رایتل از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده نکند !

زرین نامه: گویی با فراگیر شدن رایتل در کشور و بازتاب آثار تخریبی آن و هشدارهای تنی چند از مراجع عظام تقلید هنوز مسئولین امر اصرار دارند با تبلیغات شدید آن را در میان مردم جا بیندازند.

هفته گذشته بود که آیت الله مکارم شیرازی زیان های رایتل را بیشتر از فواید آن داستند و استفاده از آن را جایز ندانستند . چند روز بعد آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی نیز در همین مضمون اشاراتی داشتند .

اما متاسفانه رایتل هنوز باور دارد که می خواهد به گسترش فرهنگ ایران کمک کند . شاید باور نکنید اما با کمی تامل در تبلیغات های تلویزیونی متوجه رقابت شدید همراه اول ، ایرانسل و جدیدا رایتل می شوید .

شاید قبلا بانکها هم جزو مشتریان ثابت تبلیغات تلویزیونی بودند اما جدیدا اپراتورها فقط توان پرداخت هزینه های هنگفت تبلیغات تلویزیونی را دارند و البته مبالغ کلانی هم از این راه هم به جیب رسانه ملی و هم به جیب اپراتورها رفته است.

چند ماه قبل بود که همراه اول در مقام چشم و هم چشمی با ایرانسل تصمیم گرفت به دانش آموزان راهنمایی و حتی ابتدایی سیمکارت رایگان بدهد . چه اصراری وجود دارد بچه ای که چپ و راست خود را نمی داند و در تشخیص خوب و بد هنوز خیلی مسائل را نمی تواند تجزیه تحلیل کند ، سیمکارت و گوشی بگیرد . ا

این کار مضرات و آثار تخریبی فراوانی دارد . به عنوان مثال یکی از اقوام بنده از وقتی سیمکارت گرفته و یک گوشی هم پدرش برای او خریده بجای اینکه درس بخواند ، صبح و شب هندزفری تو گوش ، مشغول گوش کردن آهنگ است . اگر از نوع آهنگ و متون ناصحیح آن بگذریم ، مشکلات روحی و روانی و آثار بیماری ها را چگونه بر طرف کنیم .

اخیرا رایتل که آمده اوضاع فرق کرده است . در این نوع ارتباط شما هر آنچه را که بخواهید و نخواهید ،بدون واسطه تماشا می کنید و هیچ حجابی بین شما و طرف مقابل نیست . متاسفانه رایتل برای جا انداختن این موضوع در بین مردم دست به دامن امام رضا (ع) شده و تیزر تلویزیونی ساخته که در آن فردی به مشهد رفته و وقتی با دوستش ارتباط برقرار می کند ، دوستش او و حرم را مشاهده می کند .

این سوء استفاده از احساسات مذهبی سالهاست که در فرهنگ ما رسوخ کرده و هر جا که می خواهیم اقدامات ناخوشایند را جا بیندازیم از این حربه استفاده می کنیم . اقدامی که در برخی همایش ها هم می بینیم که ابتدا با سلام و صلوات شروع می شود و انتهایش با رقص و پایکوبی که القصه این موضوع در استان هم حکایتی این چنین دارد .

عکس العمل ها نسبت به آثار مخرب رایتل در حال افزایش است و کارشناسان عقیده دارند شاید گسترش چنین امکان ارتباطی در شرایط فعلی حتی المقدور برای شهرستان ها مهیا نباشد .

نگرانی ما از آن بابت است که نسل جوان ما بجای درس و علم آموزی به این چیزها مشغول شوند و جوانی خود را تباه سازند .

نتیجه چنین عملی در دراز مدت تحت الشعاع قرار دادن مسائل دینی و نابود ساختن زندگی هزاران جوانی است که می توانستند پتانسیل عظیمی برای کشور خود باشند .

بیایید واقع بین باشیم . . .

نویسنده : حنانه گرجی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه