لزوم توجه به خطر یکه‌تازی شبکه اجتماعی خارجی در کشور

عدم توجه مردم و مسئولین به اهمیت فضای مجازی، در بعد فرهنگی و امنیتی خطرات جبران ناپذیر را بر کشور تحمیل خواهد کرد.

به گزارش زرین نامه به نقل از درگزخبر، در سالهای اخیر با رشد و توسعه اینترنت، گوشی های هوشمند و نرم افزار های مختلف، شبکه های اجتماعی، در طیف گسترده ترین و با اهمیت ترین رسانه جهانی قرار گرفتند که توانست با رنگ و لعاب زیاد در اقشار و سنین مختلف به ویژه نسل جوان جای خود را هر چه بیشتر باز کند.

شیوع و تب استقبال این رسانه های عموما خارجی در زندگی افراد لزوم آسیب شناسی و شناخت راهکارهای مقابله با این پدیده نو ظهور را واجب و با اهمیت می کند. این نرم افزارها در کنار فواید گوناگونی که دارا می باشند؛ آسیب ها و مشکلات غیر قابل چشمپوشی به مسایل فرهنگی و امنیتی کشور وارد می کنند.

عدم هماهنگی و حتی ضدیت این شبکه های اجتماعی بعضا غربی و صهیونیستی با فضای فرهنگی، اسلامی کشور سبب بروز خسارت جبران ناپذیر به بنیاد خانواده و جامعه می شود؛ متاسفانه این نرم افزارها به لطف سرمایه گذاری عظیم و برنامه ریزی دقیق و با بهره گیری از جدیدترین امکانات عرصه فضای مجازی، موفق به اشغال سهم بیشتری از فضای سایبری کشور شده است.

ضعف و نقص نرم افزاری، عدم تبلیغات، عدم شناخت نیاز کاربران، بی اعتمادی کاربران و عدم توجه به جلوه های بصری از جمله مشکلاتی است که باعث عدم استقبال کاربران فضای مجاری از نرم افزارهای ساخت داخل می شود. بی اطلاعی مردم از مخاطرات فضای مجازی و سو استفاده فراوان و برنامه ریزی شده دشمنان از این شبکه ها که اکثرا دخالت و سرمایه گذاری اسراییل در آن مشهود است مشکلاتی را برای فرهنگ اسلامی- ایرانی مردم کشور ایجاد خواهد نمود.

در حالی که دشمن به صورت شبانه روزی فضای مجازی را هر چه بیشتر در کنترل و رصد خود قرار می دهد؛ متاسفانه دولت، صدا و سیما و رسانه های داخلی کمترین حمایت و تبلیغات را برای این شبکه های اجتماعی انجام نمی دهند که این سئوال مهم بی جواب مانده است.

مسئولین دولتی باید آگاه باشند با عدم ارائه تسهیلات و ساماندهی بخش خصوصی این شبکه های اجتماعی صهونیستی در داخل کشور گسترش می یابد؛ و دشمن نیز از این خلاء نهایت بهره برداری را در جهت جاسوسی و تهاجم فرهنگی خواهد کرد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که هر چند عضویت در این نرم افزار های اجتماعی ظاهرا رایگان می باشد؛ اما از آنجا که این نرم افزارها از پهنای باند بین المللی اینترنت استفاده می کنند هزینه های ارزی هنگفتی را به کشور تحمیل می کنند. در حالی که وجود توان فنی برای طراحی و ساخت این نرم افزارها و جوانان متخصص علاقه مند داخلی کاملا احساس می شود؛ اما هنوز تصمیم جدی در دولت و مسئولین کشور در راستای تولید تجهیزات مخابراتی، زیرساخت ها و فناوری لازم برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و خود کفایی در فضای مجازی دیده نمی شود و نرم افزار های برون مرزی همچنان بدون پرداخت مالیات در کشور فعالیت می کنند.

عدم اهمیت مسئولین دولتی نسبت به مسدود سازی و کنترل شبکه های ضداجتماعی صهیونیستی و حتی استفاده آنان از این شبکه ها در حالی که حکم قضایی برای آن به دولت ابلاغ شده است بسی قابل تامل و عجیب است!

کاربران اینترنتی و مسئولین دولتی باید آگاه باشند که حمایت از تولید داخلی که اصلی ترین رکن در اقتصاد مقاومتی محسوب می شود؛ شامل تمام تولیدات کشور می شود که توجه بیشتر به آن موجب شکوفایی در اقتصاد، اشتغال و خودکفایی در فضای سایبری کشور خواهد شد.

امید است مسئولین محترم توجه بیشتری به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی داشته باشند و به جای حمایت از شبکه های ضداجتماعی، گام مثبت و موثری را برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی بردارند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه