چرا عکس های جشنواره طعم برتر منتشر نشد ؟

زرین نامه: جشنواره طعم برتر ابتکاری نو بود که می توانست استان گلستان را دارای برند ملی و حتی جهانی کند اما اجرای بسیار بد آن سبب شد تا از دیدگاه های مثبت حداقلی مردم و مسئولان محلی هم بی نصیب شد.

به گزارش زرین نامه؛ مرتضی دستجردی مدیر و دبیر جشنواره طعم برتر در یکی از مصاحبه های خبری گفته بود که این جشنواره در ابعاد ملی و حتی جهانی می تواند معتبر گردد . وی در مراسم اختتامیه نیز از عدم همکاری برخی مدیران گلایه کرد و گفت : این جشنواره به مدد همکاری همین جوانانی که اینجا هستند برگزار شد .

جشنواره طعم برتر ابتکاری نوین بود و برگزاری چنین جشنواره هایی شاخص توسعه فرهنگی و اجتماعی می باشد و به نوعی کلاس کار استان را بالا می برد . این جشنواره اگر با شاخص های ملی و رعایت پارامترهای درون جامعه انجام می شد قطعا حمایت مسئولین و قاطبه مردمی را نیز بدست می آورد و می توانست استان گلستان را صاحب برندی ملی و جهانی کند .

در درون یک جامعه دینی مردم سالار ، درک ذائقه اکثریت مردم و متقاعد کردن مسئولین برای انجام طرح های بزرگ الزامی است . یکی از بزرگترین مشکلاتی که طعم برتر داشت عدم پیوند عمیق با این دو بخش از جامعه بود که موجب شد این طرح در همین ابتدای کار عقیم بماند و زمینه لازم برای برگزاری در سالهای بعد را به خوبی فراهم نکند .

دعوت از " سامان گلریز "خوب بود و به دلیل شخصیت اجتماعی وی که شکل گرفته از رسانه ملی است ، موجب ارتقا جشنواره شد اما حضور "مستر تیستر" یا همان "حمید سپیدنام " با افکار منحرف و حرفهای بی ارتباطی که می زد ، چندان شایسته این جشنواره نبود چه اینکه اگر مستر تیستر اگر بخواهد برای سالهای بعد چنین الفاظی را تکرار کند قطعا باسیب زمینی های نیم پز و لنگه کفش معترضین روبرو خواهد شد چرا که هر کسی باید در حیطه اختیارات خودش صحبت کند و لا غیر .

از دیگر اشکالات این جشنواره ، تلاش برای ثبت چند رکورد به صورت همزمان بود که بهتر بود آقای دستجردی به این نکته توجهی ویژه می داشت . زمانی که بدنبال ثبت یک رکورد جهانی در گینس هستید دیگر اصلاح موی سر در چند ثانیه و راه اندازی چند غرفه بی ارتباط ، نیازی نبود که همین امر باعث از دست رفتن تمرکز مخاطبین و مسئولین امر و حتی مجریان شد.

انتخاب و روش نادرست در دعوت از مهمانان و شرکت کنندگان هم ، به نوعی در ناکامی های جشنواره طعم برتر دخیل بود .

به گفته حاضرین در این جشنواره اوضاع حجاب و پوشش برخی افراد شرکت کننده در این جشنواره به حدی بد بود که برخی از خود این افراد بی حجاب لب به انتقاد گشودند . آرایش چهره ها و نوع پوشش برخی از این افراد جوری بود که گویی که افراد حاضر به مراسم حنابندان و عروسی دعوت شده بودند نه به جشنواره ای در دهه فجر انقلاب.

تازه باید خدا را شکر کنیم چون که قرار بود تعداد 7 اتوبوس میهمان جور وا جور از تهران هم در این جشنواره شرکت می کردند و اگر آنها می آمدند معلوم نبود این جشنواره به چه روزی می افتاد و اگر در ذهن میهمانان تهرانی ؛ گرگان ، آنتالیا و یا دبی فرض می شد شما خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل . و آن وقت احتمالا عده ای از گرگانی ها که این جشنواره را از دست می دادند تا آخر عمر خود را نمی بخشیدند .

مدیران جشنواره طعم برتر که مدعی اهمیت و عظمت این جشنواره و ارزش بالای آن برای ثبت جهانی در گینس بودند ، چرا هنوز عکسهای آن را منتشر نکرده اند و این نشان می دهد که خود برگزارکنندگان جشنواره هم به دلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و اسلامی تمایلی ندارند ، عکس ها را منتشر کنند چه اینکه در مراسم اختتامیه نیز دوربین یکی از خبرنگاران هنگام تهیه خبر و گزارش جمع شد .

خبرگزاری " مهر " در گزارشی ، موارد نامناسب مشاهده شده در برگزاری این جشنواره را کارت زردی به مسئولین فرهنگی استان دانست که باید حواسشان به برگزاری چنین جشنواره هایی جمع باشد .

وقتی که چنین فضایی مهیا می شود عده ای از مسئولین و بسیاری از مردم چون دارای اعتقادات اسلامی و مذهبی هستند و حریم ها را رعایت می کنند ، از این قشر فاصله می گیرند و نگاه مثبتی از جشنواره ، برگزارکنندگان و اهداف آنها در افکار عمومی و اذهان شکل نمی گیرد .

حرف آخر اینکه ، اگر شما به دنبال هدف والای درج نام " گلستان" در " گینس" هم باشید ولی بازتاب اخبار ناخوشایند و انتشار تصاویر نامناسب جشنواره ، ناقض این هدف است ، که باعث می شود تا هیچ احساس خوبی به مردم ، جامعه و مسئولان فرهنگی دست ندهد و این تجربه گران بهایی است که دستجردی باید از آن درس بگیرد .

گلستان ما/فرامرز گلستانی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه