لابلای این خبرها و شنیده های پیرامون این سفر ، جمع بندی برنامه ها و حاشیه هایی تدوین شد و البته با کمی تاخیر به مخاطبین عزیز تقدیم می گردد تا به ارزیابی و قضاوتی در خصوص یک سفر تبلیغاتی انتخاباتی پردازند .

برنامه ها و حاشیه های سفر دو روزه محسن رضایی به استان گلستان :

الف ) برنامه ها :

* شب ورود :

1. برگزاری مراسم استقبال از سوی برخی حامیان وی در محل فرودگاه گرگان در ساعت 22:30 شنبه شب .

2. عزیمت به سمت هتل زیارت واقع در روستای تفریحی زیارت در جنوب گرگان (بعداز ناهارخوران) برای اقامت .

* روز اول ؛ یکشنبه 91/11/08 :

1. صرف صبحانه در بیت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان .

2. حرکت به سمت شهرستان گمیشان و سخنرانی در حوزه علمیه سیمین شهر :

مراسمي با حضور دکتر محسن رضايي و هيئت همراه در حوزه علميه عظيمي قارقي سيمين شهر و با هماهنگي قبلي برگزار شد . در اين مراسم دکتر محسن رضايي به مناسبت هفته وحدت در اولين سخنراني خود در استان گلستان پيرامون وحدت و حضرت پيامبراکرم(ص) و مسائل روز به مدت نيم ساعت مطالبي را بيان کرد و در سخنرانی خود از کمبودها در سطح کشور و گلستان و تبعیض نسبت به قوم ترکمن نیز سخن گفت .

* در این مراسم حدودا 150 نفر شرکت داشتند که از این تعداد حضور 70 نفر از طلاب نوجوان بودند که هنوز به سن رای دادن نرسیده بودند .



3. حضور در شهرستان بندرترکمن و سخنرانی در مسجد قبای این شهر :

محسن رضایی پیش از ظهر یکشنبه 91/11/08 در همایش بزرگ هفته وحدت در یکی از مساجد بندرترکمن گفت : گرانی های امروز ناشی از مدیریت غلط مسئولان است. اگر اسلام وارد زندگی شود ، یک نفر بیکار در جامعه پیدا نمی شود، دشمنان با اعمال تحریم‌ها در صدد فشار به جامعه هستند تا پول ملی ما سقوط کند .

رضایی با تأکید بر اینکه گرانی امروز به نظام ارتباطی ندارد، افزود: گرانی ها ناشی از مدیریت غلط مسئولان مرتبط است و باید دست به دست هم دهیم و تولید ثروت کنیم تا جهان انگشت به دهان بماند .

رضایی با اشاره به اینکه قوم ترکمن نماد صبوری، تحمل و امید به آینده است، گفت: مشارکت بیش از 80 درصدی مردم ترکمن در انتخابات بیانگر عشق به ایران است. وی خاطر نشان کرد: ما باید پیرو عملی سیره رسول خدا(ص) باشیم و فاصله خود را با اسلام اندازه‌گیری کنیم.

4. حضور در شهرکردکوی و اقامه نمازجماعت ظهر و عصر و سخنرانی در بین الصلاتین :

دکتر محسن رضایی در بین نماز ظهر و عصر به ایراد سخن پرداختند و گفتند: مشکل جامعه ما این است که توانستیم اسلام را وارد جنگ کنیم، اما نتوانستیم آن را وارد اقتصاد کنیم، توانستیم اسلام را وارد دولت کنیم، اما نتوانستیم وارد اخلاق و خانواده کنیم. اگر همه ما مطابق با اسلام رفتار کنیم، همه مشکلات رفع می شوند. نباید در جامعه اسلامی انسان معتاد و بیکار وجود داشته باشد.

5. دیدار با خانواده 5شهید حسینی در اوزینه گرگان .

6. صرف ناهار و استراحت

7. حضور در مسجد حضرت امیر(ع) گرگان و سخنرانی در جمع پیشکسوتان لشکری و کشوری .

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام وکانديداي احتمالي رياست جمهوري يازدهم با اطلاع و برنامه ريزي قبلي در مسجد امير (ع) خیابان وليعصر گرگان حضور يافت . مراسم با خوش آمد گويي و خواندن اشعار تبليغاتي در وصف محسن رضائی آغاز شد و سپس دکتر رضايي در پشت تريبون حاضر شده و در خصوص دوران دفاع مقدس و عمليات هايي که خود نقش موثري داشت مطالبي را عنوان نمود .

سپس سخنان خود را به مسائل داخلي و خارجي کشور کشاند و در صحبتهاي خود به مطالبي گوناگونی اشاره کرد : اگرمي خواهيم مسائل را حل بکنيم ، واقعيت ها را بايد ديد وگرنه پرده پوشي کردن و به گردن ديگري انداختن و دعوا و مناظره اينها علامت چيست ؟ اگر علامت ناتوانيه ، خوب صادقانه بگيم ، اشتباه کرديم .

محسن رضایی در جواب سوالي که چرا استان مدير بومي ندارد و از استانهاي ديگر مي آورند ، عنوان داشته است : شما خودتون جواب بدهيد اين استان در حد وزارتخانه و استانداري و مديران کادر نداره ؟ همه استانهاي ما داراي ظرفيت هستند ، در استان گلستان هم هستند و بايد کار بشه . من يک طرحي دارم که اختياري مي دهيم به استانها ، البته در بعد اقتصاد و صنعت و کشاورزي و علم و فناوري . خوب اين لازمه اش اينه که ما مديران را از خود استان ، ميدان دهيم تا بيايند و در رده بالا شرکت بکنند .

8. حضور در حسینیه گیوریها واقع در شهرک بهارستان گرگان و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و سخنرانی در جمع شورای اجرائی استان گلستان .

محسن رضایی : منطقه گلستان سه مزيت بزرگ دارد : اول : تجارت بين گلستان و کشورهاي حاشيه درياي خزر، دوم :دريا و خاويار و سومي: مسئله توريسم و جهانگردي و همچنین کشاورزي و بخصوص پنبه گرگان که ربطي به تحريم ندارد غفلت از ماست . نياز مديريت جديد داريم تا تحريم اقتصاد را از سر راه بردارد و شکوفايي در صنعت و تجارت بشود .

رضایی : فلسفه يارانه ، اصلش درست و راستش غلط بود هميشه قيمت جلوتر از کالاست و تورم زيادي مي شود يارانه ها در مسير تورمي اجرا مي شود و دولت نه مي تواند برگردد نه مي تواند برود جلو . بايد درست اجرا شود و در جهت در آمدي ، اول بايد کالا به بازار بيايد و بعد قيمت و پول بيايد در اين صورت قيمت پايين مي آيد و بيکاري کاهش مي يابد.

در پایان این مراسم با پخش آهنگ و گرفتن دست دکتر و همديگر نماد اتحاد و برادري و شعارهاي رضايي حمايتت مي کنيم انجام گرديد.


9. حضور و سخنرانی در جشن میلاد نبی اکرم در امامزاده عبدالله گرگان .

محسن رضايي به اتفاق همراهان خود ساعت 7.30 شب وارد امامزاده عبدا.. گرگان شد . ابتدا اشعاری توسط مجري مراسم خوانده و سپس مسئول هماهنگي کميته اجرايي وي به سخنراني پرداخت و با ارائه مطالبی قصد برانگيختن احساسات حضار را داشت که به نحوي مورد تمسخر حاضران هم قرار گرفت . سپس خانم آبشناس کانديداي دوره قبلي نمايندگي مجلس با اشعاري به وصف دکتر پرداخت و درادامه دکتر رضايي به ايراد سخنراني از فعاليت خودش در جنگ و تاثير گذاريها وتصميم گيريهايش مطالبي را عنوان نمود .

رضایی : در موضوع بيداري اسلامي ، مقاومت لبنان که از مقاومت ايران برخاسته است، مقاومت در غزه از مقاومت ايران برخاسته ، ما در منطقه از نظر سياست الگو شده ايم اما در زندگي و اقتصاد هنوز مشکلات جدي داريم . ما در زندگي نتوانستيم الگو بشويم ، در اقتصاد نتوانستيم الگو بشويم ، در اخلاق نتوانستيم الگو بشويم ، خوب چرا نشويم ؟ چطور در يک بخشي توانستيم در يک بخش ديگر نمي توانيم . حتما اينجا هم مي توانيم در همه اينها مي توانيم الگو بشويم ،
شما استان خود را نگاه کنيد يکي از ثروتمند ترين استانها ، استان گلستان است . استان گلستان يعني تجارت يعني اگر مردهایش فقط تجارت مي کردند ميلياردها مي توانست به اين استان بياد . چقدر بازار ، چقدر هواپيما به استان مي آید ، چقدر نمايشگاه داريم ، اين استعداد هست ولي الان خبري نيست .

من مي گويم مي شود کار کرد ، براي برانگيختن احساسات شما نمي گويم . شماها جغرافيا و سرزميني خوبي داريد ژاپني ها و اروپاييها خيلي دوست داشتند اين زمينها را داشته باشند .

* در اين مراسم گروهي سیاسی ابراز وجود نموده و به پخش تصاوير محسن رضایی و بیان شعارهاي انتخاباتي و تبليغات دست زدند . جمعیت حاضر در اين مراسم در موقع صرف شام حدود 650 نفر بوده است در نهايت مراسم ساعت 22 به اتمام رسيد.

10. حضور در صدا و سیما و شرکت در برنامه تلویزیونی .

روز دوم ؛ دوشنبه 91/11/09 :

1. صرف صبحانه در مدرسه امام صادق (ع) گرگان مدرسه مرحوم آیت الله طاهری (نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری) و دیدار با سید محسن طاهری .

2. دیدار با خانواده 3شهید بهمنی نژاد در گرگان .

3. حرکت به سوی شهرستان علی آباد و حضور در روستای قره بلاغ و سخنرانی در جمع طلاب حوزه علمیه قره بلاغ .

4. حضور در شهر علی آباد کتول و دیدار با آیت الله شاهرودی ( نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ) و سخنرانی در مسجد جامع علی آباد کتول .

5. حضور در شهر گنبد و برگزاری مراسم استقبال از ایشان .

محسن رضايي کانديداي احتمالي رياست جمهوري دهم حدود ظهر ، وارد شهر گنبد شده و تعدادي از هواداران نامبرده در ميدان امام علي (ع) به استقبال وي رفتند و سپس عازم امامزاده يحيي بن زيد (ع) شد که مورد استقبال خادمین امامزاده و تعدادي از خانواده هاي معظم شهداء شهرستان گرديد.

6. دیدار با ائمه جمعه شیعه و سنی شهر گنبد .

7. صرف ناهار در تالار پذيرائي مدائن و دیدار با اعضای شورای اجرائی شهرستان گنبد :

در تالار مدائن ، يکي از اعضاي فعال ستاد رضايي در گنبد ضمن خيرمقدم مطالبي در خصوص محسن رضايي بیان می کند .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه می گوید : انقلاب داراي سه مرحله براي فتح است: 1- جنگ با مستکبرين 2- برقراري نظم و امنيت 3- مهمترين مرحله که اقتصاد مي باشد . وي افزود: اقتصاد ما در حال حاضر مناسب نيست . ما سياست و امنيت را فتح کرده ايم و يک قدرت بزرگ دنيا شده ايم و هم از خود و هم از ديگر نظام ها دفاع مي کنيم ( اشاره به وقايع سوريه و اقدامات ايران ) ولي با اين همه قدرت ، در اقتصاد صفر هستيم . ما آمده ايم تا اين مشکل را حل کنيم ، نيآمده ايم که پشت ميز رياست بنشينيم .

بايد جبهه مستحکمي درست کنيم و به قله سوم برسيم. اگر اقدامي نکنيم وضعيت کشور بَد خواهد شد و خداي نکرده دو وضعيت اول را از دست خواهيم داد. چون مسئله اصلي انقلاب زندگي مردم است.

نامبرده افزوده من دنبال رياست نيستم و مي خواهم ريشه گراني و بيکاري را بکنم . ما دوست نداريم به مردم دروغ بگوييم و رأي آنها را گرفته و فقط پشت ميز رياست بشينيم.

8. حضور و سخنرانی در همایش بصیرت ، ولایت، وحدت اقوام در مسجد قائمیه گنبد :

محسن رضایی در این همايش که در مسجد قائمیه گنبد و با حضور حدود 450 نفرتشکیل شده بود حضور يافته و پس از عرض تبريک به مناسبت ميلاد پيامبر (ص) و هفته وحدت به ایراد سخنرانی می پردازد : ما در برخي از حوزه ها بَد عمل کرديم ، ما جزء ده کشور برتر دنيا هستيم ، بعد از بيداري اسلامي خيلي از کشورها از ما الگو گرفتند . در مشروطه رفتيم روي پاي خود بايستيم ، ما را زمين زدند، در 22 بهمن 57 قيام مان پيروز شد و خيلي جلو آمديم.

دشمن ما تحريم هاي زيادي نموده و از دشمن غير از اين انتظار نمي رود ، ولي اين ضعف مديريت کشور ماست چرا بخش مهمي از تحريم ها مربوط به داخل است ، خودمان و سرمايه داران و صنعت کاران مردم را تحريم کرده ايم. مديريت بايد وارد اقتصاد، سياست ، اسلام و توليد کشاورزي شود .

يک روز پنبه گنبد را روي دست ، کشورهاي آلمان، انگليس و فرانسه مي خريدند، ولي عدم مديريت باعث شده که اين بخش ضعيف شود ، و کشورهاي ديگر جاي ما را در دنيا بگيرند، اين حاکي از وارونگي اقتصاد ماست. در کشور ما دولت اول ثروتمند ميشود بعد مردم . در گنبد و بندر ترکمن قبلاً اسب پرورش مي دادند و صادر مي کردند، ولي آنها در حال حاضر کجا رفته است. ما در کنار ثروت و گنج نشسته ايم و ميگوئيم چرا بيکاري است ،
با پایان این مراسم رضایی حدود ساعت 17 از گنبد به گرگان می آید .

9. رفتن به فرودگاه گرگان و پرواز به تهران .

ب ) حاشیه ها :

1. در پايان مراسم مسجد قائميه گنبد و هنگام خروج محسن رضايي ؛ فردي جلو آمده و با اعتراض به صحبتهاي وی می گوید : شما در انتخابات قبلي گفتي از رأي مردم به خودم مثل ناموسم دفاع مي کنم و نکردي ، رأي هم نيآوردي ، دوباره هم رأي نمي آوري ، پس چرا آمدي ؟ که رضايي پاسخ می دهد : شما رأي بدهيد تا ببينيد من چکار مي کنم .

این فرد مجدد می گوید : شما خانواده خود را نتوانستي اداره کني و پسرت به آمريکا رفت و سرانجام در دُبي کشته شد ، پس چگونه مي خواهي مملکت را اداره کني ؟ که يکي از افراد حاضر جواب می دهد : آقاي رضايي ادامه دهنده راه شهداء است ، فرد معترض می گوید : شهداي ما کساني بودند که در خيابان هاي تهران بعد از انتخابات خون شان روي زمين ريخت . آقاي رضايي شما نيز مدتی با جریان فتنه همراهی کرده ای.

پس از گفتن اين مطلب چند نفر فرد معترض را گرفته و به گوشه اي از مسجد می برند و آرام می کنند .

2. بازنشتگان یک نهاد خاص و یکی از قومیت های گلستان ، تعدادی از اعضای ستاد های محسن رضایی را تشکیل می دهند .

3. رضایی با توجه به برنامه ریزی برای حضور و صرف صبحانه در منزل آیت الله نورمفیدی و مدرسه امام صادق (ع) ، قصد معرفی خود بعنوان چهره ای فراجناحی داشته است .

4. درشهرستان های کردکوی و گمیشان از محسن رضایی استقبال چندانی به عمل نیامد .

5. رضایی در سخنرانی های خود گاها انتقادات تند و بعضاً تخریبی علیه دولت را بکار برده است. مانند : دولت60هزارمیلیارد بدهکار است ، نخبگان را باید در بین کارتن خوابها پیدا کرد و....

6. عکس گرفتن محسن رضایی با گروه های اجتماعی مختلف و قومیت های موجود در استان و انتشار گسترده آنها از شگردهای تبلغاتی برای انتخابات بوده است .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه